Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: ned 08.01.2017 0:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
DAF píše: Pustil jsem se do stavby modelu Kivi - http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 . Pokusím se udělat řiditelnou přední nohu, ale chci, kromě jiného, upravit postavení i hlavního podvozku. Kola jsou téměř pod těžištěm a v případě převážení modelů na ocas se dostává těžiště za jeho osu. Model je tedy schopen stát na třech, ale i na ostruze. Navíc, pokud vím, má být osa mírně za těžištěm, tak 5 - 10° a těžiště má zůstat před osou i v případě, že se ocas dotýká země. Chci tedy osu posunout mírně dozadu. Taky jsem měl kdysi dávno Novozélandskou slepici. Tono 3,5, amatér s šedivákama Variopropama. Byly problémy motor zastavět, čuňa je malá tak na 2,5-ku. Dnes by jsem do něj dal ASP32, je hodně malá, má úplně stejný rozměry jako MVVS 3,5. S tím drátovým podvozkem máš recht, Kiwi padalo na zadek, tak jsem převrtal bočnice a dal dráty o cca 2 cm víc dozadu. Budeš mít asi problém s zatáčením na předku, pokud si vzpomínám, měl "prkýnkový" motorový lože, takže pro zatáčecí nohu nebylo místo. Dnes se snad sežene výlisek lože pro boční montáž kterej má přípravu pro otočnou nohu. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: ned 08.01.2017 0:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli je to opravdu to samé, tak je to v pohodě. Na té tvé fotce mi to připadalo takové křehoučké i v kombinaci s tím el.motorkem.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: ned 08.01.2017 1:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
DAF píše: No, nemaže, on se tam ten motor po úpravě asi vejde. Ovšem celé se to bude muset převážit, protože ta sedmapůlka je asi 3x těžší. Ale myslím, že pro éro kolem kila hmotnosti tam dát motor se zhruba trojnásobným výkonem... Není sedmička jako sedmička. MVVS nebo ASP by byla opravdu těžká. Ale mám přece upravenou Radugu-7, ta nemá kuličková ložiska a tak váží jen 270g i tlumičem, to je jen asi o 70g víc než dvaapůlka s tím muflerem. Stejně nemám pro ni využití, tak se tam bude hodit. Nakonec vím, že někdo z Vás měl kdysi v PONYm Tono-5,6. A to je jinčí kus železa. S hmotností modelu to taky není tak, můj Pony nikdy nebyl pírko - za nova měl letovku 1600g a po více opravách 1800g. S RAdugou to poroste ke 2 kg. Bude to raketa, to garantuji.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 08.01.2017 2:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Wormsnaku, éro ji sice pěkné, ale je stavěné na elektriku, ne na čmouďáka. Musel bys ho vyztužit. Přečti si předchozí příspěvky, elektry nemají takové vibrace, proto (a nejen proto) mohou být subtilnější. Představ si Fichtla (Chrchla, Pincka, Pařeza, Splašený trubky a já nevím jak se ještě Jawě 50 - všech typů, říkalo) a dej do něj třipade motor, rozsype se to. Pokud seženeš plán, který je určen primárně pro čmouďáka, postav to podle něj. Do čmouďáka dát elektriku bez obav můžeš, obráceně to je horší. VTjr, tahle informace (Raduga 7) nám ale byla hrubě zatajena!!!!! Celerone, chci tam dát plastové lože, čímž bych ušetřil trochu vnitřního prostoru za přepážkou (nebudou tam nosníky jinak tvořící motorové lože). Přední noha ale bude před ní, takže budu docela složitě řešit její uchycení a rozpohybování. Sehnal jsem před časem docela slušnou čtyřku TT, není o moc větší než MVVS 2,5, nebo Tono 3,5, dokonce půjde do stejného lože. A s tou dvaapůlí brno bych to pak také chtěl vyzkoušet. Ale zatím je to z mnoha důvodů vzdálená hudba budoucnosti.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: ned 08.01.2017 2:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Nj chlapy, mě se stejně do té stavby moc nechce, těším se jaro a léto budu lítat s Vektorem XXL větroně mě prostě baví vezmu ma pole pohodlný rozklácí křeslo koukám jak si větroň majestátně v klidu klouže po obloze to mě hodně baví. Čuďáka kdyžtak koupím v celku na bazaru, nejsem si úplně jistej jestli by mě bavilo honit něco rychlejšího po obloze. Na druhou stranu bych to rád skusil, vyhozeny peníze to nebudou kdyby mě to nebavilo dal bych ho bráchovy toto rychlejší era bavěj.
Vy mě směrujete asi dobře do něčeho většícho ja mám pořád strach z většího motoráku. Uvidím až bude brácha lítat s tím jeho elektro beaverem 1730mm.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
denny_ul
|
Napsal: ned 08.01.2017 10:38 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 8.7.2008 Příspěvky: 110 Bydliště: Ústí n.L. Obrázky: 9
|
Když se koukneš na plánek Q.B-20H, který je tady http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=3613 tak se to moc neliší od těch výřezů od Flying wood akorát je k tomu potřeba ještě balza 2mm na horní a dolní potah trupu, balza 5mm na výškovku a směrovku a další drobnosti. To už bych to radši postavil celé podle plánku, kde si můžeš konstrukci trochu upravit dle svého, já měl model Q.B.-20S bez podvozku postavený podle tohoto plánku http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6503 a byl jsem s ním spokojený, protože se s ním dalo létat skoro na každé louce. Můj model měl několik rozdílů v konstrukci, trup z balzy 3mm až za křídlo vyztuženo balzou 2mm létama šikmo napříč, křídlo mělo tuhý potah balzou 2mm od náběžky po nosníky a směrovka s výškovkou z balzy 5mm, ta konstrukce byla dostatečně tuhá a s motorem MVVS 3,5 ABC to létalo pěkně pomalu i rychle. Já bych se tý stavby nebál, dá se to s klidem zmáknout za 2 zimní víkendy.
_________________ *** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 08.01.2017 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Rozhodnutí je samozřejmě na tobě. Všechno, co jsme zde nabídli, je relativně jednoduché, létavé a hlavně cvičné. To mimo jiné znamená, že to není stíhačka, ale přiměřeně pomalé/rychlé modely. Tyto modely většinou i odpouští pilotní chyby, pokud nejsou až přespříliš hrubé, a létají lépe samy, než když je někdo řídí. PS. Za dva víkendy, pokud nebudeš dělat nic jiného. Asi bych si dal pro suché delší termín . Jinak o outerzonu se tu už také psalo. Výběr je tam velký a plány jsou od jednoduchých po složité. Bohužel bez popisu stavby, takže to bude chtít občas konzultaci některých detailů.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: ned 08.01.2017 19:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 08.01.2017 20:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Řek bych že dost. Vždyť ten Skywalker je gumovej a bez nějakého vyztužení by to ten spalovák rozebral na bublinky. Navíc by asi byl problém s vyvážením, protože přidání váhy na čumák, nebo na pylon to vyvážení určitě hodně rozhodí. Na tom pylonu by si navíc potřeboval levotočivou vrtuli. Kdyby si to přecejen vyztužil, bude to nejspíš cihla.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 08.01.2017 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Co chceš slyšet? Úpravy těchto houboletů na spalovák se zde už také probíraly, jde to, ale... Musel bys nějakým způsobem vkomponovat lože to té pěny, tzn. nejen přilepit nějakou přepážku s motorovým ložem, ale celou tuto sestavu prolnout do hmoty (viz popisy výše). Navíc v tlačném uspořádání potřebuješ "levou" - tlačnou vrtuli, ty se nedělají ve všech jinak běžných rozměrech. Musel bys také vést jinak i výfuk, aby nešel od okruhu vrtule, některé motory s mufflery tak mnohdy nejdou použít (výfuk sahá do vrtule). Navíc vrtule rozstřikuje ty sra...nespálené zbytky a letadlo je pak oblemcané jak sviňa, snad ještě víc, než normálně. A jinak z normálního povrchu (fólie, správně lakované potahy) je možné zbytky oleje nějak dostat. Z bublin to už prakticky nedostaneš, vsákne se to do nich a je hotovo. Jinak máš tam SZ, už jsi jí četl? Larku nepředbíhej!
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 09.01.2017 10:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Wormsnake píše: Jak moc je tohle blbej nápad? Jakkoli žiju spalovákama, tohle nedělej, nedopadlo by to dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 09.01.2017 10:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Wormsnake píše: Jak moc je tohle blbej nápad? Jakkoli žiju spalovákama, tohle nedělej, nedopadlo by to dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 09.01.2017 20:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Wormsnake píše: Jak moc je tohle blbej nápad? Takže vidím, že tento účinkující dostal od poroty třikrát ne a nepostupuje tak do dalšího kola XL refractoru . Čti důkladně příspěvky a hlavně analyzuj jejich obsah, pak se takto nebudeš ptát. Blubliny je možné použít hlavně jako jádro křídla s tím, že tam bude nějaký vhodný potah a povrch, aby se nespálené zbytky paliva a oleje pokud možno nedostaly dovnitř. Bylo by možné takto udělat i trup, ale motorové lože, jak zde již bylo řečeno, by muselo být zakomponováno do pěnového materiálu, aby se roznesly vibrace a namáhání do co největšího kusu hmoty. Zbytek zde již byl opakovaně popsán, je to možné realizovat, ale není to dobrý nápad.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Balu
|
Napsal: pon 09.01.2017 22:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.1.2017 Příspěvky: 6 Bydliště: Liberec
|
Zdravím všechny nadšence smradlavého létání Když jsem četl toto vlákno, nedalo mi nereagovat. Před vánoci jsem sehnal hornoplošník neznámé konstrukce s motorem žhavík Modela 2 Junior. Motor jsem sundal z letadélka, částečně rozebral a doslova jsem zíral na úplně nový kus, který běžel maximálně 2-3krát. Jelikož jsem praštil s modelařinou hned po puči a nyní oprašuji své vědomosti, měl bych jeden dotaz ohledně tohoto motoru, jelikož bych ho nerad poslal do věčných lovišť. Otázku paliva jsem vyřešil nákupem slovenského 80%methylu:20%ricinu, prostě klasický mix, který by měl být určen pro tento motor. Mám ale jedno dilema, motor neběžel min 20let. Myslíte si, že bych ho měl zpočátku šetřit na nízké otáčky? Co si myslíte o tomto typu Modela 2 Junior s řízeným karburátorem? Mám si dávat na něco konkrétního pozor? Nyní jsem ho promazal jen Konkorem, byl trošičku zalepený ricínem ale jen malinko, měl těžší chod. Nyní už běhá normálně a má nádhernou kompresi ale ještě jsem ho nestartoval. Nejdříve jsem sháněl měsíc palivo s ricínem bez nitra, dělají ho bohužel už jen na Slovensku a pak byli už vánoce. Samostatný methyl jsem ani nesehnal. Rovněž se chci zeptat jestli by tento motůrek utáhl Jak 12 A dle plánu Modela od Fary, který zrovna stavím. V plánu uvádí min 2,5. Hornoplošníka jsem před vánoci zakoupil jen na osvěžení létání, abych si hned nezničil nově postavené Jak 12 A. Motůrek bych rád použil i po havárii, pokud tedy nějaká bude Předem děkuji za vaše fundované odpovědi. Každá zkušenost s tímto motůrkem vítána
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|