Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 0:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6286
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Kromě Simplexu je suprově lítací taky Fenix, plánek 109S. Podobná koncepce a velikost a motorizace. Je možnost výběru dvou profilů, pro začátečníka radši s rovnou spodní stranou.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 0:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1950
Bydliště: Košice, SK
Myslím, že na výkrese sú až tri profily.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 1:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
DAF píše:
Ještě k E85 jako teoreticky možnému palivu, tato otázka se zde v minulosti již řešila ...

Díky za odkazy na diskuse. Zejména byl velice dobrý odkaz na jedné z nich na zajímavý a poučný článek http://www.nissanclub.cz/clanek/jak-to- ... racuje-127. Po pročtení toho (je to docela rozsáhlé) jsem si jen utvrdil svůj názor, který jsem cítil, ale bral víc pocitově-laicky než takto odborně. Z toho mi je jasné, že:
- zvýšení spotřeby firmy dělající konverzi spíš podhodnocují. Ekonomika provozu, kterou propagují jejich kalkulačky, tak nevychází zdaleka tak dobře, spíš zatajují, že se na tom dokonce prodělává.
- zvýšení výkonu naopak nadhodnocují a že bez zvýšení kompresního poměru (což není jednoduchá a přepínatelné) nelze jej očekávat. Ale i kdyby se motor náležitě upravil, tak bychom za něj zaplatili spotřebou o 50 až 60% vyšší - to by ta ekonomika šla už úplně do háje.
- zhoršuje se startovatelnost při nízkých teplotách.
- emise CO2 se sice mírně zlepšují a vzhledem k fotosyntéze rostlin, ze kterých se líh vyrábí, je celková bilance 0, ovšem složení emisí se mění - ubývá sazí, ale roste podíl kyselin a aldehydů. Jelikož motory jsou kvůli spotřebě nuceny pracovat na chudou směs, tak emise NOx bez recyklace spalin jsou dokonce horší.
- není zaručené složení E85. Jednak v zimě je to kvůli startům spíš E70, jenže ani v jiném období nevíme kolik je tam ve skutečnosti benzínu a kolik lihu (prý to závisí i od toho kolik zrovna má ta která země lihu k dispozici). O tom kolik je tam nezbytných aditiv a jestli tam vůbec nějaká jsou, nevíme vůbec nic.
- E85 nasáva vodu, je problém v dlouhodobé skladovatelnosti jak v čerpačkách tak i v nádrži auta.
- emise při spalování E85 mají silný korozívní účinek na komponenty motoru, ale zejména tím, jak se dostávají do oleje, velmi rychle znižují jeho mazací schopnosti. To vede k nutnosti 2 až 3-krát častější výměně oleje co má pochopitelně další negativní vliv na ekonomiku provozu.
- lihové palivo má na součásti palivového systému negativní vliv - jsou nutné jiné hadice, membrány a taky vodivost lihu znemožňuje použití některých elektrických palivových čerpadel.
- vzhledem k tomu, že se toto palivo prodává málo, bude v tancích jistě často i dost staré, může být nekvalitní, nebo pro jinou roční dobu (třeba v zimě doprodávané množství letního a naopak).

Takže po přečtení tothoto článku bych do do auta nedal ani za nic. :P Ekonomické argumenty naprosto žádné, ekologické sporné, technické naprosto záporné. O ohrožení záruky ani nemluvě.
:(

Ale ješte jsem přehodnotil i možnost využití v modelářských žhavících motorech, kterou jsem původně viděl jako docela reálnou. :roll:
Takže ani s nimi to nebudu zkoušet. :P
Důvodem je především to nezaručené složení E85. Pro žhavík je ideální když toho benzinu je max 5 až 10%. Jenže z toho co jsem četl o E95 (který se ale v ČR neprodává) - ten nemusí obsahovat benzín žádný (jen líh a aditiva) zatím co v E85 ho může být 15 až 30%, ale třeba i mnohem víc (kolik, to nikdo neví). To už je pak asi lepší si žhavíka předělat na čistě benzínové palivo (nebo ho koupit OS). Takže, pokud bych experimentoval, tak radši s vysušeným denaturákem, do kterého si sám přidám něco benzínu a acetonu. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 03.01.2017 1:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 1:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
Celeron píše:
...možnost výběru dvou profilů, pro začátečníka radši s rovnou spodní stranou...

Tohle je známá Farova formulka :) , který taky v mnohých svých pláncích dával takové možnosti.
Jenže ja jsem nikdy nepochopil jakou výhodou je pro začátečníka když bude mít na modelu sportovního cvičného modelu místo souměrného profilu, nesouměrný, dokonce s rovnou spodní hranou? 8O To jako že bude letadlo hodnější, stabilnější? :roll: Podle mne je to blbost, stabilita závisí od jiných vecí než je prohnutí profilu, spíš naopak prohnutý profil mívá velký klopivý moment, který se mění s rychlostí letu a úhlem náběhu, co se musí kompenzovat výškovkou, vyosením motoru dolu a pod. Spolehlivě to ale zhorší letové vlastnosti při letu na zádech, který si každý začátečník dříve nebo později bude chtít naučit.

Já bych proto doporučoval po zvládnutí řizení motorizovaného větroně s křidélky jít rovnou do cvičného akrobata se souměrným profilem křídla a seřízením vše v nule. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 2:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
Wormsnake píše:
...neco slabsiho nez ... 7ccm takze neco hodnyho na zhavik 2.5 nebo 3.5 oba ma tata doma...

Z hlediska startováni a provozu ta sedmička bude určitě mnohem hodnější a bezproblémovější než dvaapůlka nebo třiapůlka. Samozřejmě to závisí dost i od typu a výrobce motoru, ale obecně platí, že čím menší motor, tím je záludnější. To Ti potvrdí každý zkušený a vyplývá to i z fyziky.
V našich mladých letech sme začínali s jedenapůlkama, dvaapůlkama, nebo dokonce jedničkama a nulaosmičkama, jenže především kvůli dostupnosti a ceně. Na koupi šestapůlky ne každý měl dost peněz, navíc krom motoru musely být i ty modely pro ně větší = víc balzy => ale taky i víc třísek a slz, když se něco nepovedlo. A to bylo často, protože simulátory ani kabel učitel-žák nebyly, každý se více-méně učil na vlastních chybách. Dnes je situace jiná, v tomto ohledu příznivá, proto bych začínajícímu radil minimálne šestapůlku, ale klidně i desítku.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne úte 03.01.2017 2:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 2:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6286
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Někdy 86-88 jsme měli dva Simplexy na 3,5-ku Brno s mufflerem. Bylo to kvůli bráchovi, učil se s nima lítat základní akrobačku. Vždycky šáhnul po polosouměrným protože zjevně lítal líp a byl stabilněji. No a na mě zbyl na letišti souměrnej. Vejškovkově si byly podobný, ale ten souměrnej byl tak nějak "křidýlkově míň stabilní" bez zásahu do řízení příčně pocukával. Jako kdyby bylo vydřený křidýlkový servo. Ale to jsem měnil několikrát včetne prohozu celýho rádia a furt stejný.
Tož tak Farova formulka. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 2:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4731
Bydliště: Žilina SR
Ale ty důvody mohly být i jiné než profil křídla. Já měl víc modelů se souměrnými profily a nic podobného jsem nezaznamenal.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 9:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2198
Bydliště: Ústí nad Labem
Wormsnake : Pro snadné startování a další obsluhu bych se za dnešních okolností také přimlouval za motor od 6,5 ccm výše, v tom má VTjr naprosto pravdu. Velikosti se neboj, to je jen věc zvyku.
Pokud neseženeš éro hotové, tedy jmenované modely zejména Simplex a Centaur můžu doporučit jako velice hodné. Simplex má vhodnější tvar křídla; Centaur ve své původní podobě nemá křidélka a má lomenou odtokovou hranu, takže by se tam špatně dodávaly.
Simplexa jsem měl 2x a provozoval jsem ho na podvozku i bez (s hodem z ruky a přistáváním na břicho) i na plovácích, s motory od 3,5 do 6,5 ccm, nemá chybu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 14:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8967
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Taky bych se přimlouval za nějakého Trenera, Canary, nebo Excel 2000 s rozpětím kolem 1500mm na motor 6,5 a víc. Tyhle modely jsou podstatně klidnější než nějaké malé modely, které jsou většinou dost rychlé a divočejší (obratnější). I ty motory kolem 7,5ccm jsou snazší na seřízení i na startování. Taky mají menší otáčky, než nějaká uječená 2,5ccm, takže se toho budeš i míň bát. A když máš k dispozici otce jako poradce, tak není čeho se bát. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 14:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
Jakou ma takova 7ka spotrebu? Pri beznem letu kdyz to nebudu honit jak nadmutou kozu.

Kolik to vylita treba za 10ti minutovej let?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 14:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8967
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To hodně záleží na konkrétním motoru, jeho seřízení, vrtuli i způsobu létání, ale můžeš počítat tak kolem 100 až 150 ml/10min. Pro O.S. Max 46AX (7,5ccm) mám nádrž 300ml a i po divočejším létání mi po asi 10 až 12min létání zůstává polovina nádrže.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 14:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2198
Bydliště: Ústí nad Labem
Wormsnake píše:
Kolik to vylita treba za 10ti minutovej let?
Odhad tak 150 ml (nikdy jsem to přesně neměřil - ono by to přesné měření bylo stejně k ničemu).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 14:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1190
Bydliště: Šternberk, ČR
Asi hloupa otazka, proc se nedavaj zhaviky do "polistyrenovych" letadel?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 15:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8967
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
No už jsem to taky viděl, ale většinou je tuhost klasické stavby podstatně větší a modely se spalovákek vycházejí i těžší, nemluvě o tom že spalovák má podstatně větší vibrace, takže by stejně do těch bublinek muselo být zalepené nějaké tuhé motorové lože, aby se ty vibrace rozložil do většího objemu těch bublinek. Ty bublinky by taky musely být něčím lakované, aby necucaly palivo a olej, což se u klasické stavby dá řeřit podstatně snáz.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2017 15:44 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2008
Příspěvky: 92
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 8
Proč by nemohl být polystyréňák se spalovákem, Multiplex ho dělal, tady je o něm něco napsáno.
Příloha:
magister.pdf [875.88 KiB]
24 krát

_________________
*** FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz