Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 10:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Otázku na motory do aut polož do sekce auta. Ale pokud vím, dnešní motory jsou konstruované zcela jinak. Tehdy, když jezdil tvůj táta, byly motory jen jedny a ty se upravovaly podle druhu použití. Ta 3,5 brno byla stejná jak pro letadla, tak auta a lodě, jen se u aut a lodí měnila hlava, nebo se na ní přidávala další žebra, kvůli lepšímu chlazení, nebyl tam "vítr" jak od vrtule na letadle. Dnešní motory točí zcela jiné otáčky, mají výkon v jiných hodnotách a hlavně jsou stavěny na velký obsah nitromentanu v palivu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Takže jsme si DAFe vlastně třepali hubu celkem zbytečně, protože jak píšeš, jiná kategorie, jiný motory. A propo, slyšel jsem, že nitrometan z paliva prchá rychleji, než metyl pohlcuje vodu. Nevíš o tom něco? Mám tady 4 roky namíchaný asi 3 litry 15% nitra pro čtyřtakt boxer 160-ku tak by mě zajímalo, co z toho po tý době je.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 11:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
DAF

Děkuji ti za tvou neutuchající ochotu pořád odpovídat, na mé dotazy.
Prostě je mě toho paliva lito a vymejšlim co s nim.
Skusim nastartovat toho detoňáka na stole a uvidim.
Pak skusím nahodit nějakýho žhavíka na stole, přeba to taky půjde.

Tata tam měl ve skříni už na desce přidělanou nejakou snad 10ku ale z té mám strach a bylo by škoda jí nějak poškodit.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Naposledy upravil Wormsnake dne úte 27.12.2016 14:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: pon 26.12.2016 17:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Milý Jiří, mám doma také palivo nějakou sezonu a stále ho používám. O těkání látek jsem už také něco slyšel (už na základce), včetně toho, že těká éter z detonačního paliva, a nitro z metylového. Kolega zjevně se spalováky moc do kontaktu nepřišel, nepočítám-li, že jezdi autem (nepředpokládám, že má Teslu). On má zjevně metyl asi 30 let starý, jak sám píše, bez přísad, tedy nitra i maziva (jedno zda ricin, či dnes oblíbenou syntetiku). Nevím, jak to měl uskladněné, ale za ty roky se procento vody v alkoholu mohlo zvýšit, na rozdíl od tvého čtyřletého. A pokud má paměť sahá, dříve velký rozdíl v konstrukci motorů obecně nebyl, motory do aut či lodí mívaly jen větší hlavy kvůli chlazení (mnohdy se jen něco přimontovalo na původní hlavu), lodě už tehdy dokonce měly i kapalinové chlazení (buď chlazená jen hlava, nebo se dal plášť na upravená žebra). Zkus dát dnešní motor určený pro auta do letadla, případně heli do auta. Ano, mají stále kliku, píst, ojnici a další díly důležité pro zprovoznění, ale už v základní konstrukci je značný rozdíl. Každý je koncipován, aby dával jiný průběh výkonu za jiných podmínek. Provozní otáčky leteckého motoru se pohybují řekněme od 10 do 15 tisíc (nepočítám-li pyloňáky s laděnou rourou), auta mívají třeba třicet, i víc. Heli jsou zase stavěny na provoz v užším rozsahu, kdy je hlavní práce kolektivu a kolektoru (heliny nedělám). Pamatuju třeba návody a plánky v Modeláři na výrobu odstředivé spojky pro úpravu motoru na provoz v autě. Dnes už se to dělá továrně.
Tvé "třepání hubou" zde, nám podalo pouze informaci, že nitrometan je (obecně) drahý a před pár lety byl v Polsku sehnatelný za lepší prachy, ale to se mohlo díky eurohujerům změnit. Nebo jsem na něco zapomněl, či přehlédl?

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 2:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
Ze samotného metylalkoholu (etylalkoholu) se to dalo tahat pomoci skalice (už nevím, jestli modré či zelené). Vhodila se do něj, po nějaké době se to přefiltrovalo (nerozpouštěla se), přepálila se na plotně (voda se odpařila) a postupu se několikrát opakoval. Ze smíchaného paliva nevím.

Pomocí skalice modré, tede pentahydrátu síranu měďnatého CuSO4x5H2O.
Jenže použitím, jak popisuješ, nedocílíš žádného výsledku. Opravdu důležité je na začátku skalici vyžíhat (v starém hrnci nebo pánvi nad plynovým vařičem, ale nejlépe venku) až do stavu když se modré krystaly zmení v jemný bílý prášek. Tím zbavíš skalici krystalové vody (tedy těch 5H2O) a dostaneš tak bezvodý síran měďnatý, který ochotně váže vodu a působí jako vysušovadlo. Přitom znovu modrá a dá se donekonečna opakovaně žíhat a znovu používat.
Síran měděnatý v etylalkoholu není vůbec rozpustný, který po profiltrování je naprosto čírý, ale v metylu nepatrně ano, takže se zbarví lehce do modra. Motoru to ale nevadí.
Teoreticky by se zdálo, že skalice zelaná, tedy heptahydrát síranu železnatého FeSO4x7H2O by vzhledem k více molekulám vázané krystalové vody mohl být jako vsušovadlo i lepší. Jenže podle mne není. Jednak se mnohem hůř shání (naproti tomu skalice modrá je běžně k dostání v zahradkářských potřebách jako postřik proti plísním pod názvem Kuprikol) a navíc s jeho nerozpustností v lihu je to horší. Jde o to, že síran železnatý časem na vzduchu oxiduje na síran železitý, který ovšem v lihu rozpustný je. V podstate kvůli té oxidaci je obtížné udržet čistotu a dávka síranu železnatého prakticky vždy obsahuje nezanedbatelné procento síranu železitého. Tohle u síranu měďnatého, tedy skalice modré opravdu nehrozí.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 3:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
denny_ul píše:
Za svých 30 let modelařiny mi prošla rukama spousta motorů od detoňáků po žhavíky o obsahu od 0,8 do 10ccm a palivo jsem si většinou míchal sám, takže můžu přispět k této diskuzi.

Taky tak, ale s některými tvrzeními bych si dovolil polemizovat :wink:
denny_ul píše:

    jestli je v methylu voda, to zjistíš tak, že dáš nad plamen lžičku se skalicí modrou a počkáš než se změní v bílý prášek, ten potom nasypeš do methylu a pokud znova zmodrá, tak je v něm voda
Souhlas, tak se to opravdu dá zjistit a taky nakonec i té vody zbavit. Je přitom jedno, jestli se jedná o hotové palivo už s olejem nebo čistý metyl, rozdíl je jen v té regeneraci použité skalice. Nevím jestli vyžíhaná zaolejovaná skalice by se dala znovu použít, obávám se, že spíš už ne. :wink:
denny_ul píše:

    nitromethan jak již bylo řečeno zvyšuje výkon motoru a spolehlivost přechodů, z toho plyne, že palivo s nitromethanem je spíše určeno tam, kde potřebuješ větší výkon a pro takové rekreační létání stačí palivo bez nitra,

To může tvrdit jen ten, kdo nemá s provozem na nitrované palivo moc zkušeností. :) Ještě před 6 lety jsem si to taky myslel :oops: , poněvadž jsem sice velmi aktivně modelařil mezi lety 1975 až 1985, kdy však nitromethan nebyl k sehnání a i s methylem byl problém, pak jsem měl 25-letou pauzu a od roku 2010 jsem znovu začal, ale už za zcela jiných podmínek. Myslím si, že do koncentrace 10% nejde vůbec o výkon, ale především o tu spolehlivost chodu a plynulost přechodů. Zlepšení toho chování se dá pozorovat už od 3-4% nitra v palivu. O citelném zvyšování výkonu lze mluvit až nad 10% nitra, spíše až nad 20%.
No a právé pro méně zkušené rekreační letce je nitrované palivo v rozsahu 5-10% velkým přínosem, protože jím značně usnadní nastavování motru a taky při provozu bude motor méně citivý na polohu nádrže v oratech. Při provozu na palivo bez nitra to byla někdy značná dřina motor dokonale seřídit, navíc i malá změna vlhkosti, teploty a tlaku ovzduší se dost výrazné projevila, takže bylo nutno seřízení korigovat - i na tohle jsou motory při provozu s nitrem mnohem méně citlivé.
denny_ul píše:

ale hlavně záleži na konstrukci motoru, každý výrobce motorů udává jaké palivo by se mělo pro daný motor použít

Změnou kompresního poměru se dá každý žhavík upravit na konkrétní % nitromethanu v palivu. S rostoucím % se musí komprsní poměr snižovat (např. přidávaním podložek pod hlavu) nebo naopak na provoz bez nitra se musí zvyšovat, tedy ubíráním podožek. Někdy to ale nestačí a musí se dosedací plocha hlavy snížit ztočením na soustruhu. I proto s mnohé moderní motory, konstruované na >10% nitra nedají spolehlivě provozovat na palivo bez nitra. Z vlastních zkušeností vím, že motory s vyšším kompresním poměrem na palivo bez nitra není třeba upravovat do koncentrace 5 až 10% nitra, stačí použít studenější svíčku. Například motory MVVS tak běžně provozuji. :wink:
denny_ul píše:

    rozdíl mezi motory na normální palivo a palivo s nitromethanem je v konstrukci jak jsem již řekl a to v kompresním poměru, např. motory MVVS byly běžně na standartní palivo a úprava na nitromethan spočívala v tom, že se pod hlavu přidala ještě jedna podložka, myslím si, že motory ASP určené především pro nitro palivo mají pod hlavou 2 podložky již od výroby, takže odebrání jedné podložky by měl motor běhat na normální palivo, ještě jeden rozdíl je ve svíčce, pro nitro se používá studenější svíčka
Nejsem si jist, jestli to bude stačit. Je možno vyndat obě podleožky a nahradit je podložkou z velmi tenkého alobalu a k tomu použít i teplejší svíčku.
denny_ul píše:

Pokud budeš míchat palivo sám, tak standart bylo 80% methanol a 20% ricin, ale dnes bych radši použil syntetický olej, jedním důvodem je to že se ten model lépe čistí, než když je špinavý od ricinu,
S tím nesouhlasím, ja doporučuji dávat směs ricínu a syntetiky v poměru 1:3 až 1:2. Jisté vlastnosti ricínu jsou totiž nenahraditelné. A čistí se to taky dobře. Jenže, než čistota modelu, je důležitější to, co prospívá životnosti motoru. :P Když už, tak radši u dobře zaběhnutého motoru postupně a opatrně trochu snižovat celkové % oleje. Na palivu v složení 9% syntetiky 3% ricínu 5% nitra a 83% methylu jsem s MVVS 7,5 odlétal po záběhu 120 hodin a motor je pořád ve vynikajícím stavu. 8)
denny_ul píše:
pokud chceš palivo s nitrem, múžeš ho přidat 5-30%, ale myslím že stojí cca. 600Kč/l

Omyl :o , dnes není problémem jen sama vysoká cena, ale zejména to, že volný prodej čistého nitromethanu a smesí obsahujících ho víc než 30%, byl nařízením EK zakázán! :cry: Toto nařízení vstoupilo v platnost 1. 1. 2016. Dokonce držba čistého nitromethanu je dnes dle platné legislativy považována za přestupek. :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 11:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 9
V 90-tých letech minulého století se toho dost napsalo o palivu a jeho náhražkách v časopisu "Modelář", protože methanol se špatně sháněl a v modelářských prodejnách se dalo sehnat jen detonační palivo.
Od té doby, jelikož jsem měl zdroj na methanol i na ricín, tak jsem si míchal palivo sám 75% methanolu + 15-20% ricinu a 5-10% přísady zlepšující přechody a spolehlivost chodu podobně jako nitromethan. O této přísadě se nebudu zmiňovat, aby mi tu zas někdo nepsal, že to dělám blbě, mám to vyzkoušeno na motorech MVVS 2,5-10ccm, které byly původně určené pro standartní palivo i na motorech určených pro nitrované palivo jako Enya 1,5-3,25ccm, O.S.max 1,5-8ccm a ASP 2-7,5ccm, všechny tyto motory běhali bez problémů mě i kolegům modelářům v rekreačních i akrobatických modelech.
Palivo s nitromethanem a to 20% zatím používám jen s motorem O.S. MAX-50 SX-H Hyper ve vrtulníku

_________________
*** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 13:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
denny_ul píše:
...O této přísadě se nebudu zmiňovat, aby mi tu zas někdo nepsal, že to dělám blbě...

Proč o tom nechceš psát? 8O
Vzhledem k nemožnosti dnes legálního nákupu nitromethanu by to mne i mnohé jiné docela zajímalo. :wink:

A taky, já přece nikde nenapsal, že něco děláš blbě. :o
Neber moji polemiku a nesouhlas v některých bodech jako osobní útok a kritiku. 8) Možná máš hodně zkušeností a jsi starší než mnozí z nás, ale na fóru jsi zatím nováček, tak si zvykni, že na fórech se takto běžně diskutuje a nesouhlas se nesmí brát osobně. :wink: Pokud se v něčem mýlím, tak si rád vyslechnu argumenty druhé strany a rád se i poučím.
Takže, pokud Tvé receptury nejsou opravdu tajné, tak je zveřejni, můžeme o tom diskutovat a taky vyzkoušet. 8)

Osobně tipuji, že ta Tvoje přísada bude asi benzín. Ten jsme taky kdysi používali na "vylepšování" etylalkoholového paliva. Jednak se zlepšovalo startováni, přechody a taky přísada benzínu snižovala vysokou hydroskopičnost ethanolu. Jediným nepříjemným důsledkem bylo boptnání silikonových hadiček, které prostě nemají benzín rády. :(

Dalším adeptem je podle mne acetón. Tedy ne nitroředidlo C6000 (to je směs různých organických rozpouštedel, především toulénu a benzénu), ale čistý acetón, tedy dimetylketón C3H6O.

Jinak, zejména na ruských internetových fórech je mnoho dikusí ohledně náhradních paliv. Stačí zadat do googlu heslo "эрзац топливные смеси для авиамодельных двигателей" a vyletí spousta odkazů. Pro nás jsou ale často problemaické, poněvadž využívají různá rozpouštědla barev, které jsou v prodeji pouze v Rusku a složení kterých neznáme. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 22:43 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 9
VTjr píše:
...Osobně tipuji, že ta Tvoje přísada bude asi benzín...

*** Trefa *** Kdysi dávno (ještě za minulého režimu) se toho o různých alternativách paliva napsalo v modeláři spousta a mezitím byla i informace o přidání benzínu (tehdy SUPER 96), takže žádná novinka, nejlepší je použít benzín o nejvyšším oktanovém čísle, takže dnes asi NATURAL 95 (někde měli i NATURAL 98 a 100, ale nevím jestli ho dnes někde mají).
Neříkám tím, že benzín se vyrovná nitromethanu, ale troufnu si říci, že standartní palivo s 5-10% benzínu je alternativou paliva s 5% nitromethanu.

VTjr píše:
...Jediným nepříjemným důsledkem bylo boptnání silikonových hadiček, které prostě nemají benzín rády. :(...

S těma 5-10% benzínu jsem nikdy nepozoroval boptnání silikonových hadiček, možná by se to projevilo hodně častým používáním a určitě při větším obsahu benzínu v palivu. Snad by se to dalo řešit použitím hadiček pro benzínové motory. Po svých zkušenostech si myslím, že použít víc než těch 5-10% benzínu je zbytečné, není v tom už výrazný rozdíl.

Takže pro motory vyžadující palivo s větším obsahem nitromethanu nezbývá asi nic jiného než použít palivo pro ně určené :( .

Trocha nostalgie, z čeho se taky dá dělat palivo při nedostatku methanolu.
Příloha:
Modelar 87-12 6.pdf [98.35 KiB]
89 krát

_________________
*** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 23:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
denny_ul píše:
takže dnes asi NATURAL 95 (někde měli i NATURAL 98 a 100, ale nevím jestli ho dnes někde mají).
Neříkám tím, že benzín se vyrovná nitromethanu,


Verva 100 oktanů u každý 3-4 pumpy. Rozhodně síť Benzina. A propo, co ta E95, zkoušel jste z ní někdo namíchat žrádlo pro žhavíka?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2016 23:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 9
Celeron píše:
...A propo, co ta E95, zkoušel jste z ní někdo namíchat žrádlo pro žhavíka?...

Palivo na pumpách s označením E85 by mělo znamenat, že jeho složení je 85% ethanol (líh) + 15% benzín Natural 95 (u E95 to je 95 +5 %)

Čistě teoreticky by se toto palivo s olejem (ricin nebo syntetika) mohlo použít pro modelářské motory, ale asi bude potřeba a teď si nejsem jist, jestli zvýšit či snížit kompresní poměr a myslím, že se na ethanol bude motor trochu více hřát než na methanol :?:

_________________
*** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2016 1:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Na ethanol se komprese zvyšovala, jinak motory seřízené na methanol po odpojení žhavení zhasínaly. Taky se trochu zvětšoval difuzér (aby se zachoval výkon), nebo s původním se víc přiškrtila hlavní jehla. Motor měl výrazně nižší spotřebu ale i trochu nižší výkon. V 80. letech prodávané sériové motory Enya .20RC ale neměli s palivem namíchaném z denaturáku a medicínského ricínu nejmenší problém. Podmínkou bylo jen to, aby byl denaturák ne příliš zavodněn.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2016 1:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
denny_ul píše:
Palivo na pumpách s označením E85 by mělo znamenat, že jeho složení je 85% ethanol (líh) + 15% benzín Natural 95 (u E95 to je 95 +5 %)

Pokud je to tak, tak se jedná vlastně o benzín-alkohol, co po přidání potřebného množství ricínového oleje by mohlo být pro žhavíky vhodné. :wink:
Kdysi jsme používali medicínský benzínalkohol, kterého výhoda byla právě v tom malém obsahu vody. Ale na Slovensku jsem na žádné pumpě takové palivo neviděl. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2016 1:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
denny_ul píše:
Takže pro motory vyžadující palivo s větším obsahem nitromethanu nezbývá asi nic jiného než použít palivo pro ně určené :( .

Taky to tak vidím. Ani nehodlám např. u nového 4-T Yamada s nějakými takovými palivy experimentovat. Vyžaduje 15 až 30% nitra a minimálně 15% oleje. Podle toho co mi napsali zkušení, tak nitra je 20% rozumné minimum a oleje taky nedávat pod 18%. Holt, ten provoz bude dražší. Vidím to na 20%nitrované vrtulníkové palivo, co je složením asi nejbližší. :roll:
denny_ul píše:

Trocha nostalgie, z čeho se taky dá dělat palivo při nedostatku methanolu.
Příloha:
Modelar 87-12 6.pdf

No přesně jak jsem napsal, mnoho z toho, co rusové používají a doporučují, u nás prostě nelze sehnat a často ani identifikovat. :( A do drogerie do Ruska kvůli tomu asi chodit nakupovat nebudu. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hodné letadlo na metyl
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2016 9:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 9
VTjr píše:
...Ale na Slovensku jsem na žádné pumpě takové palivo neviděl...

Nevím jak na Slovensku, ale tady u nás ho mají čerpačky ONO a určitě i jiné
Obrázek

_________________
*** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz