Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 22:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 4655
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 2
Ta dvojka Junior má výkon jako trochu lepší jeden a půlka. Většina dvaapůlek má znatelně větší výkon. Za sebe se domnívám, že z toho budeš mít éro na vyhlídkové lety. Pokud jde o chod, tak dlouho jsem ho odstavený neměl. Ale pokud byl dobře zaběhnut, asi bych se plného provozu nebál. Jediné, čím si nejsem jist, je použití Konkoru, já bych použil WD 40. Někdo jiný může mít jiný názor.
Protože motor má kluzné ložisko, používal bych raději palivo s ricínem. Nemáš v profilu místo svého pohybu. Palivo s ricínem jsem třeba našel u Hnízdila v RC Servisu, je to na Praze 6. Jinak v sekci spalovací motory najdeš něco o palivu, myslím, že to bylo ve vlákně o záběhu ASP 52. Metyl jsem přes google našel, stejně jako ricín. Metyl je po 10 litrech, cena cca 1000,- a ricín rozlévaný po litrech za asi 180,- za litr.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne úte 10.01.2017 17:46, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 22:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.1.2017
Příspěvky: 5
Bydliště: Liberec
Pokud to má výkon jako lepší 1,5, tak to pro mě není dobrá zpráva, jelikož nevím, kde ten motor poté použiji, mám totiž rád větší letadélka. Nyní je osazen na hornoplošníku s rozpětím cca 130. Dalším postaveným kusem bude dvouplošník Aero A34J Kos a tam je myslím minimum 6,5. když tady tak čtu příspěvky, není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem? Trochu jsem se pídil a zjistil jsem, že je ricín nenahraditelný, jelikož jeho mazací schopnosti stoupají při vyšších teplotách, což se u dnešních olejů, které míchají do směsí, říct nedá i když chápu výhody s čištěním trupu. Dokonce mě napadlo, jestli to není záměr, aby si modelář kupoval stále nové a nové motory i když na nitro asi nevydrží nic věčně nebo se pletu?
Když jsem viděl ceny paliva, nedivím se raketovému vzrůstu obliby elektro. Mě se ale nelíbí ten zvuk, je to divný a navíc manipulace moc jednoduchá. Mám raději složitější věcičky :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 7:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 1942
Bydliště: Ústí nad Labem
Balu píše:
není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem?
Můžeš upřesnit co tím myslíš?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 10:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 4655
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 2
Samozřejmě to je úmysl. Ovšem otázkou je jaký úmysl. Určitě firmy nemají zájem likvidovat si trhy. Ale jak jsi už postřehl, ceny jsou dost vysoké, navíc je zde nová směrnice EU ohledně manipulace s nitrometanem ( hlavně, aby si to terorista nemohl koupit volně v drogerii :lol: ). Paliva se podle Wasserftáka dovážela z Koree, což je za platnosti současných norem téměř nemožné a Evropští výrobci to většinou, právě z důvodu rozmachu elektrifikace, balí.
Pokud jde o repasi motoru, je otázkou právě ekonomika. Motor z dílů bude podstatně dražší, než koupený celý. Něco jiného je, když ho máš doma vyběhaný a jen ho reinkarnuješ. Ale něco koupit a dávat znovu dohromady, asi bych do toho nešel.
Jinak Modela 2 Junior G mi pohání větráka o hmotnosti asi 1,4 kg a rozpětí 2 m, bez problémů. Klasický motorák, ne akrobat, by mohl mít tak kolem 1,0 kg(Trempík, Citabria od Fary apod.). Akro by muselo být hodně lehčí. Dvojka Brno má papírově víc než dvojnásobný výkon. ASPéčko na tom bude o něco málo hůř, než brňák. Mám doma dvaapůlku číňana starší verzi a novou (s modrou hlavou). Ta nová, sice jsem jim jen vyzkoušel na prkně, se jeví o něco silnější, než starý motor. S brňákem jsem to zatím neporovnával.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 14:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 41
Bydliště: Ústí n.L.
Tady je srovnání několika motorů, kde je vidět že Junior žhavík má o trošku větší výkon než MVVS 1,5D, ale menší než třeba ASP 1,5 (AP 09) a O.S.max 10LA

Motor Objem Výkon/otáčky
-----------------------------------------
MVVS 1,5 D - 1,47ccm - 0,17/17,000
Junior 2 DFS - 2,0ccm - 0,28/16,400
Junior 2 GFS - 2,0ccm - 0,22/15,500
MVVS 2,5 GFR - 2,47ccm - 0,51/26,000
MVVS 3,5 GFS - 3,48ccm - 0,62/21,000
-----------------------------------------
AP 09 - 1,48ccm - 0,25/15,000
ASP 12A - 1.94ccm - 0.45/16,500
ASP 15A - 2.45ccm - 0.50/19,500
ASP 21A - 3.34ccm - 0.55/19,500
ASP 25A - 4.04ccm - 0.65/18,500
ASP 28A - 4.57ccm - 0.74/18,500
ASP 32A - 5.22ccm - 0.86/17,500
ASP 36A - 5.90ccm - 0.94/17,500
ASP 40A - 6.46ccm - 1.14/16,500
ASP 46A - 7.49ccm - 1.30/17,000
-----------------------------------------
O.S.max 10LA - 1,76ccm - 0,27/17,000
O.S.max 15LA - 2,49ccm - 0,41/17,000
O.S.max 25LA - 4,07ccm - 0,60/15,000

_________________
*** FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 14:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 3839
Bydliště: Žilina SR
Už nemám silu dalšímu opakovat obligátní rady, tak aspoň stručně. :wink:
Balu píše:
Pokud to má výkon jako lepší 1,5, tak to pro mě není dobrá zpráva, jelikož nevím, kde ten motor poté použiji, mám totiž rád větší letadélka. ...

Když je to tak, tak si kup levné 2T ASP_čko třídu .40cui (tedy od 6,5 do 8,5cm3) a tu Modelu Junior 2,0 vyčisti a ulož do vitríny. :)
Balu píše:
není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem?...

Není. Dnešní ceny spotřebních motorů třídy .40cui jsou velmi příznivé. Určitě kup nový, nebo pokud starší, tak jedině ze spolehlivého zdroje. :P
Balu píše:
Trochu jsem se pídil a zjistil jsem, že je ricín nenahraditelný, ...

Je i není. :roll:
Podle mne 18-20% čistého ricínu do paliva je u dobře zaběhnutého motoru s ABC výbrusem a bronzovými pouzdry ojničních ok zbytečně moc. :P Pokud se motor žene jen do středních otáček (dejme tomu do 14 tisíc/min) tak se celkové množství oleje dá postupně snížit na 15%, dokonce i 12%. Navíc ricínu v něm stačí 1/2 nebo i jen 1/3-1/4. Většina kvalitních prodávaných paliv je založena na směsi syntetického a ricínového oleje + aditiva (proti karbonu a korozi).
Balu píše:
jestli to není záměr, aby si modelář kupoval stále nové a nové motory i když na nitro asi nevydrží nic věčně nebo se pletu?

Nemyslím si to. Krom toho nitrometan motoru neškodí tolik, jak se obecně soudí. V nejhorším případě (když je nevymytý nenakonzervovaný motor dlouho odložen) zkorodují ložiska, ale jejich výměna stojí babku. Po 30-40 hodinách provozu motoru je stejně dobré je měnit i preventivně. :wink:
Balu píše:
Když jsem viděl ceny paliva, nedivím se raketovému vzrůstu obliby elektro. Mě se ale nelíbí ten zvuk, je to divný a navíc manipulace moc jednoduchá. Mám raději složitější věcičky :)

Jak se to vezme. Kdo lítá hodně (dejme tomu 200hodin ročně), ten ti cenu paliva už pocítí. Pro velké kubatury se vyplatí přejít na benzín, ale je pak nutno počítat, že pořizovací náklady budou vyšší než u žhavíků. Ale přece i dobrý elektromotor + regl + baterky (několik sad) dnes vyjde násobně víc, než spalovací jednotka. Navíc při častém létání baterky vydrží jen sezonu-dvě. Pokud se toto započítá, tak výhoda elektropohonu z čistě ekonomického hlediska není zas tak výrazná. Nehledě k tomu, že o baterky je třeba se pořád starat. Jsou ale jiné výhody a i nevýhody.
Ale to vše závisí to od výkonu jednotky. Konkrétně v rozsahu výkonů srovnatelných s kubaturami od 1 do 6.5cm3 je už elektrika natolik levná, že tyto malé motory opravdu ztrácejí na významu. Kdysi to byla doména pro začínající, dnes úplný začátečník začne elektrovětroněm a když se mu zalíbí spalováky, tak už by měl umět natolik pilotovat, že je pro něj lepší jít rovnou do třídy .40cui. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 14:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 3839
Bydliště: Žilina SR
denny_ul píše:
Tady je srovnání několika motorů, kde je vidět že Junior žhavík má o trošku větší výkon než MVVS 1,5D, ale menší než třeba ASP 1,5 (AP 09) a O.S.max 10LA

Údajům od ASP nejsem ochoten moc věřit. :x

Konkrétně v Tvé tabulce u ASP.09 udávají vyšší výkon při mnohem menších otáčkách 8O než u MVVS 1,5D - to je ale totální fysikální nesmysl. :!: Navíc srovnávat motory lze jen při stejných otáčkách nebo se stejnou vrtuli. :wink:

ASP však často neudávají jednotky (asi záměrně), tedy nerozlišují mezi HP a kW. (taky asi záměrně), :o Klidně dají číselný údaj odpovídající koňským silám (HP) a k tomu nenápadně buď nenapíšou nic, nebo úplně drze "kW". 8O
A fakticky dnes není síla, která by je usvědčila z takovéto klamavé reklamy. :cry:

Tyhle věci jsou markantní zejména u typů, které jsou přímo kolmými pajcy starších motorů OS. Když porovnám co udávala firma OS a co udává ke svým okopčeninám ASP, tak by ty jejich okopčeniny musely být o 20 až 30% výkonnější než OS originály. Tomu samozřejmě nevěřím. :lol: Jejich výkonové parametry budou v lepším případě stejné a životnost horší. Ale zase za tu cenu, co bychom chtěli, že. :mrgreen:

Zkus hodnoty v Tvé tabulce u všech ASP vydělit koeficientem 1,34 a dostaneš pak asi zcela reálné hodnoty, které se ale nebudou nějak výrazně vymykat v porovnání k výkonům ostatních značek. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 15:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 1942
Bydliště: Ústí nad Labem
VTjr : Vlado, byl jsem jenom pohodlnější než Ty (ostatně - ještě nejsem v důchodu), ale napsal bych do puntíku totéž.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 16:05 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 41
Bydliště: Ústí n.L.
Neříkám, že ty údaje o těch motorech jsou pravdivé, já jsem to jen opsal z manuálů od několika motorů co mám, bylo to jen tak pro info, co o svých motorech píšou různí výrobci

Třeba MVVS
Příloha:
mvvs.pdf [793.02 KiB]
9 krát

_________________
*** FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Naposledy upravil denny_ul dne úte 10.01.2017 16:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 16:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 4655
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 2
Tobě nikdo nic nevyčítá, prostě my tady měříme výkon na koníky, čínané na poníky.
Prostě vývoj jde dopředu. V době, kdy jsem s motory začínal, byla zhruba polovina Déčkových, byť končily objemově nejvýš na třiapůli (většinou dvaapůlky). Karburátory byly jednoduché, buď obyčejný difuzor (bez možnosti nějaké regulace), nebo jednojehlové (viz originály na brňáky, nebo Tono). Dnes sehnat Déčkový motor (nový) je unikum a stejně tak už se pomalu nevyrábí motory bez RC karbecu. Protože vývoj materiálů a techniky obecně šel kupředu mílovými kroky, máme dnes elektromotory, které předčí svými výkony spalováky. Každý si vzpomene na "plechovky", které sotva model utáhly. Dnes jsou v motorech neodymové magnety (a já nevím jaké ještě), regulátory převzaly funkci komutátoru a máme tzv. stříďáky, "baterky" už poberou při podstatně nižší hmotnosti také více energie. Motory jsou oproti čmouďákům jednodušší na obsluhu, nehledě na absenci znečištění modelu po létání. Má to sice své nevýhody (potřeba vícero packů pro větší možnost polétat si, nutnost mít zdroj a nabíječku na place), ale u každého je něco.
Za sebe, dokud půjde létat se čmouďáky, budu je používat, a to z mnoha důvodů. Keců dost, jdu lepit 8) !

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne úte 10.01.2017 17:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 16:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 4657
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 11
JardaRůžička píše:
VTjr : Vlado, byl jsem jenom pohodlnější než Ty (ostatně - ještě nejsem v důchodu), ale napsal bych do puntíku totéž.


No nehaněl bych tolik ASP, vždyť je to vlastně OSák. Několika letadlech (Atlas, Fenix, Simplex) jsem vyhodil MVVS 3,5 a osadil rozměrově stejný ASP 32 a rozdíl v rychlosti a tahu nebetyčnej. Dodnes jsem přesvědčenej, že MVVS 3,5 nebyla proti MVVS 6,5 příliš povedenej motor. Třeba Picco stejnýho obsahu ulítlo v kategorii RC-P20 lidem s MVVS 3,5 na 10 kolech skoro 2 kola. A Maliňáci lítali s MVVS 2,5 stejně nebo i rychlejc než ostatní s MVVS 3,5.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 16:54 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 41
Bydliště: Ústí n.L.
DAF píše:
Prostě vývoj jde dopředu.
Jo vývoj nezastavíš, dnes už jsou opravdu ty elektromotory i baterky někde jinde než dřív, taky jsem vyzkoušel několik elektromodelů, ale mě u toho něco chybí a to ten pěkný rámus i smrádek a částečně i to čištění modelu od oleje (a to je můj vlastní názor, který nikomu nevnucuju), takže elektry pro mě osobně nejsou nic moc, když trochu odbočím k jiným modelům a to k lodím, tak elektra může být i mnohonásobně dražší než "čouďák".
Dnes aby se elektra co nejvíc podobala spalováku, tak si lodičkáři vymýšlejí, že tam přidají generátor zvuku motoru, vyvíječ kouře apod., takže pak se to pěkně prodraží. :)

_________________
*** FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 17:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 4655
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 2
Celerone, ale ta 32 má o polovinu větší objem, než třiapůle brno, takže i tím musí mít větší výkon. MVVS 3,5 jsem nikdy neměl, takže nemůžu srovnávat. Ale pokud bys chtěl srovnávat, měl bys porovnávat stejné kubatury. To je jako srovnávat hundrtku s dnešní šestnáctkou Fábkou.
A že jsou ASPéčka více či méně povedené kopie OS Maxů, to je všeobecně známo. Nehledě na to, že stejné motory dělají pod vícero značkami - ASP, SC, P.H., Magnum a možná by se ještě nějaká našla. I ND jsou ve většině případů kompatibilní (aspoň mezi číňanama, s OS nevím).

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 18:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 3839
Bydliště: Žilina SR
Občas i s OS. Onehdy jsem koupil rozbitý kryt ventilu na OS FS-120 SP, ASP-éčkový byl levny, byl u prodejce na skladě a pasoval. :D

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 19:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 3839
Bydliště: Žilina SR
Celeron píše:
No nehaněl bych tolik ASP, vždyť je to vlastně OSák.

Já je nehaním, to vůbec ne!
Jen nevěřím tomu, aby čínské kopie měly výkon v kW číselně stejný jako originály v HP. :lol:
Celeron píše:
Několika letadlech (Atlas, Fenix, Simplex) jsem vyhodil MVVS 3,5 a osadil rozměrově stejný ASP 32 a rozdíl v rychlosti a tahu nebetyčnej...

Proč ne, když je to třipůla nebo čtyřka provrtaná na 5,2cm3. Je to krásný kompaktní motor. Stejně jako byla MVVS 4,6 - s tou bys ji měl srovnávat a nevím která by byla silnější.
Celeron píše:
Dodnes jsem přesvědčenej, že MVVS 3,5 nebyla proti MVVS 6,5 příliš povedenej motor...

Nechápu na základě čeho? 8O Třiapůla byla nejmenší v daném odlitku. Samozřejmě větší čtyřka a čtýřišestka byly při stejné hmotnosti a rozměrech výkonnější. Stejně tak to platilo v řadě 6,5-7,5-8,0 nebo 10-12,7-15. Jenže ty 3,5ky, 6,5ky a desítky se musely vyrábět kvůli pravidlům konkrétních kategorií. Jejich provrtaní silnější sourozenci jsou určeny pro rekrační a maketové létání, kde objemová omezení nejsou. :P
Celeron píše:
Třeba Picco stejnýho obsahu ulítlo v kategorii RC-P20 lidem s MVVS 3,5 na 10 kolech skoro 2 kola. A Maliňáci lítali s MVVS 2,5 stejně nebo i rychlejc než ostatní s MVVS 3,5....

Nezlob se, ale srovnávat spotřební motory se špičkovými závodními je mimo mísu. :lol: Malinovi také nelétali na sériových dvaapůlkach, zatím co Ti s třiapůlkama, co jim 2 kola ulétli možná ano, nebo si je upravovali sami a nemuselo se to vždy podařit. A zapomněl jsi, že v dvaapůlkach byly také motory Rossi. Navíc vím co stálo Picco nebo Rossi a co stály MVVS. Daly se ale objednat vytunované kusy z Brna pro dlouhé roury, ale za x-násobné peníze.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz