Autor |
Zpráva |
4F200
|
Napsal: čtv 23.03.2017 20:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 26.11.2013 Příspěvky: 34
|
Tohle bych podepsal. Právě jsem si pořídil Solius chystám podobnou strategii.
_________________ Creata 400, Hiko 400, Griffin 450, 4F200, Omega 1200, V120D02S, V450D01(03), Solius
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 23.03.2017 21:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
coro píše: Možno u SkySurferu drsný povrch brzdí citeľne aj pri vysokej rýchlosti a možno je aj 3-4x vyšší čelný prierez, hlavne s pylonom, .. ale až tak to kvoli vyššej rýchlosti podľa mňa určite nebrzdí ako by to mohlo pri malej, a aj keby, tak ten odpor a brzdenie v podstate skončí ešte na dosť vysokej tej rýchlosti, a čo potom? Já právě vůbec nemám pocit, že by Sky Surfer nějak výrazně "brzdil". Zkoušel jsem, jestli by bylo možné model chytit za letu, a tak jak jsem zvládl model nasměrovat na sebe, tak to vždycky mělo takovou rychlost, že jsem pokaždé zbaběle uhnul a přistál na zem :-) coro píše: Neviem, možno zbytočne veľa píšem, ale zdá sa mi že nebudete vždy mať Sky Surfer s tučným krídlom a pylonom, a čo potom.. Radší psát víc než míň (a případně nemám problém s tykáním, není-li to teda tady zvykem implicitně). coro píše: Model by mal byť aj zalietaný - vytrimovaný tak, aby letel bez držania či hrabania do výškovky. To je citlivá vec kde sa dá hodne pokaziť. A to zabezečí že by nepadol či už v poslednej chvíli alebo hocikedy predtým, ak by človek "pustil výškovku" ktorú ručne tlačí.. Naopak, pre spolamenie a tým stratu kĺzavosti, za výškovku zaťahám pred dráhou, a potom už nechám na stabilite modelu aby klesal sám ako mu je najlepšie (jo, ale vo vetre a turbulenciách to je o inom, lenže keď už model "vie sám", tak v takom prípade je s ním jednoduchšie aj v blbom počasí). K tomu trimování: Já mám právě pocit, že to vytrimování se dost mění s teplotou a s tím, jestli dám lehkou nebo těžkou baterku. A samozřejmě s těžištěm. Dneska jsem byl lítat s lehkou baterkou, nedal jsem ji ani úplně dopředu (přičemž poloha s baterkou úplně vepředu má stále ještě těžiště víc vzadu, než doporučuje výrobce), a stejně model měl tendenci hodně se "houpat" - když jsem pustil knipl výškovky, po chvíli se zhoupl nahoru a po ztrátě rychlosti se propadl čumákem dolů, a pak znovu. Taky se tohle chování liší po větru a proti větru. Znamená to, že mám ještě pořád těžiště moc vepředu? Výškovku mám v rovině se zbytkem VOP. Ale teda jinak zřejmě nemám žádný zvláštní problém s tím letět celou dobu s výškovkou potlačenou kniplem a ne trimem. coro píše: Ešte spomeniem vrtuľu - sklopená ale ani zastavená, veľmi nebrzdí, ale keby sa dali malé otáčky na motore a tým akoby vypla brzda reglu, tak točiaca sa vrtuľa brzdí veľmi účinne. Zajímavé, tohle vyzkouším. Vrtuli mám pevnou, nesklopnou. Díky!
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 23.03.2017 22:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Když ti to houpe s rovnou výškovkou, je těžiště naopak nebezpečně vzadu a letadlo je nestabilní! Sám jsi naznačoval - lehká baterka a navíc ne úplně vepředu.
Lítat s potlačenou výškovkou není dobrý nápad. To už je lepší dát těžiště naopak dopředu a trimem doladit výškovku o milimetr nahoru - bude maličko horší klouzavost, ale větší stabilita.
Bublinový model se musí dotrimovat prakticky na každé létání, materiál prostě pracuje teplem, skladováním, přepravou... To je normální.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 23.03.2017 22:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Ja som výrazne rekreačný a aj to len občasný pilot, ja riadim najradšej trimom a kniplu sa takpovediac nechytám (ak zrovna neblbnem a nerobím nejaké zmeny smeru.. či pokusy o akrobaciu či prelety..). Model čo vie lietať sám je pre mňa čistá radosť, vnímam to tak že mu posielam príkazy čo ja chcem aby urobil a mám na ne v pohode čas - aby to neboli len pokusy o napravenie úchyliek a vybočení ktoré robí nejaká nedokonalosť modelu a vietor (a ktoré sú podľa mňa nutne výrazne oneskorené, nie že by som spal, ani nepijem, ale kým si človek všimne zmenu rýchlosti modelu kdesi v diaľke.. oproti tomu ako by reagoval sám model je to veľmi neskoro..). Ale aby to nebolo nesprávne pochopené, nemám prestabilizované modely, t.j. ťažisko až v čumáku a vysoký uhol nastavenia. To nemám tiež rád, a je to podľa mňa veľmi zle - vtedy model pri závanoch vetra poskakuje ako splašená koza, alebo ako píšeš príliš zdvíha čumák a potom prepadá po spomalení dolu (a v horšom prípade aj po krídle..).. Radšej nech takmer nereaguje a vyberá len zvoľna, tak aby sa nevzpínal.. Pri takom nastavení "takmer v nule" ani na poriadny závan protivetru nezareaguje moc výrazne a drží si smer aj výšku a mení to len keď ja chcem. No.. stalo sa mi už že som zabudol že mi letí model, ale to je výnimočné.. a ešte v tú noc som ho našiel, ani nie kilometer ďalej.. Už sa o tom veľa písalo, hovoria tomu "dive test". Ja sa snažím podľa toho nastaviť aj pre modely typu cessna a podobne, aj keď tam je to samozrejme trochu nevýrazné. A teda čo najbližšie k nule. - Toto sa ale nastavuje polohou ťažiska, nastavenie výškovky je k tomu len nutný výsledok, proste poloha ktorá je nutným výsledkom aby pri správnej rýchlosti vyrovnala moment tvorený ťažiskovou zásobou. Na teplo môžu reagovať rôzne materiály rôzne, tak vzniká rozdiel.. ale krátke tiahlo by malo uchádzať takmer zanedbateľne. Teraz keď servo môže mať 5 gramov, je najjednoduchšie dať ho ku kormidlu (aj do chvosta), kedysi keď mali 50g to bolo asi horšie. zdekar: ak je ťažisko tak vzadu, že by sa postavil do pokusu o looping a zastavil, neprepadol by už ani späť čumákom dolu, nie? Prípadne potom by sa už nezrovnal a pokračoval buď do zeme ale prešiel na chrbát. Myslím že skorej ho bude mať príliš vpredu. To že sú tetivy profilov aj v nule, (a to aj keď naozaj zohľadnil aj nábeh krídla ktorý nejaké stupne býva a podľa mňa naň zabudol) nemusí znamenať že tam nie je nijaká stabilita,
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 23.03.2017 22:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
YenyaKas píše: Dneska jsem byl lítat s lehkou baterkou, nedal jsem ji ani úplně dopředu (přičemž poloha s baterkou úplně vepředu má stále ještě těžiště víc vzadu, než doporučuje výrobce), a stejně model měl tendenci hodně se "houpat" - když jsem pustil knipl výškovky, po chvíli se zhoupl nahoru a po ztrátě rychlosti se propadl čumákem dolů, a pak znovu. Taky se tohle chování liší po větru a proti větru. Znamená to, že mám ještě pořád těžiště moc vepředu? Výškovku mám v rovině se zbytkem VOP.
Ale teda jinak zřejmě nemám žádný zvláštní problém s tím letět celou dobu s výškovkou potlačenou kniplem a ne trimem. coro: Přečti pozorně, co píše výše (výškovka v rovině a létá na potlačeno). Pokud model houpe, musí mít lehký čumák. Po zhoupnutí se zas sklopí ztrátou rychlosti a vztlaku - po křídle nepadne jen díky velké příčné stabilitě. Musím trvat na svém názoru (a nepředpokládám, že by tazatel ve SkySurferu hrabal do úhlu seřízení.) YenyaKas: Nejlepší je to zkusit. Těžiště příliš ve předu není riziko - když letadlo půjde dolů, podržíš ho výškovkou. Těžiště přiliš vzadu může znamenat i neřiditelný model.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
Naposledy upravil zelkar dne čtv 23.03.2017 23:12, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 23.03.2017 23:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Právě já jsem se bál toho, že už určitě musím mít těžiště příliš vzadu - v návodu píšou 71 mm od náběžné hrany, já mám tak třeba 85. Ještě znovu vyzkouším ten dive test někdy. Ale teda vysvětlete mi prosím, jak přesně se to těžiště moc vpředu nebo moc vzadu má projevovat. Přece to "houpání" (aniž bych sahal na výškovku) je v podstatě totéž jako "dive test", ne? Jde jen o to, jestli výškovka je stejně účinná při různých rychlostech. Pokud je účinnější (víc zvedá nos letadla nahoru) při větší rychlosti, pak to v dive testu vede k velmi rychlému zvednutí čumáku. A při normálním letu totéž - v malé rychlosti se letadlo propadne čumákem dolů, zvýší se rychlost, tím se zvýší účinek výškovky, tím se začne zvedat čumák a letadlo ztrácet rychlost, a tak furt dokola, ne? Zatímco při těžišti příliš vzadu musí výškovka pro vodorovný let jakoby ocas letadla přizvedávat, takže při zrychlení začne přizvedávat ještě o to víc, a letadlo jde po čumáku dolů, čímž ještě účinek výškovky roste, a letadlo jde ještě víc čumákem dolů. Analogicky při zpomalení má letadlo tendenci jít čumákem nahoru a tím víc zpomalovat. Chápu to dobře? A ano, z tohoto mám strach, že se mi někdy stane. Proto mi přide divné, že mám proti návodu těžiště tak moc vzadu, a furt se to neděje. Ale já jsem dneska měl právě pocit, že proti větru to letadlo "houpalo", jakože se zhouplo nosem nahoru, pak samozřejmě přepadlo, rychle zase vystřelilo nahoru, a tak furt dokola. Pokud máte čas, zkuste se podívat sem: https://www.fi.muni.cz/~kas/tmp/sky-surfer-cog.mp4 (cca 11 MB) - ze začátku letím nějak jako kolmo k větru, letadlo víceméně drží sklon furt stejný. Pak se otočím o 90°, což je zhruba proti větru, a letadlo začne houpat (sorry za blbou kvalitu obrazu, stará kamera 808 #11, lepší zatím nemám; zorný úhel kamery je cca 50° (70° úhlopříčka), není to nic širokoúhlého). Je to i slyšet - těsně před zhoupnutím dolů ustane zvuk, čili výrazně klesne rychlost letadla vůči okolnímu vzduchu. Znamená tohle těžiště moc vpředu, nebo moc vzadu? Já bych teda řekl, že ještě furt moc vpředu. No ale v RC letadlech jsem nováček (ve fyzice nikoliv, jen možná nevidím souvislosti . EDIT: ještě teda: nemůžu slíbit, že jsem během toho videa nehrabal do řízení. Ale v tu dobu byl model ode mě nějakých skoro 300 m (jsem tam i vidět - zhruba v 0:25 a párkrát předtím černý človíček zhruba v půlce té polní cesty ve směru letu mezi dvěma silnicemi kolmými na směr letu). Takže při svém zraku bych řekl, že v tu dobu jsem řídil jen zhruba směr a náklon letu, na řízením ve směru výškovky jsem neměl šanci vidět. Je možné, že po několika zhoupnutích jsem začal potlačovat výškovku od sebe. Jaké tětivy profilů? Myslí se tím spodní strana křídla, je-li rovná? A jak zohlednit náběh křídla? Od oka nerozpoznám, jaký je - ale měl bych ho teda zohlednit nějak v tom, jak si myslím, že má být neutrální poloha výškovky? Prosím rozepište, rád se poučím.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Naposledy upravil YenyaKas dne čtv 23.03.2017 23:35, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 23.03.2017 23:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
zelkar píše: (a nepředpokládám, že by tazatel ve SkySurferu hrabal do úhlu seřízení.)
YenyaKas: Nejlepší je to zkusit. Těžiště příliš ve předu není riziko - když letadlo půjde dolů, podržíš ho výškovkou. Těžiště přiliš vzadu může znamenat i neřiditelný model. Úhel seřízení je jakože sklon křídla vůči výškovce? Ne, do toho jsem nehrabal. Mám ARF verzi, jen jsem přilepil výškovku a směrovku, a to je všechno. Od posunu těžiště si slibuju to, že model bude létat víceméně stejně po větru, proti větru, při hození rukou i při letu. Zatím jsem v situaci, kdy model houpe, tak potlačím výškovku pákou nebo trimem od sebe, pak letí "rovně" (souvisle klesá), ale při změně směru letu se to rozbije a znovu začne houpat, a navíc při hození z ruky začne víc padat do země (asi je v té době na rozdíl od běžného letu ještě malá rychlost).
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 23.03.2017 23:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Nepleť to dohromady s divetestem - tam jde o něco jiného!
Těžiště vzadu se projeví tak, že při vodorovném letu střední rychlostí musíš mít potlačeno, abys vyrovnal to, že ocas chce jít dolů. Pokud nemáš potlačeno, tak ocas dolů půjde, letadlo se vzepne a jde do zhupu. Větší protivítr = větší rychlost = větší projev (nepotlačené) výškovky.
O divetestu je tu toho napsáno dost, stačí hledat. Nechce se mi to celé popisovat, takže jen v kostce...
Divetest s těžištěm příliš vepředu: Abych letěl střední rychlostí v kluzu vodorovně, musím mít trimem trochu nataženou výškovku (nebo velký úhel seřízení), abych udržel letadlo rovně. Když letadlo pustím 45° dolů, nabere rychlost, natažená výškovka má větší účinek a letadlo příliš rychle vybírá klesání.
Obecně úhel seřízení, poloha výškovky a těžiště je optimální jen pro jednu konkrétní (obvykle střední) rychlost. Divetestem testuješ, co se děje při rychlosti zvýšené.
"Od posunu těžiště si slibuju to, že model bude létat víceméně stejně po větru, proti větru, při hození rukou i při letu." To z uvedených důvodů nejde. Vše je jen kompromis.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
Naposledy upravil zelkar dne čtv 23.03.2017 23:46, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 23.03.2017 23:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Shrnutí: Dej těžiště víc dopředu. Možná budeš muset trochu trimem přitáhnout. Rozhodně tím nic nezkazíš, těžiště vepředu je bezpečnější a univerzálnější, než příliš vzadu.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 23.03.2017 23:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
zelkar píše: "Od posunu těžiště si slibuju to, že model bude létat víceméně stejně po větru, proti větru, při hození rukou i při letu." To z uvedených důvodů nejde. Vše je jen kompromis. Aha, tak tohle je pro mě podstatná informace. Myslel jsem, že posunem těžiště můžu dosáhnout aspoň přibližně toho, aby model létal - co se výškovky s kniplem v neutrálu týče - stejně bez ohledu na rychlost/směr letu vůči větru. Takže vy létáte tak, že po otočení letadla třeba po větru musíte mít knipl výškovky jinak než při otočení proti větru? A pro který směr z těch dvou pak trimujete? Ještě mi teda přijde divné, že se vlastně model chová jinak po větru a proti větru - vždyť má jít jen o relativní rychlost vůči větru, ne vůči zemi, ne? A rychlost vůči větru se přece do pár vteřin po otáčce musí i tak srovnat, nebo ne? Každopádně mám pocit, že můj Sky Surfer se (bez motoru) chová po větru jinak než proti větru. Čím to je? Trvá srovnání relativní rychlostí výrazně déle než si myslím?
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pát 24.03.2017 0:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Proti větru jdeš např. s větší plynem = rychleji, aby ses vůbec vrátil k sobě. Nebo bez motoru musíš víc klesat, jinak by byl model za chvíli v zahraničí Trimuju větroně pro středně rychlý klouzavý let za bezvětří. Pro Skysurfera bych to asi dal pro vodorovný let s mírným motorem. U citlivějších modelů můžou být otočky z protivětru do směru poměrně háklivá záležitost, kterou je potřeba řízením korigovat.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pát 24.03.2017 0:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Tak já se teď bavím o Sky Surferovi a o "větru" pro začátečníka. Rozhodně se mi ještě nestalo, že by model vůči zemi couval.
Pod motorem se Sky Surfer chová víceméně stejně bez ohledu na směr větru (akorát je citlivější výškovka, protože je ofukovaná). Spíš mě zajímá jak je to s bezmotorovým letem. A ano, už mi to taky při otáčce do směru po větru spadlo po křídle, naštěstí jsem byl dostatečně vysoko. No ale na otáčku samotnou jsem se neptal, zajímá mě jak je to s letem samotným, když už v tom směru jsem otočený. To fakt trvá déle než pár vteřin, než se model srovná do stejné relativní rychlosti? Nebo je jiné chování Sky Surfera po a proti větru způsobeno ještě něčím dalším?
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pát 24.03.2017 1:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
zelkar píše: coro: Přečti pozorně, co píše výše (výškovka v rovině a létá na potlačeno). Pokud model houpe, musí mít lehký čumák. Po zhoupnutí se zas sklopí ztrátou rychlosti a vztlaku - po křídle nepadne jen díky velké příčné stabilitě. Musím trvat na svém názoru (a nepředpokládám, že by tazatel ve SkySurferu hrabal do úhlu seřízení.) Tož nebudeme spolu súhlasiť - mne to akosi nevadí, ale teda nepoučil som sa. Ja si myslím, že model houpe keď má čumák ťažký a preto nutne veľký uhol seřízení.. Ale nemusí ho mať ťažký, stačí ten veľký uhol, aj keď v tom prípade to vôbec nejde nazvať letomí. Kde presne je ten uhol schovaný je úplne jedno, ide o zmenu momentu pri zmene rýchlosti, môže to byť aj samokrídlo úplne bez výškovky.. A že sa zase sklopí po strate rýchlosti - niekde ten moment musí vzniknúť, keby nevznikol a stratil sa vztlak, tak by padal v nezmenenej polohe až na zem. Takže sklopí sa kvoli momentu ktorý vytvorí pôsobisko ťažiska umiestnené pred pôsobiskom aerodynamického vztlaku.
|
|
Nahoru |
|
|
zz2012
|
Napsal: pát 24.03.2017 7:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.11.2016 Příspěvky: 61 Bydliště: Kroměříž
|
coro píše: Ja si myslím, že model houpe keď má čumák ťažký a preto nutne veľký uhol seřízení.. Nezúčastnil jsem se diskuze od začátku, ale pokud např. vycházíš z tohoto obrázku a návodu, tak to platí jen při rozhonu letadla a vybrání z velké rychlosti. Pokud je ale těžiště kde má být a model houpe např. při hození z ruky, je nutné ho seřídit a ne dovažovat.
_________________ MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pát 24.03.2017 7:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
coro píše: Ale nemusí ho mať ťažký, stačí ten veľký uhol, aj keď v tom prípade to vôbec nejde nazvať letomí. Kde presne je ten uhol schovaný je úplne jedno, ide o zmenu momentu pri zmene rýchlosti, môže to byť aj samokrídlo úplne bez výškovky.. Jasně, model může za letu houpat i kvůli trvalému přetažení. Ale tazatel píše, že do úhlu seřízení nesahal a výškovka je v rovině. Takže tento případ to být nemůže, vyloučíme-li křivé letadlo. zz2012 píše: Pokud je ale těžiště kde má být a model houpe např. při hození z ruky, je nutné ho seřídit a ne dovažovat. Souhlas. Ale v tomto případě těžiště v pořádku není. Sám tazatel uvádí, že ho cpe pořád víc a víc dozadu (i proti návodu). edit: Tazatel uvádí " v návodu píšou 71 mm od náběžné hrany, já mám tak třeba 85", to už je docela dost, ne?
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
Naposledy upravil zelkar dne pát 24.03.2017 8:19, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|