Autor |
Zpráva |
Hoki
|
Napsal: úte 11.04.2017 9:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
coro píše: Problém v F5J vraj je, keď sa zo vzdialeného stupáku vracia 8 modelov a na letisku spokojne stojí a "riadi" 9 pilotov. Jeden je nakoniec prekvapený, keď mu to pred pristávaním akosi "prestane" reagovať.. Nemusí jít jen o F5J a vejškové lety. Toto jsem zažil jako bodovač na RC-VSkách, kdy v luftě byli na stejným místě tři Limiti a koukali tím směrem čtyři piloti. Ten čtvrtý to poznal pozdě, až když někdo volal - Čí to je ten model na druhý straně? Limit dopadl cca 400-500 pilotům za záda ...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 11.04.2017 11:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Tohle se na soutěžích děje běžně, stačí nenáročné národní RCEN. Když letí více modelů v jednom místě, tak se to občas plete a občas někdo řídí cizí model překvapivě dlouho. Extrém byl případ, kdy soutěžící řídil opravdu až do přistání a pak se divil, že model přistál na vedlejším přistávacím bodu Viděl jsem to tehdy naživo, žádná "modelářská latina"...
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: stř 12.04.2017 8:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
A největší "Vizuální ztráta polohy modelu" je, když u toho pilot usne. Mě se to nestalo, ale kamarádovi ano a bylo po modelu - to je to klidné pohodové termické lítání
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 12.04.2017 13:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Ja som raz zabudol že letím.. Niečo ma vyrušilo okolo nabíjačky, pozrel som či príliš nehrejú sanyo nikláky 1000mAh pri 8A, všetko v poriadku.. a zrazu potom pozerám že mám v ruke vysielač zapnutý a model nikde... Sakra asi som letel.. ale nikde na oblohe nebol.. (babyGrob od JR, balzový, a ani to nebol celkom vetroň.. v noci keď všetko stíchlo sme ho našli po zvuku, pekne sedel v poli asi 700-800m od letiska a na signál bol ešte schopný zapišťať aj zatočiť motorom).
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: sob 20.05.2017 22:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Dotaz na základě dnešních i minulých zkušeností:
Máte "v oku" i třetí rozměr polohy modelu - vzdálenost od pilota? Já jsem zjistil, že třeba když letím nad elektrickými dráty nebo stromem, mám fakt strach nechat model klesnout tak, aby se s těmi dráty nebo stromem z mého pohledu překryl, protože si fakt nejsem jistý tím, jestli ten model je blíž než ta překážka nebo dál nebo v nejhorším případě stejně daleko. Jednou jsem takhle chtěl zatočit před stromem, a skončil jsem ve stromě, protože model byl dál než jsem myslel. Dneska jsem zase měl strach před elektrickými dráty, ale pak podle kamery jsem byl ještě dost daleko od nich. Děje se vám to taky, nebo tohle nějak umíte poznat? Pokud jo, jak se to dělá?
Díval jsem se na videa ve vlákně "Videa nejen začátečníků" i třeba na nějaká videa Crazy Horsta na YT, a skoro vždycky když tam model dělá nějaký těsný průlet kolem něčeho, tak je po chvíli vidět, že vlastně pilot stojí přesně ve směru letu, a tedy se mu ta překážka vizuálně s modelem nepřekrývá. Tak třeba ten třetí rozměr nevidí i zkušenější piloti.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 20.05.2017 22:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
YenyaKas píše: Dotaz na základě dnešních i minulých zkušeností:
Máte "v oku" i třetí rozměr polohy modelu - vzdálenost od pilota? Já jsem zjistil, že třeba když letím nad elektrickými dráty nebo stromem, mám fakt strach nechat model klesnout tak, aby se s těmi dráty nebo stromem z mého pohledu překryl, protože si fakt nejsem jistý tím, jestli ten model je blíž než ta překážka nebo dál nebo v nejhorším případě stejně daleko. Jednou jsem takhle chtěl zatočit před stromem, a skončil jsem ve stromě, protože model byl dál než jsem myslel. Dneska jsem zase měl strach před elektrickými dráty, ale pak podle kamery jsem byl ještě dost daleko od nich. Děje se vám to taky, nebo tohle nějak umíte poznat? Pokud jo, jak se to dělá?
Díval jsem se na videa ve vlákně "Videa nejen začátečníků" i třeba na nějaká videa Crazy Horsta na YT, a skoro vždycky když tam model dělá nějaký těsný průlet kolem něčeho, tak je po chvíli vidět, že vlastně pilot stojí přesně ve směru letu, a tedy se mu ta překážka vizuálně s modelem nepřekrývá. Tak třeba ten třetí rozměr nevidí i zkušenější piloti. Myslím, že oči stereoskopicky dokáží určit prostorovou vzdálenost jen v nejbližším okolí. Pak musí nastoupit jiné pomůcky. Např. velikost modelu vůči stromu, stín pod modelem apod. Bratr jednou naprosto spolehlivě modelem trefil v poli osamocený sloup elektrického vedení. Samozřejmě nechtěně. Já osobně se také snažím létat tak abych měl model jen vůči obloze.
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: ned 21.05.2017 11:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
YenyaKas píše: Jednou jsem takhle chtěl zatočit před stromem, a skončil jsem ve stromě, protože model byl dál než jsem myslel... To asi na dálku nepozná nikdo. Stereoskopické vidění tam už nefunguje, rozdíly v obrazech levé-pravé oko jsou nerozlišitelné. Porovnání velikost modelu - velikost stromu taky moc nezabírá, když stromy nejsou unifikované Dostkrát jsem sundával letadlo ze stromu. Pomůže jen předpokládat raději preventivně VŽDYCKY, že jsem ho ještě nepřeletěl.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|