Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: sob 15.04.2017 21:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Zdravim,
dnes som dokoncil a vyladil motor na najlepsie mozne, mam par otazok:

motor je Evolution nx52, mohol byt aj kvalitnejsi, po styroch startovaniach som nakoniec nemohol nahodit az som zistil, ze odisla zhaviaca sviecka! na fungl novom motore

nastastie som mal jednu R5, je povodne pre auta a je studena, kupil som ju len ako zalohu, ukazalo sa ze velmi rozumne rozhodnutie

vedette by mi necktie napisat, kde najdem vysvetlenie o svieckach, a aky je rozdiel medzi pozemnymi a leteckymi a heli svieckami?

co znamena studena tepla a horuca?

vytrapil som sa s volnobeznymi otackami, nakoniec som to urobil tak, ze som zavrel uplne nasavanie, zaskrutkoval na doraz ihlu a potom vratil o 90stupnov spat, aj tak su tie otacky podla mna vysoke.... ked sa mi podari uploadnem video z dnesneho dna

lietadlo som mal priviazane na zemi, s novou svieckou chyta na drc, dost to ale hadze z vyfuku, cele lietadlo je zasrane, je to normalne?

pinch test mi dokonca funguje: pri max otackach zaskrtim privod paliva, otacky trosu vybehnu hore a potom chce zdochnut motor, niekedy vydrzi niekedy zdochne

mako by sa dali urobit nizke otacky nizsie? moze to ovplyvnit aj sviecka? teplejsia a letecka by to mohla vylepsit?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: sob 15.04.2017 21:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Předně... čím tu svíčku napájíš? Rozdíl mezi teplou a studenou svíčkou je v tloušťce odporového drátku který žhaví, teplá svíčka má tenčí drát a hodí se pro provoz v zimě a také do motorů menších kubatur. Někdy může být vinutí ve svíčce zborcené a to pak tropí neplechu.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: sob 15.04.2017 22:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
pouzivam NiCd akumulator, velky monoclanok 5,6Ah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 11:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Seřízení motorů už se tu probíralo mockrát, tak prohledej fórum, a taky si můžeš pročíst spoustu informací tady: http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 11:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
tak sa mi podarilo vlozit video:

https://youtu.be/zheDvKPhito

uz som sa dopatral, ze mal by som pouzit teplejsiu sviecku, ta ma zlepsit volnobeh
pouzil som R5 a ta ma byt pre auta a je studena /inu som nemal poruke/

zaujimali by ma komentare, nedymi to moc?

ma to akceptovatelny zvuk? ako keby pri nizsich otackach povrkaval....

tie prechody sa mi celkom pozdavali, moze to tak byt?


Naposledy upravil sky59 dne ned 16.04.2017 12:05, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 12:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Lark píše:
Seřízení motorů už se tu probíralo mockrát, tak prohledej fórum, a taky si můžeš pročíst spoustu informací tady: http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI

diky, ale vsetky navody nedostatocne /vobec/ nevysvetluju ako znizit volnobezne otacky :(

ja som len 90stupnov od uplneho zavretia a nizsie to uz nejde, mozno ta teplejsia sviecka pomoze


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 12:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
sky59 píše:
diky, ale vsetky navody nedostatocne /vobec/ nevysvetluju ako znizit volnobezne otacky :(

ja som len 90stupnov od uplneho zavretia a nizsie to uz nejde, mozno ta teplejsia sviecka pomoze

V tom popisu L .Kolmana máš podrobný postup seřízení motoru: http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_serizeni#sm_serizeni_uv

1) To tůrování studeného motoru hned po nastartování je to nejhorší, co můžeš tomu motoru udělat. U auta to snad taky neděláš? Motor musíš před seřizováním nechat napřed ohřát.
2) Sundej tu hadici z výfuku, protože má velký vliv na chod motoru.
3) Pořádně si nastuduj postup seřízení z odkazu který jsem ti poslal.
4) Z toho neustálého tůrování motoru ve videu se nedá vůbec nic poznat.
5) Při správně seřízeném motoru musí motor vydržet běžet na volnoběh i několik minut.
6) Těch 90° volnoběžné jehly je jen výchozí poloha a u každého motoru se musí optimum nastavit podle chodu v součinnosti s trimováním polohy klapky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 15:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Lark, diky za odpovede.

K tym 90 stupnom, pripustam dostavenie podla spravania, ALE, kedze mam stale vysoke volnobezne otacky /na moj vkus/, jedine dostavenie je mozne uz len privieranie, to znamena, ze uz len menej ako 90stupnov, potom su ti vyrobcovia padnuti na hlavu lebo tam mali pouzit jemny zavit a nie nechat rozsah spravneho nastavenia ihly od 0 do povedzme 75 stupnov

je mi tazke uverit, ze by som znizil volnobezne otacky este vacsim otvorenim volnobeznej ihly

potom vsetky navody by mali byt doslova prerobene, lebo nastavenie volnobeznej ihly by som robil tak ako popisujem, zavriem nasavanie /na mechanicke minimum/, spolu s tym sa zaviera ihla volnobehu, tu zaskrutkujem dnu na doraz na uplne zatvorenie a potom povolim o par stupnov, ako lepsie mozem nastaviz volnobeznu ihlu aby som mal nizke volnobezne otacky? so vsetkymi navodmi na internete nie su nastavovane na mozne minimum

v mojom pripade, po takomto nastaveni uz nemam co ine robit s volnobeznou ihlou, no a potom uz len nastavim vysoke otacky a trosku do bohata zmes

co som cital aj anglicke fora, ked startuju fungl novy nenastaveny motor, tak LSN povoluju o 1 az 2 otacky a HSN 2 az 3 otacky aby sa to vobec rozbehlo

mozno som kupil totalny Evolution Sh*t, nechal som sa nalakat na recenzie, jednodcuho na nizky volnobeh nepojde, este mozno pomoze ak tam dam sviecku No7 alebo No6, su teplejsie a vraj maju zabezpecit lepsi volnobeh, lepsie odpaluju aj pri nizkych otackach

a ked sa raz nas*riem, mozno pojde najkratsou cestou do hlinikoveho zberu, je to prvy motor co som kupil synovcovi /je ho pocut na zaver/, uvidime, clovek sa uci cely zivot


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 15:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
sky59 píše:

potom vsetky navody by mali byt doslova prerobene, lebo nastavenie volnobeznej ihly by som robil tak ako popisujem, zavriem nasavanie /na mechanicke minimum/, spolu s tym sa zaviera ihla volnobehu, tu zaskrutkujem dnu na doraz na uplne zatvorenie a potom povolim o par stupnov, ako lepsie mozem nastaviz volnobeznu ihlu aby som mal nizke volnobezne otacky? so vsetkymi navodmi na internete nie su nastavovane na mozne minimum

Není ti divné, že všem ten postup funguje. Očividně jsi ten návod z mého odkazu pořádně nečet a nepostupuješ podle něj a nemá smysl ti dál radit. Hezké Velikonoce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 18:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
dakujem, podobne peknu Velku Noc!

nie nie je mi nic divne, precital som vsetky navody a ziaden nepopisuje ako nastavit minimalny volnobeh, ja ho aj tak mam stale vysoky ale to moze byt typom motora

vsetky navody zacinaju nastavenim HSN, to ale musi byt LSN uplne otvorena a to nikto nepise, hladanie max otacok ako tak funguje pri HSN ale pri LSN tam nic nie je

plne tomu uz rozumiem: HSN je fixny odpor pre prietok tlaceny tlakom z nadrze, pri plne otvorenom karburatore ked LSN odpor je podstatne mensi ako HSN urcuje prietok majoritne HSN, pri privretom karburatore povedzme 50% by mohli byt odpory HSN a LSN asi rovnake, cize celkovo dvojnasobny ako pri otvorenom, pri volnobehu LSN ma vysoky odpor a v podstate urcuje pritok pri nizkych otackach

problem co popisujem je, ze LSN ma nevhodne a hrube stupanie na nastavenie, aspon ten moj motor Evolution nx52


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 20:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Takovýhle žhavík bude mít sotva volnoběžné otáčky nižší než cca 2000. Nevím co na tom vidíš za složistosti, nejdřív nastavím hlavní jehlu na max. otáčky a vrátím o 2 zuby. Pak nastavím volnoběžnou tak aby to při přidání plynu nekoktalo ani se nedusilo. Pak znovu hlavní jehlu jelikož se tyto vzájemně ovlivňují. Pak vezmu letadlo dám plný plyn a zvednu model nosem k oblakům (pokud se motor dusí trochu jehlu povolím) musí držet max. otáčky. Stáhnu plyn na volnoběh vezmu model a skloním nosem dolů tak na 45% a zase poladím hl. jehlou pokud je třeba (zase musí držet stabilní volnoběh). Nejnižší otáčky dosáhnu překvapivě malou dírou v difuzoru karbecu :lol: Taky pochopitelně závisí na optimální hmotnosti vrtule a stupni zaběhnutí motoru, tzn. nečekám kdovíjak malé otáčky když je motor prakticky nový. Teplota svíčky zas až takový vliv nemá.

To na výfuku je co? Laděná roura? :D

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 22:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
dik za info o tych 2000ot, cakal som menej, podla coho si tak usudil?

inak ta ladena roura je na videu stiahnuta :)

podla toho co pises tak teba ani tak nezaujimaju minimalne otacky ale aby to spolahlivo chodilo?

moj nazor je, ze vyrobca by mal pouzit vhodne stupanie na LSN a potom by nebolo nutne ju nastavovat akurat urobit to, co som urobil ja: pri mechanickom uzavreti vsetkeho /vzduch a LSN/ tuto potom povolit o niekolko stupnov, ja som dal 90 a zda sa ze som celkom uhadol

dobre som pochopil vsetky dostupne navody: ziaden sa nesnazi nastavit minimalne volnobezne otacky? ale aby to spolahlivo chodilo? so spravnou zmesou?

co si myslel to malou dirou v difuzoru? tam difuzor nie je? tam sa tlaci zmes tlakom z nadrze cez odpor HSN.... ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 22:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Difuzor je díra do karbecu a dva tisíce celkem normální volnoběžné točky malého spalováku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: pon 17.04.2017 7:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Dik vsetkym!

Myslim, ze ste i velmi vsetcia pomohli...

Skoda, ze sa pouziva pojem difuzor aj ked to nema s difuzorom nic spolocne, zmes nie je tahana podtlakom v zuzenom mieste ale tlacena z nadrze tlakom z vyfuku

Aj ten test pri motore dohora vlastne testuje ze ten tlak dokaze vytlacit palivo hore

Test na volnobeh pri 45st testuje vlastne ci samospad paliva plus tlak nezaplavi motor...

Ja som si tiez vsimol, ze pri malom otvoreni "difuzoru" mam tiez male otacky len to nejde uz uplne pravidelne, odhadujem asi 0,5mm

Tu sviecku pre pokoj duse skusim dat teplejsiu ze co to urobi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhaviace sviecky pre motor zhavik
PříspěvekNapsal: pon 17.04.2017 7:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
sky59 píše:
Skoda, ze sa pouziva pojem difuzor aj ked to nema s difuzorom nic spolocne, zmes nie je tahana podtlakom v zuzenom mieste ale tlacena z nadrze tlakom z vyfuku


Není pravda. Motor saje. Tlakování z výfuku je jen pomoc k omezení vlivu změn polohy a přetížení v obratech. Bez něj to taky pojede.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz