Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: pát 09.06.2017 19:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2017
Příspěvky: 3
Zdravím!

Nedávno jsem si pořídil svůj první model Beta 1400. Letadlo jsem v pořádku postavil, ale mám problémy s dodaným s Li-Polem, mám Li-Po 11,1V 1300mAh a k ní nabíječku LK-1008A 12V/2-3 čl. LiPo. Problém je ,že když Li-Po připojím do letadla tak nic nefunguje, ale jakmile k ní připojím nabíječku (a to ji nemám připojenou k žádnému zdroji) vše najednou začne fungovat. Stalo se vám to někdy? A nevíte proč mi Li-Po nefunguje bez nabíječky? Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: pát 09.06.2017 19:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2007
Příspěvky: 311
Bydliště: Jelivářov
Změř kolik V má baterie před a po připojení nabíječky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: pát 09.06.2017 20:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Nejsem odborník, ale tato nabíječka nabíjí přes balančák. Viděl bych to na přerušení silovýho spojení. Po připojení nabíječky vlastně přemostíš jednotlivý články. To stejný bys udělal jen propojením drátem. Změřil bych jestli je napětí na silových kontaktech a na balančních. Pokud balanční dají plný a silový nic, nejspíš je to jak říkám.
A nebo někdo fundovanější můj předpoklad rozcupuje :)

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 4:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
matuh píše:
.... když Li-Po připojím do letadla tak nic nefunguje, ale jakmile k ní připojím nabíječku (a to ji nemám připojenou k žádnému zdroji) vše najednou začne fungovat...

Nevim jestli ten popis dobre chapu - baterku pripojis silovymi kabely do era, nic se nedeje. Pak jen pripichnes na balancni konektor tu nabijecku bez zdroje a ero ozije? :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 6:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Medzi vývodmi susedných pinov balančného konektoru má byť 4,2V (a teda medzi vzdialenejšími násobky 4,2), takže drát by som tam nestrkal
Ale ak je niektorý článok prerušený, jeho vývod z vnútra alebo vnútri článku, tak sa tam po zaťažení silových vývodov objaví opačné napätie ostatných článkov.
Ak má nabíjačka medzi vstupmi nejakú diodu (??? - pripadá mi to nevhodné lebo zapjenie opačnou polaritou by znamenalo iskričky a trochu dymu) môže obvod uzavrieť a do modelu sa dostane napájanie - ale len 8,4 namiesto 12,6V, a po zapnutí motoru to tá súčiastka nemusí vydržať..
Nemusí to ale byť dioda, môže to byť nejaký skrat, možno taký ktorý predtým spôsobil že sa sada vyskratovala a prerušila.
Takže okrem poškodenej sady je dosť pravdepodobné že máš vadnú nabíjačku ktorá by zničila aj novú sadu keby si skúšal bez merania!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 8:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Popisy potíží-problémů od "matuh" a "jyrry" se shodují. Nabíječka LK-1008A 12V/2-3 čl. LiPo
se vskutku připojuje jen servisním konektorem LK-1008A 12V/2-3 čl. LiPo
Accu má i silový konektor kterým se připojí k e-instalaci modelu
Akumulátor LiPoly 3s 11,1V
- LETADLO zapojené jen na silový konektor nejede. Po připojení nabíječky na servisní "ožije".
--Dle všeho vadný accu. A to tak, že je uvnitř, mezi články přerušený.
--- Pořídit dobrý accu. (Vadný accu opravit - nutno rozebrat. To není práce pro začátečníka.)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 9:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2017
Příspěvky: 3
Takže provedl jsem nějaká měření a vypadá to že v Li-Po je rozbitý článek, napětí baterky samotné se nedalo změřit, až poté co sem Li-Polku připojil na nabíječku voltmetr začal ukazovat napětí 7,91V což tedy znamená že jeden článek je rozbitý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 9:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2017
Příspěvky: 3
Takže jediným řešením je jak píše guchar koupit nový accu ne? Jinak myslíte že mám nějakou šanci na podání reklamace?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 10:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.8.2015
Příspěvky: 285
Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno
Obrázky: 0
Za mě bych to zkusil vyreklamovat a zároveň koupil nový. Reklamace se ti měsíc potáhne a kdo ví co z toho, pokud ti to nevymění rovnou na prodejně za jiný kus. Z vlastních zkušeností vím že mi jeden aku brzo přestal stačit a koupil jsem další dva :-) Akorát bych nebral origo Pelikánovic jako náhradní díl, je zbytečně drahý a modrá Turnigy mi dělá lepší službu za menší peníze.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 13:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Ono ty malé nabíječky které nabíjejí jen přes balanční konektor asi nejsou dobrá volba. Dodávají se v setech, já měl podobnou v cessně a akumulátor mi to skoro zničilo. Po zapojení aku na nabíječku se ze začátku nabíjelo asi jak má. Po nějaké době ale nabíjelo aku o hodně kratší dobu než předtím, přitom LED dioda ukazovala plné nabití. Když mi to ale dal jeden modelář na profi nabíječku, akumulátor byl nabitý asi na půl. Raději bych koupil plnohodnotnou nabíječku. Dnes už se dají sehnat levně přes 600,-kč.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-Po a nabíječka
PříspěvekNapsal: sob 10.06.2017 14:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7413
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
I když to není přímo sem, tak se (setových) nabíječek co nabíjí samostatně každý z 3 (2) článků
musím zastat. Pokud nepřekračují příslušné Umax (méně pravděpodobné je překročení Imax),
tak (pokud je v pořádku accu) fungují bez problémů. Používám je pro 2S1P do MJX heli hraček.
Tenhle typ (s různým značením) je společný pro víc modelů
MJX>F-46 (F646)>Charger - F646-039
Pokud je v nich accu Li-Pol 7.4V / 1500mAh 20C.
Baterie Li-Pol 7.4V / 1500mAh 20C pro vrtulník F-45 od firmy MJX - F645-022
(Pozn.: U některých modelů se liší jen typem silového konektoru.)
- U dvou packů se ukázalo, že věkem odešel vždy jeden článek v sadě. Zvětšené samovybíjení,
_snížená kapacita, výrazný pokles napětí po delším uložení. U nabíječek jsem závadu nezjistil.
- Lepší než setová nabíječka,není naškodu.Nezbytná je jen když setová je prokazatelně vadná.
- Je dobré hlídat napětí obou článků nejen při letu, ale i při nabíjení.
A taky před nabíjením po skladování, a mezi lety. U větších rozdílů je nutno otestovat příčinu.
Ke hlídání napětí je možno použít třeba
Jednoduchý digitální tester 1-6 článkových Li-Pol, Li-Fe, Li-Ion baterií.
Tester baterií pro 2-8 článkové baterie s nastavitelnou výstrahou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz