Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: čtv 26.10.2017 19:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nějaký simulátor (mezi modeláři nikoliv trenažér!) se dá třeba i stáhnout free, něco je na multiplex.de. Je osekaný, ale funguje. Plná verze se dá dokoupit. Další už bylo téměř vše řečeno.
Jsi z Mělníka, kousek za ním je Chloumek. Je tam střelnice a za ní letiště. Jedno bývalo i před Mělníkem, bylo i pro sportovní letadla. Ale co vrátili jeho jasnosti latyfundie, tak při první příležitosti porušil dohodu a celé letiště rozoral. Jméno si nevzpomínám, Hořín? Stav se na Chloumku a věřím, že tam někoho potkáš a získáš kontakty.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: čtv 26.10.2017 20:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 25.10.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Mělník
Na tom letišti v Hoříně jsem lítával. To ještě ale kníže netušil, že nějaké letiště a zámek dostane zpět. Pak to rozoral a tady kvůli tomu bylo docela pozdvižení. O tom Chloumku vím a určitě zajdu. Vždyť tam bydlím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: čtv 26.10.2017 22:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jestli jsi už tenkrát lítal RC směrovku/výškovku, tak ti ten simulátor podle mě pomůže si oživit návyky, které už jsi měl. Já to měl podobně, taky po 27 letech. Jen si předem ujasni tem mód rozmístění ovladačů podle toho na co jsi byl zvyklý a co ti vyhovuje, případně podle toho kdo ti bude pomáhat se záletem, aby si to nemusel dodatečně měnit. Zvyk je železná košile a většině dělá přeškolení problémy. Pro ten elektropohon ale počítej i s tím, že se budeš muset vybavit i nabíječkou a mít možnost na letišti nabíjet třeba z auta, nebo pořídit víc sad baterek. U spalováků je zase problém, že palivo do žhavíků extrémě podražilo. Takže na ty první lety bych taky doporučil spíš nějaký bublinkový elektro-větroň, se kterým se dá na jedno nabití létat skoro celé odpoledne a menší rychlost ti dá pro začátek dost času na rekace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 4:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
hozyy píše:
... S tím elektro mě překvapilo, že to lítá tak dlouho. Myslel jsem, že je to v řádu několika málo minut...

No... není to až tak jednoznačné.
Vše závisí na odběru z baterky, přesněji na poměru odběru k její deklarované kapacitě - to vyjadřuje to zde často používané "C" - odběr 10C značí že z baterie 2Ah beru 20A. Při takovém proudu mohu počítat s 1/C, tedy 1/10 hodiny motorového času ale protože se v baterkách má nechávat kolem 20% energie, počítám s hrubým odhadem že doba chodu motoru může být nejvýš 0,8/C hodiny, tedy v daném případě 0,8/10 a to je 4,8 minuty. Tahle násobilka mi v elektromotorácích dost slušně funguje.

Ty optimistické časy platí třeba pro větroně nebo jiné poletušky kde motorem éro vytáhneš nahoru a pak bez motoru kloužeš případně motor jen tak bzučí a plácá se to vzduchem.
U motoráku kde motor běží celou dobu to pak může dopadnout úplně jinak; měl jsem třeba 1,6m DH98 Mosquito kde byly baterky 5Ah a letový čas byl max. 3 minuty protože odebíraný proud šel ke 100A - tedy 20C.

Takže ano, může to být v řádu třeba i desítek minut ale také to může být jen několik málo minut - podle druhu modelu a také podle stylu létání.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 5:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1500
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
DAF píše:
Jsi z Mělníka, kousek za ním je Chloumek. Je tam střelnice a za ní letiště. Jedno bývalo i před Mělníkem, bylo i pro sportovní letadla. Ale co vrátili jeho jasnosti latyfundie, tak při první příležitosti porušil dohodu a celé letiště rozoral. Jméno si nevzpomínám, Hořín? Stav se na Chloumku a věřím, že tam někoho potkáš a získáš kontakty.

Tato rada je snad dobrá za předpokladu že tam nenarazí na stejné "modeláře" jací tam byly v době mé dovolené před pár lety. Měl jsem sebou jen malého cestovního easystara, zeptal jsem se jestli si můžu s nimi zalétat a hlavně popovídat si s nimi,....... Dostalo se mi takového ponaučení, kdo je modelář a kde lítá apod., že jsem se staženými uši i ocasem odešel najít si pastvinu pro easystara a sebe a moc dobře jsem se necítil. Jak mne vůbec napadlo se k nim přiblížit a promluvit,...... Věřím že dnes to tam funguje jinak a lépe, pro mne to bylo snad nejhorší setkání při všech cestách.

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 7:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Na rovinu, o tom place na Chloumku vím, ale osobně jsem tam nikdy nebyl, tak nikoho zdejšího a poměry tam neznám. Byl jsem se podívat v Hodině, před mnoha lety, na nějakou modelářskou akci. Asi rok na to jeho vysokoblahorodí nechalo letiště rozorat s tím, že se chová jako řádný hospodář. Že tím zaseknul podnikání subjektů, které měly na letišti sídlo, ho vůbec nezajímalo. Zazdil tam leteckou školu, vrtulníkovou firmu, která dělala letecké práce, mimo jiné aerojeřáb, a ještě něco, přesně si už nepamatuju.
Pepino, pokud bys dojel na náš plac, nejspíš by ses v pohodě domluvil.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 7:39 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 25.10.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Mělník
jyrry píše:
No... není to až tak jednoznačné.
Vše závisí na odběru z baterky, přesněji na poměru odběru k její deklarované kapacitě - to vyjadřuje to zde často používané "C" - odběr 10C značí že z baterie 2Ah beru 20A. Při takovém proudu mohu počítat s 1/C, tedy 1/10 hodiny motorového času ale protože se v baterkách má nechávat kolem 20% energie, počítám s hrubým odhadem že doba chodu motoru může být nejvýš 0,8/C hodiny, tedy v daném případě 0,8/10 a to je 4,8 minuty. Tahle násobilka mi v elektromotorácích dost slušně funguje.

Ty optimistické časy platí třeba pro větroně nebo jiné poletušky kde motorem éro vytáhneš nahoru a pak bez motoru kloužeš případně motor jen tak bzučí a plácá se to vzduchem.
U motoráku kde motor běží celou dobu to pak může dopadnout úplně jinak; měl jsem třeba 1,6m DH98 Mosquito kde byly baterky 5Ah a letový čas byl max. 3 minuty protože odebíraný proud šel ke 100A - tedy 20C.

Takže ano, může to být v řádu třeba i desítek minut ale také to může být jen několik málo minut - podle druhu modelu a také podle stylu létání.



Děkuju za tuhle odpověď. To je přesně to, v čem plavu. Kapacita, proudy, odběry........ Přiznávám, že už dlouho ležím v netu a tohle u těch motoráků pročítám, ale zatím to moc nepobírám. Je to pro mě "starce" novinka. O elrktrice samozřejmě něco vim, ale né co se týče letadýlek. Nechtěl bych právě přijet na letiště a zjistit že jsem postavil letadlo a po pěti minutách létání můžu jet domů. Samozřejmě s tím souvisí chytrá nabíječka a trošku se o ty baterky starat. Mě to táhne k větroňům a lehkým kluzákům. Žádné těžké akrobatické makety. Na začátek bych uvažoval něco v rozsypu a nechat si poradit s osazením Něco tak do 1500mm. No a to první otloukání asi tak třeba co jsem viděl Sky surfera. V čemž tady kolegové mají pravdu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 8:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 25.10.2017
Příspěvky: 66
Bydliště: Mělník
pepinozbrna píše:
Tato rada je snad dobrá za předpokladu že tam nenarazí na stejné "modeláře" jací tam byly v době mé dovolené před pár lety. Měl jsem sebou jen malého cestovního easystara, zeptal jsem se jestli si můžu s nimi zalétat a hlavně popovídat si s nimi,....... Dostalo se mi takového ponaučení, kdo je modelář a kde lítá apod., že jsem se staženými uši i ocasem odešel najít si pastvinu pro easystara a sebe a moc dobře jsem se necítil. Jak mne vůbec napadlo se k nim přiblížit a promluvit,...... Věřím že dnes to tam funguje jinak a lépe, pro mne to bylo snad nejhorší setkání při všech cestách.


Ahoj. Vím o čem píšeš. Takovýhle lidi potkávám všude. Jezdím na motorce a horská kola. 99% lidí na pohodu a na stejný vlně. se všema se můžeš bavit. Pak se najdou dva namachrovaný frajeři, který jsou na ránu. 20 let jsem jezdil jako mechanik po autodromech. Potkal tam hodně "velkejch kluků" a bohatejch . Jsou normální, kamarádi a nedávaj ti sežrat, že jsou něco víc. Ty lidi o kterejch píšeš, co si jen tak vdycky před někym musej vyhonit tričko, aby si dokázali že jsou borci , musíš elegantně a s nadhledem poslat do ...kopru. Oni totiž těm normálnim lidem nesahají větinou ani po kolena a znají jen malej svět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 8:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.2.2012
Příspěvky: 1248
Ten Sky surfer je na začátek určitě vhodný,jak píšeš,chceš si ho koupit.Ale taky píšeš,že už jsi dříve lítal,takže určitě ti nějaké dovednosti zůstaly.V tom případě byxh raději volil většího elektrovětroně od Multiplexu.Jsou to vynikající éra a myslím,že tě bude větroň od MPX bavit podstatně delší dobu.A pokud ti na začátek ještě někdo trošku pomůže ,tak se s Easygliderem,Soliusem,Heronem nebo Funrayem budeš bavit ještě dlouhou dobu.Ale musíš sám nejlépe vědět jaké dovednosti v tobě zůstaly.Přeji úspěšný start do super koníčka... :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 11:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4251
Bydliště: Pardubice
hozyy píše:
Děkuji Vám kamarádi za názory a postřehy.
S tím elektro mě překvapilo, že to lítá tak dlouho. Myslel jsem, že je to v řádu několika málo minut, ale to co píšete je určitě parádní.

Není to jenom o větroních. S tímto EPP modelem a s touto výbavou lítám 15-20min, včetně nějakých těch akro obratů. Rekord mám do vybití baterky 27min, ale to bylo jen rovné poletování nízko u země. Vítr snese do 15ms ...
https://www.rcalbum.cz/model/8972-mustang-p-51.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 13:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Mam na SkySurferu 2200mAh aku a je to tak akorat (1500 by znamenalo asi olovo do cumaku). A jeste nikdy jsem ji nevyletal do prazdna. Vetsinou pristavam protoze uz me to nebavi :-)

U elektra je letovy cas problem u EDFek a tezkych polomaket. U pohodoveho stroje jsou bezne kolem 15ti minut, u vetrone 30+ . Zalezi na tom co je to za stroj atd.... letovy cas cca pet minut + rezerva mam fakt jen u tryskace kdyz ho vic honim.

Mimochodem - 20 minut me vydrzi ve vzduchu i coptera ktera nema zadna kridla :-)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 13:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Radku, letove casy 5-7 minut jsou dan za "jiny" letovy projev :P :lol:
Mam naletano s obojim, vsak pamatujes jak do mne sili abych prestal letat ty bublinkace :mrgreen: Ted mi ten adrenalin (zatim) za to stoji; rikam o tom ze to je jak souloz po padesatce - dlouha priprava, pak kratka radost a nakonec se z toho jeste dlouze vydychat :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 14:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Vsak ja to nerozporuju :-) Cim kratsi cas letu - tim vetsi adrenalin :-)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 15:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Každej to má asi jinak. Momentálně provozuju Delfína na 4S 5200 a let je tak 4,5 - 5 min. To je tak akorát. U Il-2 mám 3S 4000 a tam je to tak 8 min. svižnýho letu. A občas sedám dřív, neb už je mi to dlouhý. Měl jsem i Cessnu co dávala přes 20 min. a to už byla nuda. Víc mě baví si odletět, pokoukat a posedět nebo pokecat ( mezitím se bat. nabijou) a zase slítnout.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trenažér-ano či ne ?
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 16:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
My, co máme rádi, když nás bolí za krkem, létáme i desítky minut a není to dlouhé. :-) :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz