Autor |
Zpráva |
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 9:44 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
Používam svojrázny mód, ku ktorému som dospel po prechode z ovládania dvoma servami na kompletné ovládanie. Pri ovládaní dvoma servami som mal výškovku na ľavom ovládači a krídelká (alebo smerovku) na pravom ovládači. Malo to úžasnú výhodu, že každá ruka ovládala len jeden pohyb a nemohol som si ovládaním napríklad krídeliek rozhodiť ovládanie výškovky. Napríklad na chrbte som nepatrným tlačením ľavou rukou udržoval vodorovný let a oddelene pravou rukou udržoval krídlo modelu vodorovne (rovnako ako v normálnom lete). Pohoda. Po prechode na plné ovládanie som len pritvrdil pružinu smerovky na ľavom ovládači, aby som poznal kedy ešte ovládam výlučne výškovku. Na pravom ovládači som zablokoval pohyb dopredu/dozadu, ktorý sa mi zdá pri ovládaní krídeliek neprirodzený. Plyn som dal na samostatnú páčku na panel vysielača. Každé veľké lietadlo má tiež plyn (ťah) oddelený od knipla, alebo baranov. Smerovka býva na pedáloch, čo je u vysielača problém, ale silnejšia pružina smerovky na ľavom ovládači sa ukázala ako dostatočné oddelenie od výškovky. Nechcem na to nikoho navádzať, len som chcel popísať neštandarný mód pre pohodové lietanie. Ľudová tvorivosť je možná aj v tomto smere. Možno to napadlo aj niekoho iného.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 07.12.2017 9:51 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Myslím, že to není správné rozhodnutí. Možná to vyhovuje pro nějaký pomalolet nebo větro, ale pro řízení akrobatu to není.
Nechci hodnotit který mód je lepší než jiný. Nicméně je třeba mít pod trvalou kontrolou celý model a to včetně motoru.
To co stačí teď, nebude stačit později a pak už bude problém přesměrovat synapse na jiný systém. Půjde to, ale v kritickou chvilku tě to dožene.
Stejně jako jsi přidal SOP a motor, tak přidáš klapky, podvozek, brzdy.... Co potom??
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: čtv 07.12.2017 10:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2010 Příspěvky: 2313
|
Věřím tomu, že jsou na světě modely určené pro velmi pohodové polétání a k nim patřiční pohodoví modeláři Pro takové může mít uvedené nastavení svůj význam, pakliže je smyslem si pohodově zalítat a není zde žádná ambice pokročit v modelařině trochu dále směrem k více adrenalinovým zážitkům Ale všem ostatním bych uvedené nastavení velmi silně rozmluvil!Jak již v podstatě napsal Tomáš, takhle nastavené ovládání se nehodí prakticky k ničemu jinému, než k té naprosté "pohodě". Existuje-li u modeláře byť jen malinkatá vůle v budoucnu létat i něco složitějšího, pak je takovéto nastavení cestou do pekel, protože přeučit se špatné návyky bude velmi obtížné. Proto bych každému modeláři raději doporučil již od velmi raných prvopočátků používat některý standardní mód a naučit se lítat v něm. Později se to bude velmi hodit. A jen tak na okraj:Na velkých letadlech je opravdu ovládání přípusti (oni tomu neradi říkají plyn ) zpravidla na samostatném ovladači. Jenomže prvky křidélka/vyškovka jsou na jednom kniplu a k tomu směrovka na nohách, takže pilot může po celou dobu práce s přípustí (plynem) stále jednou rukou ovládat křidélka i výškovku a zároveň k tomu ještě nohama směrovku. Když sahá na "motory", neztrácí kontrolu nad žádným z hlavních prvků.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: čtv 07.12.2017 11:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Ak dáš na radu starších, tak toto rýchlo opusti!!! Tak ako píše Tomáš a FlyBear, v tej najnešťastnejšej chvíli sa Ti to vypomstí. Osobne poznám prípad, keď mladý chalan bez konzultácie robil niečo podobné ako Ty, a pri kúpe iného modelu si síce po čase zvykol na normálne riadenie, ale v kritickej chvíli podvedomie zapracovalo a rozbil pekný, ale slušne drahý model.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: čtv 07.12.2017 11:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
dokopy píše: Plyn som dal na samostatnú páčku na panel vysielača... Nevím, jestli jsem to přesně pochopil, ale nevidím v tom nic převratného. Řada lidí lítá třeba větroně s plynem na třípolohovém přepínači. Na páce plynu pak můžou třeba vysouvání klapek (nebo butterfly) na přistání. Tvrdší pružina na směrovce je na vkusu každého soudruha Na věci to nic nemění.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: čtv 07.12.2017 13:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Taktéž v tom nevidím nic výjimečného. Je to "obyčejná jednička", jenom plyn není na páce. Kromě větroňářů tak v podstatě létají i vrtulníkáři, kteří používají governor. Taky pákou neovládají plyn. Ale za extra dobrý nápad to nepovažuji.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 07.12.2017 13:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Myslím, že i ti, co governoor nepoužívají, mají v módu 1 na pravá páce ve vertikální směru ovládání kolektivu a ne plynu.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: čtv 07.12.2017 13:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
|
Nahoru |
|
|
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 13:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
TomasC píše: Myslím, že to není správné rozhodnutí. Možná to vyhovuje pro nějaký pomalolet nebo větro, ale pro řízení akrobatu to není.
Nechci hodnotit který mód je lepší než jiný. Nicméně je třeba mít pod trvalou kontrolou celý model a to včetně motoru.
To co stačí teď, nebude stačit později a pak už bude problém přesměrovat synapse na jiný systém. Půjde to, ale v kritickou chvilku tě to dožene.
Stejně jako jsi přidal SOP a motor, tak přidáš klapky, podvozek, brzdy.... Co potom?? Nemám súťažné ambície a akrobaciu lietam tiež len pohodovo. Napríklad nožový let je bez problému. Vôbec mi nechýba neustále nervózne čarovanie s plynom. Mohlo by to vadiť v prípade, že by som chcel meniť plyn pri vychýlených krídelkach. Nenapadá ma žiadna situácia, kedy by mi to chýbalo. Pustiť krídelká v neutráli jedným prstom a zmeniť tým prstom nastavenie plynu je zlomok sekundy. Ovládanie klapiek, podvozka, bŕzd zostáva. Na to sú samostatné páčky na paneli vysielača, ktoré sa ovládajú zrovna tak, ako ovládam plyn.
|
|
Nahoru |
|
|
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 14:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
zelkar píše: Nevím, jestli jsem to přesně pochopil, ale nevidím v tom nic převratného. Řada lidí lítá třeba větroně s plynem na třípolohovém přepínači. Na páce plynu pak můžou třeba vysouvání klapek (nebo butterfly) na přistání. Tvrdší pružina na směrovce je na vkusu každého soudruha Na věci to nic nemění. Plyn na trojpolohovom prepínači (pôvodne pre klapky) bol na novom vysielači plán B.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 07.12.2017 14:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
A co třeba přistávání? To stíháš třeba při bočním větru korigovat křidélka, plyn i směrovku s výškovkou současně? S nějakým větroněm přistaneš bez motoru, ale u motoráků to u některých opravdu nejde a musíš reagovat průběžně. Moc si to nedokážu představit. Já sice létám mód 2, takže mám křidélka a výškovku na pravém kniplu a na levém směrovku a motor. Je to víc podobné skutečnému letadlu, ale ta levá ruka s víc fláká. Nevidím ale problém ovládat dvě věci jednou rukou současně, proto tam ty křížové ovladače přece jsou.
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: čtv 07.12.2017 14:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
dokopy píše: Nenapadá ma žiadna situácia, kedy by mi to chýbalo. Pustiť krídelká v neutráli jedným prstom a zmeniť tým prstom nastavenie plynu je zlomok sekundy. Takých situácií ešte zažiješ... Napríklad taká krízovka, alebo obyčajné pristávanie s motorákom, ako bolo spomenuté vyššie.
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: čtv 07.12.2017 14:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2010 Příspěvky: 2313
|
VTjr píše: ...na páce ve ...ve vertikální směru ovládání kolektivu a ne plynu. Ano, pákou se sice ovládá kolektiv, ale zároveň musíš zajistit konstantní otáčky rotoru. Takže buď máš governor nebo si musíš přes příslušný mix solidně vychytat křivku plynu, aby otáčky rotoru zůstávaly jak nejlíp to jde konstantní při různých úhlech kolektivu. Tak jako tak, zároveň s kolektivem jdou úměrně i změny plynu
|
|
Nahoru |
|
|
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
Lark píše: A co třeba přistávání? To stíháš třeba při bočním větru korigovat křidélka, plyn i směrovku s výškovkou současně? S nějakým větroněm přistaneš bez motoru, ale u motoráků to u některých opravdu nejde a musíš reagovat průběžně. Moc si to nedokážu představit. Já sice létám mód 2, takže mám křidélka a výškovku na pravém kniplu a na levém směrovku a motor. Je to víc podobné skutečnému letadlu, ale ta levá ruka s víc fláká. Nevidím ale problém ovládat dvě věci jednou rukou současně, proto tam ty křížové ovladače přece jsou. Na tom čosi je, ale ak hrozí také pristátie, tak ani nejdem do vzduchu. Keby predsa, tak pri prirodzenom držaní vysielača Spektrum mám zhodou okolností ukazovák pravej ruky zrovna na páčke vypínania motora.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Dělej jak myslíš, ale někdy nestačí vypnout motor, ale naopak je potřeba prudce přidat. Právě při nezdařeném přistání, nebo v nějaké krizovce. I při pitomém přemetu v horní úvrati plyn ubírám a dole hned přidávám. Já si vůbec nedovedu představit, že bych s něčím takovým létal.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|