|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
zelkar
|
Napsal: čtv 04.01.2018 1:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Nejsem odborník na WWII, ale myslím jsou v zásadě dvě možnosti - těžiště příliš vzadu nebo špatný úhel seřízení. Při těžišti vzadu by to asi bylo nestabilní - ty říkáš že v pohodě... Koukni se sem http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=80145a sem http://www.svobodanet.cz/data/PremSvo-UhelSerizeniZam.xls
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
okno
|
Napsal: čtv 04.01.2018 1:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2011 Příspěvky: 448 Bydliště: Brisbane
|
jojo, teziste urcite neni v zadu. Spise moc ve predu kvuli prvnimu zaletu. Taky mi to spise sedi na spatny uhel serizeni.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 04.01.2018 1:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 04.01.2018 5:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Taky může být málo potlačený motor. Liší se to při plném plynu a při malém?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
okno
|
Napsal: čtv 04.01.2018 5:26 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2011 Příspěvky: 448 Bydliště: Brisbane
|
caf Jyrry. Nemel jsem cas to poradne vyzkouset kvuli slabe baterce (a ted neni cas jit letat kvuli miminu) - z toho mala co jsem naletnul bych nerekl ze se to lisilo, ale vzhledem k tomu ze to delalo skoro loping, tak to asi nebude ono. Kazdopadne je to validni postreh. Taky mne to napadlo, motor je vyoseny dolu a doprava. Skoncil jsem s vyskovkou cca 5mm dolu po vytrimovani. Divne je ze predchozi model ze stejnych sablon tuto tendenci nemel. Ale je mozne ze mi nabeh vyskovky utekl pri stavbe (ale ze by utekl az tak?), to by vse vysvetlovalo. Jen jsem hledal jestli to nebuze byt jeste neco, ale nic mne nenapadlo.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 04.01.2018 19:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
... aby si o overil geometriu chvostových plôch urob toto: - krídelká nastav presne do osi profilu krídla (podvihnuté/spustené krídelká pôsobia na let) - nastav výškovku do osi vodorovného stabilizátora - vytiahni model do väčšej výšky, obráť ho motorom kolmo dole, stiahni motor na nulu a spusti model strmhlav dole: - v takejto pozícii sa neprejavuje vplyv ťažiska a sklonenia motora (možno by sa dalo špekulovať o vplyve vztlaku na krídlach pre nesúmerných profiloch) - ak model letí dopredu/dozadu (ako keby sa dvíhal/klesal) je nedobrá geometria krídla/vodorovné chvostové plochy
Tieto postupy sú opísané podrobne v odkazoch, ktoré som uviedol vyššie.
|
|
Nahoru |
|
|
okno
|
Napsal: pát 05.01.2018 11:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2011 Příspěvky: 448 Bydliště: Brisbane
|
Ještě se zeptám jak moc můžou tohle ovlivnit prizvednuta křidélka? Tohle byl první zalet, kde jsem neco takového použil.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 05.01.2018 11:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Přizvednutá křidélka sice trochu zmenší vztlak, ale vytvoří negativy, takže se zlepší příčná stabilita a oddálí se odtrhávání proudnic na koncích křídel. Většinou ale bývá potřebná kompenzace (dotrimování) výškovky.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: ned 07.01.2018 19:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Určitě bych začal tím, že si ty úhly změřím. Zas takový problém to není. Malé potlačení motoru může způsobovat snahu jít s plným plynem do lopasu, ale s menším plynem by to bylo slabší. Možné záporné seřízení by pak s malým plynem tlačilo model do klesání. Pak bych zkusil let na zádech, zda se chová podobně nebo jinak. A pak teprve ten "dive" test. Ve všech případech předpokládám těžiště ve správném místě.
No a mírně "svěšená" křidélka mohou způsobovat mírné vzpínání, které je pak třeba kompenzováno výškovkou. Ale už to, že jsou obě dole by mělo být varováním, třeba pro takto vzniklé pozitivy na koncích křídel, což je špatně. Obě křidélka nahoru také nejsou optimální, ale v zásadě nevadí, přispívají ke stabilitě.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|