Autor |
Zpráva |
Lark
|
Napsal: pon 02.04.2018 16:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pokud to hodláš napájet jednočlánkem, tak si ještě ohlídej minimální napětí přijímače soupravy, kterou chceš kupovat. Nedávno jsem si všiml, že u FrSky S6R a S8R je uváděný rozsah napětí 4V až 10V. Jaké je ale skutečné minimální napětí nevím. Graupner má 3,6V až 8,4V ale funguje už od 2,5V. Futaba R7008 má uvedeno 3,7V až 7,4V. Tím nechci dělat reklamu žádné značce, jen je dobré si to při celkem extrémním napájení ohlídat.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pon 02.04.2018 17:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
DAF píše: Ahoj, už jsem chtěl uzavírat sázky, jestli se ještě objevíš . Díval jsem se ještě jednou do popisu od prodejce a dost jsem se zděsil. U všech nabízených serv je napsáno 4,8 V, nebo pouze na 4,8 V. Přesto k tomu nabízí a doporučují jednočlánek Li-pol. Já serva honím buď ze 4 článku NiMH, třeba tento https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=5779, nebo přes BEC v regulátoru, ten dává 5V. Někde jsem viděl i akupack 4,8V/110mAh, ale teď ho nemůžu najít. Bohužel prodejce (RC Káně) k akumulátoru, kromě kapacity, neudává žádné další parametry, jako rozměry a hmotnost. Když budeš vybírat serva, dívej se na parametry - např. https://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mo ... servo-3-7g, tady je v popisu přímo uvedeno, že to může být i na jednočlánek. Jojo presne tak, serva musi byt schopna provozu na LV tzn. na jednoclanek...vetsi baterku do toho nenacpes, uz takhle to tam je nahnacane.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: pon 02.04.2018 19:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Flekisu, odkuď jsi? Já taky létal dlouhé roky na simu (taky s gamepadem ) a když jsem se pak rozhoupal a koupil éro, byl jsem moc rád, že mě kolega vzal přes kabel. Oba vysílačky spojené káblem, já ovládal ale on mi do toho mohl kdykoliv vstoupit, kdyby byla nějaká krizovka, bez nějakého předávání rádia. Pokud bys byl z okolí Brna/Ostravy, tak tě rád někdy takhle přes kabel vezmu s Alphou, ať si to možeš osahat nanečisto. A pokud jsi odjinud, třeba se najde někdo jiný
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pon 02.04.2018 21:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
DAF píše: Díval jsem se ještě jednou do popisu od prodejce a dost jsem se zděsil. U všech nabízených serv je napsáno 4,8 V, nebo pouze na 4,8 V. Přesto k tomu nabízí a doporučují jednočlánek Li-pol. Já serva honím buď ze 4 článku NiMH, třeba tento https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=5779, nebo přes BEC v regulátoru, ten dává 5V. Někde jsem viděl i akupack 4,8V/110mAh, ale teď ho nemůžu najít. Bohužel prodejce (RC Káně) k akumulátoru, kromě kapacity, neudává žádné další parametry, jako rozměry a hmotnost. Ani nemusí udávat další parametry! Když zkusíš koupit jednočlánek 300 - 350 mAh, tak zjistíš, že ty baterky z různých zdrojů jsou cca stejné, liší se o gramy a milimetry. Napájení jednočlánkem je u házedel bežně používané. Létám to běžně - http://www.kolmanl.info/index.php?show=longshot2_parDoporučuji zabrousit do diskuzí těch, co létají F3K, když sis vybral letadlo, které má k této kategorii blízko.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pon 02.04.2018 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
flekis píše: Dam na vase rady a koupim easy star2 Já jsem se v tom radění za poslední rok posunul od Easy Starů, Bet a podobných strojů k většímu větroni z EPP - zmínil jsem v tomto vlákně Pegasuse od VA models. Zase by to zdůvodňování zabralo celou stránku Já jen aby ostatní, co se budou v tomto vláknu inspirovat ve svých začátcích, měli látku k přemýšlení.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pon 02.04.2018 21:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Nejlepší řešení je sejít se s někým, kdo modelaří a má nějakou zkušenost. Nebo se jít někam, kde se létá, podívat. Vidět něco naživo, popovídat si o věcech, to tě posune za jedno setkání o několik dnů prodiskutovaných tady na fóru.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 03.04.2018 4:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Vím, že pokud budu dávat baterku stejného druhu, bude rozměr a hmotnost dost podobná. Pokud bych chtěl ale místo Li-Pol dát NiMH, budu to muset odměřit, buď přímo z modelu, a pokud ho ještě nemám, tak z doporučené baterky. Z rozměrů a hmotnosti vycházím při úpravách plánků pro kluky na kroužek. Ale tam to je jen Li-Pol, pohonná.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 03.04.2018 8:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@DAF " ... Pokud bych chtěl ale místo Li-Pol dát NiMH, budu to muset odměřit... " Co tě k takové záměně vede? Jaký je důvod? Samostatný RX accu 4.8 V , místo 3.6 nebo 7.2 V ? Chápal bych ponechání NiMH v TX. Též model pohonný Li náhrada dobrým NiCd. V modelu nevím. Snad kdyby s e-motorovým modelem koupený ESC byl jen na Nixx (neuměl Lixxx).
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: úte 03.04.2018 8:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
DAF píše: Vím, že pokud budu dávat baterku stejného druhu ... Vy ale řešíte dvě věci: - že to nebude s uvedeným jednočlánkem fungovat - že se musí v modelu použít jiný akumulátor s napětím 4.8V a tedy to trochu komplikujete Rozměry akumulátoru lze vygůglit dotazem "li-pol 1s 350 OR 300 OR 250 mah" třeba zde http://www.lipolbaterie.cz/136-lipol-ba ... -3-7v.htmlJá říkám, že to bude fungovat s jednočlánkem, myslím si, že to výrobce má dobře nakonfigurované a že rozumy v této oblasti lze najít v diskuzích lítačů házedel F3K. Tebou doporučovaná cesta vede na čtyřčlánek Ni-MH 350 mAh, který je podle mě na takto malý model zbytečný a (neznám Plachetníka) asi to bude vyžadovat spájet k sobě články v nějakém speciálním tvaru, aby se do gondolky vešly. To je další profese (pájení akumulátorů), kterou by si tazatel přidal k tomu "zamodelařit si".
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 03.04.2018 9:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ale ono to určitě na jednočlánek fungovat bude, o tom nepochybuju, hlavně pokud použije serva a přijímač schopné pracovat se sníženým napětí. Jen nevím, jak se budou chovat serva, určená na běžné napětí 4,8 V, při napětí sníženém o 25%. Proto jsem psal o čtyřčlánku z NiMH. Nejspíš fachat budou, ale bude dostačovat snížený krouťák? Co až se baterka více vybije a půjde to ne na 3,7 V, ale na 3,0 V? Bude takové servo ještě schopno vůbec pracovat? V prodejcem doporučené výbavě byla uvedena jen a pouze serva na 4,8 V, resp. "pouze" na 4,8 V.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
PremSvo
|
Napsal: úte 03.04.2018 10:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 14.6.2016 Příspěvky: 103 Bydliště: Kladno
|
Libor píše: Já jsem se v tom radění za poslední rok posunul od Easy Starů, Bet a podobných strojů k většímu větroni z EPP - zmínil jsem v tomto vlákně Pegasuse od VA models. Zase by to zdůvodňování zabralo celou stránku Já jen aby ostatní, co se budou v tomto vláknu inspirovat ve svých začátcích, měli látku k přemýšlení. Jako nedávný začátečník potvrzuji, že Easy Star není úplně ideální, a Sky Surfer X8 je ještě obtížnější, video na https://premsvo.wordpress.com/sky-surfer-x8/. Zdůvodnění kdysi výstižně popsal Honza S na: viewtopic.php?f=16&t=77683&start=17 , dovoluji si citovat: ” … Easystar je poměrně velký a těžký, a snadno ho rozletíš a rozprášíš o zem. To letadlo má dost energie i když přežije drsnější zacházení, není to moc na mlácení nebo velký pilotní chyby v malý výšce. Takže začátečník musí lítat vysoko, kde na to moc nevidí, snáz ztratí orientaci… ” Já jsem se naučil létat na EzFly Traineru viewtopic.php?f=16&t=77631 , podobný bude Step One. Pegasuse jsem neměl, ale podle mě bude vhodnější než Easy Star, má např. menší plošné zatížení a EPP modely jsou pomalejší než z EPO. Vrtule vpředu (pokud je to sklopka) není problém ani pro začátečníka, vyzkoušeno na Fíku 100 https://premsvo.wordpress.com/fik-100-epp/ . Motor vpředu je také vhodnější pro ovládání modelu. Nejlepší je samozřejmě pomoc zkušenějšího. Ne každý ale někoho zná a člověk se také může stydět, jaké je nemehlo. Znám případ, kdy po 1. havárii skončil krásný konstrukční motorizovaný větroň na půdě a dotyčný s modelařinou také skončil.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: úte 03.04.2018 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
DAF píše: ... V podstatě tady kroužíme kolem toho, že to letadlo je pro začátek ne úplně vhodné. Rozměry pro stavbu a létání, ale i pro osazení a provozování. Protože to není jen o tom postavit to a vybavit to. Je to i o tom provozu, hlídat si letový čas, aby to nečekaně neumřelo ve vzduchu. Je to prostě taková speciálka, která nutí novice řešit příliš mnoho věcí.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 03.04.2018 13:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
A přesně proto jsem klukům na kroužku řekl, tedy jednomu, že jeho P47 od Guillowa stavět nebudeme, protože to zatím nemá šanci zvládnout (a já na to nemám čas, protože s dalšími stavíme jejich modely). Těm už trochu pokročilejším jsem našel model, který jsou schopni pod dohledem postavit a také uřídit, také z počátku pod dohledem. P.S. Mnoho výrobců své produkty označuje jako vhodné pro začátečníky, ale nemusí to být pravda. Je to jen vějička, aby se to prodávalo.
Přílohy: |
IMG_3691.JPG [ 159.8 KiB | Zobrazeno 1828 krát ]
|
|
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|