Autor |
Zpráva |
YenyaKas
|
Napsal: sob 14.04.2018 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
@skybreaker: Pěkný. Takhle nějak mi to lítá v simulátoru na těch svazích co tam mají. Teď to ještě převést do reality. Včera jsem to byl zase vyzkoušet, vítr byl dost nárazový, neslo to hůř než za slabšího stabilního větru. Půl hodiny letu na dvě minuty zapnutého motoru Sky Surfera (asi nula bodů, co už). Zkusil jsem cvičně vyříznout výškovku podle obrázku z vlákna o Fusion glideru: a potáhnout laminovací fólií. Vypadá to dost pevně i bez karbonové výztuhy. Teda dost pevně na to, aby se to nezlomilo proudem vzduchu. Dost pevně na přistání o zem možná ne . 3mm XPS, rozpětí 28 cm, střední hloubka cca 9.5 cm, 7.1 g. Chtěl bych postavit kluzák cca 1200 mm rozpětí s mad stab a zatím mi to vychází okolo 200 g. Uvidíme.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mac
|
Napsal: sob 14.04.2018 12:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
LV píše: Nemodelarci. To viem celkom isto. V meke mame detstvo za sebou, tu sa robi vyvoj
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 14.04.2018 19:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
stanco1 píše: K tomu disingu by som povedal, ze sa to strasne precenuje, pred par rokmi tu bol flame kde sa riesilo, ze pepin chcel skusit lietat deesko s nejakym poletovadlom a opozicia dobre ze ho neukrizovala, ze na to potrebuje nevyhnutne super duper uhlikovy ingot specialne na to urceny inak sa mu to rozsype...bla bla bla.
DS je určitě mimo rámec tohoto vlákna, nic méně když už tady bylo zmíněno mé odhodlání prubnout to i s obyč nekompozitovým modelem,prubnul jsem to s obyč modelem a je tam ohromný problém proletět s klasickým obyč větroněm střihem větru, zkoušel jsem to s upraveným easygliderem--easyglider pouze trup a výškovka, křídla polyš vakuovaná--rozpětí cca 2,6m, zkoušel jsem to za mírného větru, šlo to, ale při výletu nad hranu kopce to dostalo vždy neskutečnou pecku--což jsem nakonec zhodnotil jako nic víc, než pokus o rozebrání letadla a vyprdnul jsem se na to. pak jsem to ještě zkoušel s malou kompozitovou maketkou salto, s tou to už bylo v poho, bohužel jsem ji postupně tlačil v pruletech ke svahu tak blízko, až jsem ji do toho svahu dotlačil na doraz DS bych tady opravdu neřešil,kolega ho létá vcelku cíleně a není to ani o tom, že to chce kompozitové ero--skleněný kompozit taky nestíhá, takže uhlík, no a nakonec když už uhlík, zase nestíhají serva a převody---co tak finančně odhaduji, DS nelze na jistotu létat s erem pod 50K. mraky kluku od nás létali DS na Rané i s obyč kompozity, vždy to končilo tím, že ho rozebrali na sračky--křídlo se rozflatrovalo, otevřela náběžka a křídlo bouchlo. co se ale týče těch mixu na svahu, jednoznačně funguje mix v zatáčce od svahu přitažená výškovka-křidélka --klapky dolu chce to ale ladit při nuzných podmínkách, nic méně noičemu ten mich neublíží a spíš pomuže i bez nějakého složitého doladování--což začátečník stejně nezvládne a po pravdě--když jsem vyrazil na svah a ono nakonec houby fouká, žádněj mix mi vítr nepřivolá. tím se dostávám ovšem k dalšímu problému svahování--jsem na svahu a ono jako na potvoru vubec nefouká, občas jen nějaký termický závan---no to jsem ale rád, že jsem nedal na ty debily, co mi tvrdili, že svahový větron nesmí mít motor, jaká to pohoda, když si mohu občas vrknot---zvlášt právě třeba na Rané, když to přestane nosit--- u svahu najednou skrumáž vyhnívajících padáčkářu, ale já mohu pod motorem mimo hoblování svahu počkat až všichni popadají a pak sednout v klidu taky---nebo v nejhoršim odlétat co mám v baterkách a bo dnes je to nakonec na prd, zabalit a vyrazit domu. já mám na Raný bydlík, jde mi v podstatě o prd, ale když to není na jistotu, beru ero s vrtulí. ohledně přistávání na svahu---pokud nemá ero klapky, které jdou dolu vyklopit do 90 stupnu, je to proti větru problém a ero nesedne, pokud to ale svah umožnuje--je čistý bez keřu, funguje klasická metoda ero rozjet rychle po větru proti svahu--opravdu rychle --podrovnat a kopírovat nahoru svah--tak ve výšce metr, pul metru a čekat až vytratí rychlost a připlácne se samo k zemi. ohromná výhoda--tam kde sedne hned zustane, nikam nedoklouzává. kdo létá svah, tak ale opravovat ruzné šrámy bude, tomu se vyhnou nedá
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: ned 15.04.2018 18:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Tak dneska to docela pěkně neslo, na hodinu a tři čtvrtě letu asi tři a půl minuty motoru, přičemž většina z toho motoru bylo, když jsem chtěl pustit k řízení dítě, a chtěl jsem být dost vysoko, abych případně stihl přepnout na sebe. Ještě jsem dělal pokusy se stabilizací, vypadá to, že za určitých podmínek použití stabilizace líp využije vzestupný proud, protože bez stabilizace ty poryvy s letadlem tak jako kvedlají, jakoby letadlo chtělo plavat kraula . A to samozřejmě nemám šanci rukama uřídit do roviny. No a tím se zbytečně ztrácí výška. Na druhou stranu jsem zjistil, že stabilizace o dost zhoršuje čitelnost "vzduchu", protože i stoupavý proud se snaží vyrovnat. Tak možná zkusím ubrat zisk na výškovce, jestli to pomůže. Ale většinu letu jsem odlítal bez stabilizace, abych se to co nejvíc naučil. No ale přistání je furt loterie. Nechtěl jsem jít daleko do pole, tak jsem zkoušel přistát napříč větru podél cesty. Držet se podél cesty mi šlo, ale jak zároveň ztratit výšku a nezískat rychlost, to jsem nezjistil. Tak jsem to na druhý průlet připlácl k zemi i na větší rychlosti, co už.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: úte 17.04.2018 19:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Nejlíp se mi sedalo do "kopce" po větru,model se tak pěkně připlácl na svah na nepodebíral jej vítr. Ideál je sednout v závětří za hranou, takové místo nemám v okolí. Tedy mám ale požaduje východní vítr.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: úte 17.04.2018 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
To ale musí být adrenalin, ne? Tady ten svah není moc dlouhý a nahoře končí pásem stromů a křovin podél cesty. No a po větru se to rozjede docela rychle, a bude to loterie, jestli to stihne spadnout dřív, než to přistane v křovinách (což už se mi taky stalo).
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 17.04.2018 21:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Chce to zaletět si dost daleko před a pod sebe aby éro po větru muselo stoupat, tím vytratí kinetickou energii. Nalétával jsem zespoda z boku, ne kolmo na svah, spíš v takové široké stoupavé zatáčce. Dá se to nacvičit, nemusí se hned přistát.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 18.04.2018 6:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
jyrry píše: Nalétával jsem zespoda z boku, ne kolmo na svah, spíš v takové široké stoupavé zatáčce. Dá se to nacvičit, nemusí se hned přistát. Taky takto sedám. http://www.kolmanl.info/?show=SHOW_TXT&alias=VL_NASVAHU_PRIST_PSZe začátku je v tom hodně psychologie. Většinou je průběh začátečnického létání takový, že když to nosí, a je to většinou, když je vítr silnější než při létání na rovině, je člověk nadšený, že se konečně udrží a jak to super lítá a létá a léta až je unavený a chce sednout. A spěchá, protože toho má plné kecky. Nalétne jednou, proletí moc vysoko a rychle nad terénem, proletí podruhé, potřetí, pořád blbě a potom to přibije hlava nehlava na rychlosti nebo na blbém místě. V tom spěchu a nervozitě prostě nezaletí dost daleko od a pod místo přistání. Když se připravím, že po určité době, kdy jsem psychicky čerstvý, začnu zkoušet sedat, dá se postupným snižováním náletu přijít na to, jak daleko a hluboko musím.
Naposledy upravil Libor dne stř 18.04.2018 6:31, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 18.04.2018 6:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
YenyaKas píše: To ale musí být adrenalin, ne? Ano, je. Proto je dobré k pokusům o přistání přistoupit včas, dokud není ze samotného létání adrenalinu příliš. A je dobré vyzkoušet si v klidu různé strategie přistání. Protože když na "svém" svahu budu mít vypilované přistání zboku zdola a přijedu na kopec, kde to nejde uplatnit, budu se učit něco nového v blbých podmínkách. Tak je dobré nacvičit si přistání přímo proti kopci v domácích podmínkách a při létání třeba z úzké sjezdovky to uplatnit..
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 18.04.2018 6:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
YenyaKas píše: Držet se podél cesty mi šlo, ale jak zároveň ztratit výšku a nezískat rychlost, to jsem nezjistil. Tak jsem to na druhý průlet připlácl k zemi i na větší rychlosti, co už. Kdybys na to přistání koukal jako další člověk, třeba kdyby sis ho natočil, zjistil bys, že to s tou rychlostí není takové horké. Natlačené letadlo sice letí proti větru nebo šikmo proti větru rychle, ty za kniply cítíš tu rychlost natlačeného letadla, ale vůči zemi ta rychlost taková není. takže letadlo připlácnuté k zemi netrpí. Má to jiné nebezpečí. Letadlo nedosedne, vítr ho přizvedne a letadlo udělá třeba hvězdu. Zase v tom je kus psychologie. V určité výšce se člověk musí rozhodnout a dotlačit to nekompromisně až na zem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|