RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Umístění výškovky u modelu větroně http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=84098 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | varok [ úte 26.06.2018 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | Umístění výškovky u modelu větroně |
Dobrý večer, měl bych takový začátečnický dotaz. Zajímalo by mě, proč mají některé modely větroňů výškovku normálně pod směrovkou a jiné mají VOP až za ní. Samozřejmě myslím při klasické montáži VOP dole. Ještě jsou motýlkové a do T, ale to teď neřeším. Děkuji |
Autor: | coro [ úte 26.06.2018 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Voľné modely mávali časovač, ktorý výškovku vykopol aby neuleteli. http://rcmania.cz/viewtopic.php?p=941820#p941820 Pri RC to to môže byť iný dôvod, ale môže to byť aj jednoducho prerábka pôvodného voľného. |
Autor: | varok [ úte 26.06.2018 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
No u klasických volných kluzáků jsem takové řešení viděl, ale vídám to i u RC modelů. VOP není třeba úplně za směrovkou, ale někdy je až za půlkou směrovky. Děkuji za vysvětlení. |
Autor: | Libor [ úte 26.06.2018 20:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Vyškovka je demontovatelná. |
Autor: | VTjr [ úte 26.06.2018 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Nejspíš jeto z konstrukčních (jednodušší stavba) ale i z praktických důvodů (snadná demontovatelnost, jak už bylo řečeno). |
Autor: | DAF [ stř 27.06.2018 8:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Spojitost s možnou demontáži to mít bude, a zjevně i u velkých letadel. Např Blaník to má tak nějak nad sebou a VOP se skládá k SOP (odklopí se krytka na ocase a vytáhne se čep). Ovšem takový Orlík má VOP předsazenou před SOP a je to kvůli demontáži. |
Autor: | HONZIK 22 [ stř 27.06.2018 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Ja bych jeste do vyse uvedeneho zaradil uplav za kridlem at hladkeho nebo mechanizovaneho. Nejlepsi variantou je T -ecko,vychazi ale hmotnejsi- pevnejsi smerovka a mechanizace. Paklize nemuzes prodlouzit trup aby jsi se uplavu rozumej turbulencí zbavil musis zvolit kompromis kterou letovou osu preferujes. Predsazena vyskovka je moderni u modelu kde jde o hmotnost je blize tezisti a umoznuje smerovku vytahnout az pod trup, zaroven ji zmensit vychylky a odpor protoze ji vychylujes mene na vetsi pace. Predsazena smerovka zvysuje ucinnost vyskovky ta je mimo uplav kridla a navic ji pomaha i nasmerovany proud vzduchu z vyklopene smerovky. Mnohe modely jsou s pevnou smerovkou rizene jen kridelky tam je smerovka nizka a vyskovka vesmes vyse a navic plovouci s co nejvyssi ucinnosti v eventualni turbulenci za kridlem. Je to proste o preferencích a ucelu modelu a tech vlivu je habakuk. A konstrukcnich zameru spojenych s letovymi vlastnostmi dalsi dva habakuky.A kdyz to rozhodnout nechces tak das motylka nebo vsechno na sebe. |
Autor: | varok [ stř 27.06.2018 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
To co jsem se ptal, to je ta předsazená směrovka? Takže tím se zvyšuje účinnost VOP, jestli jsem to dobře pochopil. Děkuji |
Autor: | VTjr [ čtv 28.06.2018 7:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
HONZIK 22 píše: ... Predsazena smerovka zvysuje ucinnost vyskovky ta je mimo uplav kridla ... No, nevím . Já si myslím, že o tom, zda ta VOP bude/nebude v úplavu křídla rozhoduje především její vertikální poloha a ne to, jestli bude před nebo za SOP. Varianta T se jeví z tohoto pohledu jako nejlepší, i když ani to nezaručuje, že se do úplavu za žádných okolností nedostane. Byly popsány případy, kdy se velká dopravní letadla při malé rychlosti a velkém úhlu náběhu dostala do situace, kdy se prudce snížila účinnost výškovky, dokonce z toho byly i nĕjaké havárie. Ale už nevím přesnĕ o který typ se jednalo. U modelů větronů má T-čko nespornou výhodu v tom, že při přistáni do trávy nebo nerovného terénu je VOP méně zranitelná , nevýhodou je to, že SOP musí být masivnĕjší a tudíž i tĕžší. |
Autor: | VTjr [ čtv 28.06.2018 7:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
varok píše: To co jsem se ptal, to je ta předsazená směrovka? Takže tím se zvyšuje účinnost VOP, jestli jsem to dobře pochopil. Děkuji Když, tak jen nepatrnĕ. Navíc tím, že její hmota bude vůči těžšti na delším remeni, se zas zvýší moment setrvačnosti. Takže si myslím, že to zvýšení účinnosti v reálu nepocítíš. |
Autor: | YenyaKas [ čtv 28.06.2018 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Umístění výškovky u modelu větroně |
Ještě nepadl jeden důvod: Fusion DLG má VOP až za SOP z toho důvodu, že VOP je otočná o 90° v obou směrech, a směrovka by zavazela. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |