Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Maule m-7 zase pád.
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2018 23:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Dneska jsem dal zase dva starty s F8F kde ze zvědavosti mám přijímač se stabilizací. Letím bez ní, polétám si. Letím s ní, polétám si. Nějak jsem nepoznal rozdíl.
Lidi, kecáte tu nebo lítáte? :roll:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Maule m-7 zase pád.
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2018 5:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Mili Grugh. Mozes si vypichovat kolko chces. To, ze som nikdy nepouzil stabilizaciu neznamená ze o principe fungovania neviem viac ako ti co ju pouzivaju. To iste plati o Spektre. To ze som ju nikdy nemal neznamena, ze o ich poruchach od jej vzniku nic neviem.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Maule m-7 zase pád.
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2018 7:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Grugh píše:
Pro Ampéra:
Utržené proudnice může stabilizace vyrovnávat pouze omezeně. Když se propadá jedno křídlo a stabilizace se to snaží vyrovnat, tak ještě zvětší už teď nadkritický úhel náběhu a křídlo se propadá dále. Prostě, kde není vztlak, ani stabilizace s tím nic neudělá. Ale to chce mít nějaké zkušenosti se stabilizací nebo mít nastudovanou teorii a ne o tom jen bezduše plácat.


ok, beru to tak ze pomerne dlouhe vlastni zkusenosti se stabilizaci na Decathlonu 1.6m (vcetne chovani na minimalce bez/se stabilizaci a naslednym rozbitim v okamziku kdy jsem ji zapomel po startu vypnout a vydojil to), velmi podobne zkusenosti kolegy ( stejny pripad - skvele pro starty, na minimalce maskuje blizici se utrzeni az do kritickeho okamziku - on byl nastesti vejs) by mozna meli stacit proto abych popsal co si myslim ze se stalo. O fungovani gyra vs akcelerometru myslim ze nejakou povsechnou informaci mam taky resp. stacilo to na vlastni implementaci Segway robutka na dvou koleckach postaveneho na stare multiwii desce :-D

Jen trochu nechapu co je problem protoze me prijde ze ohledne schopnosti / neschopnosti rovnat tvrdime prakticky to same :-D

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Maule m-7 zase pád.
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2018 8:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Grugh píše:
... Mnohem důležitější jsou informace a podpora od někoho zkušenějšího. Abyste se naučili řídit auto, nemusíte na to jít přes angličáka, tříkolku, koloběžku, ....
Letový projev dvojkanálových větroňů je hodně specifický a při přechodu na letadlo s křídélky zde trochu hrozí to, co LV připisuje přechodu ze stabilizace.

To s angličákem máš sice pravdu, ale... Musíš rozlišit, pokud si kluci staví model sami, budeš začínat u těch angličáků. Pokud jim dáš do ruky něco hotového, tam je všechno v podstatě dáno z výroby. Na tom házedle se budou učit mnoho věcí najednou, pracovat přesně při výrobě dílů a jejich lepení, pracovat s nástroji a znát základy bezpečnosti práce, měřit třeba zrovna úhly seřízení a nakonec, jako vrchol činnosti, praktické létání, s tim, a samozřejmě za dozoru a rady, je spojeno seznamování se projevy chyb a jejich odstraňování, tedy dovážení, seřízení pro daný druh letu atd.
Nemyslím, že by letový projev dvoukanálu byl nějak zvlášť specifický, v čem? Ano, nedokáže to určité obraty při pokusech o akrobacii, ale jinak v klidu. Při ovládání S + V budou holt zatáčky spíše výkluzové. Kombaty mají ovládání K + V a létají jak z praku. Přechod na ovládání křidélky bych neviděl tak tragicky, na kniplu, kde byla původně směrovka, budou najednou křidélka, takže uvedení do zatáčky bude stejné. Pilot by měl být už natolik zdatný, že se nelekne nejakeho škobrtnutí a neztuhne. Nesmí to ale zkoušet na nějaké stíhačce, ale na něčem přiměřeném. Pro své kluky plánuju stavbu upraveného Pluta, nebo Apola.
Nebo ti tam chybí brzdy, klapky? Pokud budeš létat na volejbalovém hřišti a budeš se tam chtít trefit při přistání, určitě to chybět bude. Ale jinak se s tím dá létat jak termika, tak přistávat do určeného prostoru, jen na to přistání musíš udělat fakt bohovskej rozpočet.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Maule m-7 zase pád.
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2018 15:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 4.9.2011
Příspěvky: 76
Bydliště: Horni Pertoltice
Obrázky: 2
Ahoj. Rád bych ti pomohl, ale jsem až ze Severních Čech a to z Frýdlantu, no ale ve Zdicích je přeci nějaký klub, tak jim napiš a nevěřím, že by ti tam nikdo nepomohl. Modeláři jsou sice taková parta "rejpalu", ale jinak vždycky dobří lidi, a ty ti poradí a pomohou. Láďa

_________________
CESSNA 182 SKYLANE, DG 300 Elan, EXTRA 330L, F6F HELLCAT
TURNIGY 9XR Pro a XJT, TARANIS X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz