Grugh píše:
... Mnohem důležitější jsou informace a podpora od někoho zkušenějšího. Abyste se naučili řídit auto, nemusíte na to jít přes angličáka, tříkolku, koloběžku, ....
Letový projev dvojkanálových větroňů je hodně specifický a při přechodu na letadlo s křídélky zde trochu hrozí to, co LV připisuje přechodu ze stabilizace.
To s angličákem máš sice pravdu, ale... Musíš rozlišit, pokud si kluci staví model sami, budeš začínat u těch angličáků. Pokud jim dáš do ruky něco hotového, tam je všechno v podstatě dáno z výroby. Na tom házedle se budou učit mnoho věcí najednou, pracovat přesně při výrobě dílů a jejich lepení, pracovat s nástroji a znát základy bezpečnosti práce, měřit třeba zrovna úhly seřízení a nakonec, jako vrchol činnosti, praktické létání, s tim, a samozřejmě za dozoru a rady, je spojeno seznamování se projevy chyb a jejich odstraňování, tedy dovážení, seřízení pro daný druh letu atd.
Nemyslím, že by letový projev dvoukanálu byl nějak zvlášť specifický, v čem? Ano, nedokáže to určité obraty při pokusech o akrobacii, ale jinak v klidu. Při ovládání S + V budou holt zatáčky spíše výkluzové. Kombaty mají ovládání K + V a létají jak z praku. Přechod na ovládání křidélky bych neviděl tak tragicky, na kniplu, kde byla původně směrovka, budou najednou křidélka, takže uvedení do zatáčky bude stejné. Pilot by měl být už natolik zdatný, že se nelekne nejakeho škobrtnutí a neztuhne. Nesmí to ale zkoušet na nějaké stíhačce, ale na něčem přiměřeném. Pro své kluky plánuju stavbu upraveného Pluta, nebo Apola.
Nebo ti tam chybí brzdy, klapky? Pokud budeš létat na volejbalovém hřišti a budeš se tam chtít trefit při přistání, určitě to chybět bude. Ale jinak se s tím dá létat jak termika, tak přistávat do určeného prostoru, jen na to přistání musíš udělat fakt bohovskej rozpočet.