Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
stř 19.09.2018 20:31
Dobrý den, mám dotaz :
Pro ovládání otáček motoru GP 123 jsem zvolil 13-ti kg servo HITEC HS 8330 SH.
Karburátor motoru malou silou tlačí klapku neustále do volnoběžných otáček a servu vlastně neustále klade odpor. ( servo neustále vrčí ) Mám strach, že se servo rychle zničí. Bojím se oprávněně, nebo je to OK .
stř 19.09.2018 20:52
Nastav výchylku ve vysílači tak, aby servo nevrčelo.
stř 19.09.2018 20:58
Hm, to jsem zkůšal a vrčí pořád
stř 19.09.2018 21:15
A vrčí pokud je odpojeno od karburátoru?
stř 19.09.2018 21:44
Na klapce je pružina, která vrací klapku do zavřené polohy. Pokud je hodně silná, tak se s ní servo přetlačuje a vrčí. Někdo jí kvůli tomu vyndavá. Zkus jí vyháknout z toho kolíčku, jestli není moc předepjatá a jestli se dá povolit o jednu otočku.
- Přílohy
-
čtv 20.09.2018 6:04
děkuji za odpovědi.
- pokud je odpojeno od karburátoru , tak nevrčí
- mrknu na to péro
Dík. D
čtv 20.09.2018 6:30
13kg servo na ovládání karburátoru ??????? Dej tam něco obyčejnýho (dobrý jsou aspoň karbonový převody) s tahem tak 2-4kg. To co tam máš je rychlý vrtulníkový servo s vysokou citlivostí. To je na plyn nevhodný a zbytečně drahý.
čtv 20.09.2018 10:21
Silné servo jsem chtěl, protože je v celkem drahém eroplánu a těch pár kaček navíc se ztratí. Původně tam mělo být slabější, ale to vrčelo také. Myslel jsem, že to silnější servo vyřeší - no nepovedlo se.
čtv 20.09.2018 10:47
Myslím, že spíš nebude vrčet pomalejší servo s větším pásmem necitlivosti.
čtv 20.09.2018 10:48
Na vrcanie sa vybodni. Rychle digitaly to robia vsetky.
čtv 20.09.2018 12:53
Vita_1 píše:13kg servo na ovládání karburátoru ??????? Dej tam něco obyčejnýho (dobrý jsou aspoň karbonový převody) s tahem tak 2-4kg. To co tam máš je rychlý vrtulníkový servo s vysokou citlivostí. To je na plyn nevhodný a zbytečně drahý.
Čau na plyn velkýho benzíňáku hlavně ne karbon převody. Vibrace je rozeberou...
Zkus nastavit pružinu na páce tak aby kladla minimální odpor, ale aby tam nějaký byl - bude potom vymezovat vůli na servu.
Šetřit na servu plynu, když máš jen motor za 20tis+ je, si myslím, dost mimo...
čtv 20.09.2018 16:56
Jenom mi vrtá hlavou, jak může někdo stavět nebo připravovat k letu (a bezpečně létat) tak velké letadlo (asi je velké, když v tom je tenhle motor) , když řeší takovou blbost. Asi moc zkušeností nemáš, když si s tím sám neporadíš. Samozřejmě, je OK že se ptáš, nikdo nesežral všechnu moudrost, ale právě takoví kutilové jsou ti, kteří to éro vezmou na akci a tlučou s tím mezi lidi. Sám jsem kdysi ze synkem utekl z modelářské akce, když "pilot" obrovského akrobatu hned po startu dal éro na záda a vteřinu na to přitáhl a rozházel to kousek od lidí....
Promiň, jestli jsem tě špatně odhadl, ale asi bys měl začít s něčím menším- dřív, než někoho zabiješ....
čtv 20.09.2018 17:12
letadlo je zatím v dílně, právě proto , že mě to vrčící servo štve. A ptám se právě proto, aby se nic nestalo. Je to první vrčící servo , se kterým si sám nevím rady.
Zatím létam letadla max 2,4 m a u těch je vše OK ( vertigo, extra 330, inversia
Zkušenosti na rozdávání ale nemám, proto tady loudím rady
Naposledy upravil
David Krnov dne čtv 20.09.2018 17:20, celkově upraveno 1
čtv 20.09.2018 17:16
Promiň, jestli jsem tě špatně odhadl, ale asi bys měl začít s něčím menším- dřív, než někoho zabiješ....[/quote]
Je tady více modelářů, co nic neřeší a éra mají v hrozném tech. stavu. Nebo je to důchodce, který sotva vidí a má ,,piloňáka". On má špičkový éro, vybavení a jaký je pilot z dotazu poznat nemůžeš. A o kolik menší éro si má pořídit? Myslíš, že menší je bezpečnější?
čtv 20.09.2018 17:33
To je v pohodě. Jenom chci, když už jdu létat, aby vše bylo minimálně na 100 procent. Já létám celkem na pohodu. Žádný divočák.
A jestli byla ta otázka na mě: jestli je bezpečnější větší nebo menší ?
Dost záleží na lidském faktoru. Menší éro v rukách rapla je daleko nebezpečnější než větší u kliďase .