Autor |
Zpráva |
REX
|
Napsal: pon 26.11.2018 23:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Celeron píše: Opravdu? Já si s tavkou poblemcal celkem hodobóžovou bundu a ničím to zatím nešlo dolů. Co to dělá, úplně rozpouští, nebo jen změkne a musí se vydrolit? To bude bundou, kdyby si měl stoletou potvoru, určitě by to pustilo...
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 27.11.2018 0:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hmm, tak to bude tavka prosáklá do tkaniny a uzavřená kolem vláken. Tam asi líh nepomůže. Tak bude poblemcaná dál, co se dá dělat.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 8:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Môj osobný názor je taký, že dobre vyladený ušatý termik na bezmotorový let sa musí v motorovom lete na plný plyn s výškovkou v neutráli vzpínať vždy. Nakoľko prekročím pod plynom rýchlosť bezmotorového letu, tak sa oveľa viac generuje vztlak na krídle, teda sa vzpína. Dá sa to minimalizovať pri stavbe vyosením motora, ale iba do určitej miery. Potlačovať pri plnom plyne a tvrdej batérii sa bude vždy. Najideálnejšie je pri stavbe dodržať predpísané vyosenie motora /čo aj tak nevyrieši celé vzpínanie/ a potom pri ladení dať mix, kde od polovice plynu začne potlačovať výškovku až do plného plynu. Vychádza mi to tak na 3% výškovky. Ten mix je mať ideálne podmienený aj spínačom, nakoľko pri slabšej batérii ho treba už zase vypnúť. Teda plyn do polovice = 0% potlačenie, od polovice lineárne až do plného plynu od 0% do 3%. Ešte je možné použitie oneskorenia tohto mixu, kvôli "skoku" ihneď po pridaní plného plynu.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: úte 27.11.2018 8:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 8:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ak sa teda pri plnom plyne nemusí vzpínať, pričom všetky ovládacie plochy sú nastavené na bezmotorový let, tak z toho mi vychádza iba to vyosenie motora alebo razantne znížiť výkon pohonu. Neviem si predstaviť, ako by som toto dosiahol na svojom Filipovi 400 s daným pohonom dualsky okolo 12m/s vertikálne so zachovaním stúpania. Podľa mňa iba páčkovaním.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: úte 27.11.2018 9:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Ano, vyosení motoru. A jsou modely, u kterých je mnohem víc jak obvykle doporučované 2 až 3 stupně. Záleží na konstrukci. Ten mix je až krajní řešení a ne vždy funguje, jak by si majitel přál.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: úte 27.11.2018 9:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
To máš pravdu, ale co je lepší, orlí nos nebo nespolehlivý mix. To je na každém ať si vyhodnotí sám. Když je model ve vzduchu (a tam je mu dobře), tak to vidět není.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 9:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Mix je taký, ako ho namixujem a vyladím. A ten krivý, nesymetrický nos by som neprekúsol. Vetroň /aj elektrovetroň/ má špičkovo plachtiť bez motora na to je skonštruovaný. Motor je iba barlička, ktorá nahradí vlekanie.
|
|
Nahoru |
|
|
Valsorim
|
Napsal: úte 27.11.2018 9:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 30.1.2012 Příspěvky: 76
|
Já bych to raději řešil právě tím vyosením motoru. Argumentujete tím, že větroň má být seřízený pro bezmotorový let, ale vyosení motoru přece klouzavý let neovlivní. Jsem rekreační modelář a pro mně i to realistické nabírání výšky je součástí toho letu. Nepotřebuju vyletět do nadoblačných výšek jako raketa.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 9:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Vyosenie je prvá vec, ktorá sa rieši pri stavbe modelu a to treba dodržať. Ale nedávam nikdy viac ako je písané buď v pláne, alebo všeobecne 2-3 stupne dole+vpravo. Vyosenie nie je všeliek a keď prepážku usadíš, zalepíš, prerábať to už nebudeš. Mix si môžeš dolaďovať koľko chceš.
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: úte 27.11.2018 10:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Já osobně bych to tedy raději taky řešil vyosenim motoru a navíc bych ještě zkusil poladit již zmiňovaný uhle náběhu a musí to fungovat dle představ zakladatele tématu
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 10:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Uhol nábehu, alebo zoradenia? Na uhol zoradenia máme na vetrone preglejkové podložky a nimi ešte ladíme optimálny klz.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: úte 27.11.2018 10:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Ten optimální skluz nikdo nerozporuje. Jde jen o to, přizpůsobit nastavení motoru třeba až u zalétnuteho modelu tak, aby při jeho zapnutí nedělal model přemet.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: úte 27.11.2018 11:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
jio píše: Ten optimální skluz nikdo nerozporuje. Jde jen o to, přizpůsobit nastavení motoru třeba až u zalétnuteho modelu tak, aby při jeho zapnutí nedělal model přemet. Ak nastavím uhol zoradenia na optimálny motorový let s plným plynom, tak v bezmotorovom lete to už optimálne v danom nastavení nebude. Meniť vyosenie motora až po zálete by v niektorých modeloch vetroňa znamenalo vytrhnúť už zalepenú motorovú prepážku, čo u niekoho neprichádza do úvahy.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|