RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Demontáž vlepeného motoru
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=85111
Stránka 3 z 4

Autor:  zdzd [ úte 27.11.2018 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

A co tak podložka pod motor? Kousek hliníkového plechu nebo překližky nemáš?

Autor:  automet [ úte 27.11.2018 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Raz som už klinovú podložku na celú prepážku vyrábal, práve kvôli "zmenšeniu vyosenia", lebo na môj vkus to už bol krivý rypák. Ak sa pri stavbe dodrží predpísané vyosenie, tak už dodatočne nevyosujem.

Autor:  zdzd [ úte 27.11.2018 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Podložka stačí i hranatá. Trápit se s klínovitostí není nutné.

Autor:  automet [ úte 27.11.2018 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Myslíš podložku napr. pod 2 šróby a zvyšné 2 bez nej a dotiahnúť?
Lebo ja som tú podložku vyrábal kruhovú ako kryciu prepážku s klinovitým zabrúsením.
Pôvodne som uvažoval že použijem podložky pod 2 motorové šróby, ale kolega mi hovoril, že lepšie je, keď motor sedí na prepážke poriadne.

Autor:  zdzd [ úte 27.11.2018 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Podložkami se dal nahonit spalovák, protože má čtyři šrouby.

Elektromotory mají většinou jen dva a to bůh ví v jaké poloze. Pak tedy obdélníček nebo kruhová úseč potřebné tloušťky, motor povolit, podložku pod něj z patřičné strany podsunout a motor dotáhnout.

Někdy je v ní potřebné udělat výhryz pro šroub, pokud vadí. A taky je dobré ji máznout lepidlem ze strany motorové přepážky, jinak ji při povolení motoru ztratíš.

Jasné, klín by byl ideální, ale také zbytečně pracný. Jak motor, tak podložka se do přepážky stejně namáčknou a tak si dosedací plochu stejně udělají.

Autor:  pepin [ úte 27.11.2018 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Příloha:
P1060117.JPG
P1060117.JPG
[ 26.47 KiB | Zobrazeno 2467 krát ]



vyosení--potlačení motoru má za ukol eliminovat proud vzduchu od vrtule, aby nešel přez plochy --výškovku--směrovku šikmo--ani nevyosený--nepotlačený motor nemá zase až tak zásadní vliv na vzpínání modelu, větší potlačení pouze eliminuje u školních, případně volných modelu-- NUTNÉ-- PŘIMĚŘENÉ-- kladné seřízení výškovky vuči křídlu--pokud je ale pohon--motor výkonný--rychlý model, nad jakýmkoli potlačením motoru naklonec díky zvyšující se rychlosti zvítězí kladné seřízení a model přechází do přemetu---rc křidélkový model bude díky kladnému seřízení vždy dělat sudovité výkruty a absolutně nemá smysl se tento neduh snažit vyřešit diferenciací.

když někdo odkazuje ohledně sudovitých výkrutu na seřízení diferenciace křidélek, nepočítá s tím, že radí někomu, kdo má v základu model seřízený nepřiměřeně kladně--z mé zkušenosti, dokud je model seřízen i nepatrně kladně, diferenciací to nejde vyřešit nikdy--model bude vždy dělat výkruty za tou i nepatrně přitaženou výškovkou a to i za bezmotorového letu, protože pro výkrut je potřeba model rozjet--zvýšit rychlost a tím pádem se právě projeví vždy to kladné seřízení, které v ustáleném--pomalém letu eliminuje těžší čumák.

protože je ale pro rekreační létání opravdu na řízení příjemnější nepatrně kladně seřízený model--není potřeba řízení neustále věnovat pozornost---kladně seřízený model sám přejde díky zvyšující se rychlosti do houpání--neutrálně seřízený model to vezme sám po přímce rovnou do země.

pro kladně seřízený model je pak vhodné na akrobacii přepnout výškovku do neutrálu--nepatrně ji potlačit, aby se z kladně seřízeného modelu stal na chvíli neutrálně seřízený model, stejná výchylka výškovky pak bude vhodná i pro mix--motorového letu--POKUD MODEL POD MOTOREM LETÍ NEPOMĚRNĚ RYCHLEJI, NEŽ V BEZMOTOROVÉM LETU.

lépe to vysvětlit neumím.

Autor:  automet [ úte 27.11.2018 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

zdzd díky za vysvetlenie, už som pochopil.
len ma trochu zmiatli tie 2 šróby, ja mám všade 4. Dva trošku ďalej od stredu a 2 bližšie, do "kríža".
Takéhoto typu https://www.modelmotors.cz/file/image/o ... 4fd825.png

Autor:  zdzd [ úte 27.11.2018 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Ano, motor má obvykle dvě dvojice na různé rozteči. To proto, aby bylo více možností z hlediska konstrukce motorové přepážky, kuželu a podobně. Nicméně k uchycení se používá ta dvojice, která lépe vyhovuje konstrukci modelu. Elektromotoru to stačí.

Autor:  automet [ úte 27.11.2018 16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

ja to mam na vsetkych modeloch poctivo vsetkymi styrmi.

Autor:  jio [ úte 27.11.2018 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Já taky. Podložku podsuneš pod ten úchyt, který se má víc vysunout. Stačí při hledání správného potlačení pod 1 nohu ze 4 a až se strefíš, tak (případně) doplnit pod další 3. Když tam ale není extra výkon (do cca 200W), tak mi stačí i ta 1 podložka a ostatní šrouby jsou jen dotažené.

Autor:  pepin [ úte 27.11.2018 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

To podkládání podložkama má jeden--netvrdím, že pro každého duležitý problém.

změní se viditelně mezera--sesazení trupu s kuželem--vznikne klín, navíc ten kužel pak nelícuje v rovině s trupem.

u motoráku to moc viditelné není a moc to nevadí, u třeba kompozitového koštěte je to ale docela viditelné--až bych i řekl hnusné.

občas jsem to řešil ---na kotouček pruměru trošku většího než motoru jsem nalepil smirkový papír--jako by na čelo motoru, do kotoučku dal šroub, ten vystrčil ven z čumáku a vrtačkou tím kotoučkem přední přepážku trochu víc odhadem do požadevaného vyosení--potlačení probrousil, pak trochu probrousil do boku dirky pro šrouby a hřídel, šrouby protočil ve voskové svíčce, naseparoval--třeba taky voskem čelo motoru a probroušené díry přepážky do boku vytmelil epoxydem--motor dotáhnul, aby seděl lícoval vrtulový kužel s trupem a zhruba po 5 hodinách pootočením šroubu utrhnul od závitu už zatažený epoxyd, ale stále ještě ne plně vytvrzený--jde to i po vytvrzení ohřát šrouby pistolovou pájkou, ale je to pak neklidná noc, jestli to opravdu pujde :D

po vytvrzení epoxydu vyšroubovat šrouby--v přepážce odvrtat odlitý závit.

řešil jsem tímto zpusobem koupené modely z druhé ruky, kde byla přepážka většinou vlepena špatně--případně mi tam nepasoval jiný motor a přišlo mi zbytečné rubat přepážku ven a vlepovat tam novou--když třeba nepasovala rozteč šroubu.

všechny motory mám na 4 šroubech.

co se týče problému v tomto vláknu-- nemyslím si, že vyosení něco vyřeší, at je řešeno jakkoli, já to opravdu vidím spíš na příliš veliké kladné seřízení.

Autor:  Valsorim [ úte 27.11.2018 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Kladné seřízení. Rozumím tomu dobře, že bych měl zkusit podkládat vzadu křídlo? Tohle už mě taky napadlo. Pravda založil jsem tuhle diskuzi ve snaze zjistit jak vydolovat z modelu motor. Ale byl bych rád kdybych to dělat nemusel. Nevím jak je tam ta montáž řešená. Vidím jen lepení tavnou pistolí a když ten motor vydoluju, budu tady žádat o radu jak ho tam znova uchytit.

Autor:  automet [ úte 27.11.2018 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Dosiahnes efekt "potlacenia" s mensim celnym odporom. Otazne je, ci po vypnuti nebudes vyskovku "pritahovat" a tym naopak zase celny odpor zvysis. Ak by to malo plavajucu vyskovku, mozes si to menit za letu.
Vacsinou sa podklada podlozkou odtokovka kridla, zalezi ako ho mas spojene. Pokial nie je vyskovka vylozene zle zlepena, nechal by som ju tak.

Autor:  pepin [ úte 27.11.2018 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Valsorim píše:
Kladné seřízení. Rozumím tomu dobře, že bych měl zkusit podkládat vzadu křídlo? Tohle už mě taky napadlo. Pravda založil jsem tuhle diskuzi ve snaze zjistit jak vydolovat z modelu motor. Ale byl bych rád kdybych to dělat nemusel. Nevím jak je tam ta montáž řešená. Vidím jen lepení tavnou pistolí a když ten motor vydoluju, budu tady žádat o radu jak ho tam znova uchytit.


začni dive testem--s modelem vystoupáš i když to je ted problém do nějaké výšky--150--200m, , pak ten model nasměruj pod uhlem cca 45 stupnu do klesání a přestan řídit--pust kniply vysílače--nezasahuj do řízení, nech ten model být, jako by nebyl vubec řízený--teda pokud nepoletí opravdu po přímce přímo do země--což nepředpokládám.

pak to po nabrání určité zvyšujíci se rychlosti proběhne asi takto--i když neřídíš

Příloha:
P1060120.JPG
P1060120.JPG
[ 54.8 KiB | Zobrazeno 2355 krát ]



příliš veliké kladné seřízení--podle mého tvuj případ model přejde do pokusu o přemet, když vytratí rychlost, proběhne to tak, že se na vrcholu pokusu o samovolný přemet v podstatě zastaví, pak sklopí čumák a přejde do dalšího houpance--pokusu o přemet.

v případě přiměřeného--rekreačního kladného seřízení model taky samovolně začne po nějaké době--jak začne v uhlu cca 45 stupnu zvyšovat rychlost vybírat a přecházet do přemetu, ale už nepřejde --to je právě potřeba ještě doladit už né do přemetu, ale ideálně pouze do ustáleného vodorovného letu--v případě ještě trochu pořád možná zbytečně kladnému seřízení znovu proběhne ještě jedno zhoupnutí, ale po něm už se model opravdu sám usadí znovu na ustálené rychlosti samovolně na vodorovný let----je to uplně jednoduchý, chce to jen přecvaknout na to--zapomenout, že mám v ruce nějaký vysílač a koukat se na to, z pohledu---co kdyby to byl volný model--co po něm chci?

třetí křivka--přímka-- je neutrálně seřízený model, to moc dobře nefunguje vyjma kompozitních modelu--spíš koštatových speciálu --u klasických konstrukčních--dýhopolyšových modelu --i maket 4 a více metru se alespon co já mám zkušenosti se neutrálně seřízený model chová často záludně--při určité rychlosti má snahu vybírat, při jiné rychlosti pak klopit--nemyslím si, že je problém ve vulich v servech a na čepech kormidel, nemyslím si, že je problém v nepřesném --dýhopolyšovém profilu křídla--myslím si, že je problém ve výškovce--přesnost profilu na v podstatě symetrickém profilu a ruzném trhání proudnic--nahoře--dole-- v závaslosti na ruzné rychlosti--případně i na konstrukční tuhosti konstrukční--dýhopolyšové výškovce.

osobně si myslím, že je nesmysl tomu přijít na kloub, kde ta chyba přesně je, stačí si vystačit s tím, že dýhopolyčové--konstrukční ero je lepší seřídit kladně---aby i při vysokých rychlostech, nemělo tendenci klopit--maximálně být neutrální--letět vysokou rychlostí max po přímce.

Já bych určitě nezačal tím, že se budu snažit z modelu vyrubat motor, ten víc potlačovat a následně očekávat, že větší potlačení vyřeší co zminuješ---ted je ale na pohodové testy už fakt blbý počasí.

možná by mnoho testu v reálu spíš vyřešilo, kdybys ten model poskládal a podel trupu přez křídlo a výškovku natáhnul pravítko, pokud je problém v opravdu výrazném kladném seřízení--zbytečný to testovat v reálu--to je vidět i na tom pravítku--lati natažené mezi křídlem a výškovkou---ideální uhel proti seřízení křídla a výškovky i trupu v ose už zas tak duležitý pro pouhé pohodové polétání není.

Autor:  automet [ stř 28.11.2018 7:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Demontáž vlepeného motoru

Pepin, ale podmienka pravdivej vypovedacej hodnoty dive testu je perfektne vyvážený model, čo sa týka ťažiska.
Ťažisko tu nikto nespomenul, ale ak ho nemá správne, tak dive test bude skreslený.
Dive test robíme s kolegom hneď pri zálete a podľa toho ešte meníme aj ťažisko.
Ale ináč súhlas s pepinom. Motor nechaj zatiaľ tak.
Ak máš uchytenie krídla na 2 šróby, alebo vpredu kolíky a pri odtokovke jeden šrób, nie je nič jednoduhšie pod ten šrób bližšie k odtokovke dať plátok nejakej 1,5 mm preglejky, tým pádom trošku zmeníš uhol zoradenia smerom do negatívu /alebo ako to nazvať/ Proste dvihneš trošku odtokovku voči nábežke. Uvidíš, či to bude lepšie, alebo horšie.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/