Autor |
Zpráva |
Toman
|
Napsal: stř 19.09.2012 15:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.7.2010 Příspěvky: 1024 Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
|
Zdravíčko, tak se blíží ten první moment. Zkouška prvních aerovleků. Jak pro pilota větroně, tak vlečné. Prostě úplné začátky. Prosím o rady, co zkontrolovat, na co si dát pozor a tak, díky ...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
H1N1
|
Napsal: stř 19.09.2012 15:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
Toman píše: Zdravíčko, tak se blíží ten první moment. Zkouška prvních aerovleků. Jak pro pilota větroně, tak vlečné. Prostě úplné začátky. Prosím o rady, co zkontrolovat, na co si dát pozor a tak, díky ... Stačí přečíst vem od Libora kolmana. http://www.kolmanl.info/ Má to velcie hezky udělané a pro Tebe vyčerpávající....
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
BOSS8
|
Napsal: stř 19.09.2012 15:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
Důležitý je - na všem se domluvit předem , aby pak za všech okolností každý věděl (a předvídal ) co bude dělat on a co bude dělat kolega. Každopádně - pilot větroně - jen výškovka (mírně nad vlečnou , aby lano nebrkalo vlečné o ocas) a křidélka - držet balanc vodorovně s horizontem. Na směrovku nehrabat - vlečná si model do zatáčky stáhne sama. Pomocník na zemi držet křídla větroně vodorovně , aby si větroň neštrejch - jinak jde do hvězdy která zpravidla končí čistou čenichovkou. Pilot vlečné - předvídatelný ustálený let - zatáčky o velkém poloměru ( ) jinak něco urve. Ideálně letět tak aby byla vizuální kontrola o poloze a rychlosti modelů. Při jakýkoliv pochybnosti okamžitě vypínací hák. Větroňář a vlekař během vleku stojí vedle sebe aby se mohli domlouvat . Celkem nic složitýho - jen ty nervy při prvních startech
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
Toman
|
Napsal: stř 19.09.2012 15:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.7.2010 Příspěvky: 1024 Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
|
No vidíš to na p. Kolmana bych málem zapomněl. Díky za info, jako je to sice zkouška aerovleku s EPP modelama, ale přesto, pravdial jsou pořád stejný. JO ještě dotaz, je vhodná cesta, prostě silnice, asfalt, mírný kopeček? Jaká délka vystačuje..Bavíme se o modelu větroně 2metry a o vlečné ..asi 1,2..myslím Jo ty nervy budou strašný, už jsou, a to ještě není naplánováno kdy to bude... prostě šílený..
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: stř 19.09.2012 16:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Vhodne je samozrejme patricne posekane modelarske letiste. Na silnici si koledujete akorat o pruser (jednak je normalni silnice hodne uzka, druhak pojede urcite v nejnevhodnejsi okamzik nejaky auto).
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
H1N1
|
Napsal: stř 19.09.2012 16:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
Posekaný letiště, šnůra cca 15-20m a start tak jako s maketou, neurvat to hned (pokud to motor nedovoluje). říkat si jakou točíte zatáčku, větroň musí vždy nad vlečnou.
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
Dejfak
|
Napsal: stř 19.09.2012 17:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Co je podle mě uplně nejduležitější, tak každý aby sledoval svoje letadlo a nic jiného. Nikdy se nepokoušet koukat na druhé letadlo, a říkat si kam točíte.
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
|
|
Nahoru |
|
|
cholerik
|
Napsal: stř 19.09.2012 18:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.8.2007 Příspěvky: 447 Bydliště: východní/střední čechy
|
jak ti psali: -co nejvíc volného prostoru, -neurvat vlečnou, nechat rozjet, -lanko u vlečné nad výškovkou, ne pod kormidly, -větoň za letu držte nad vlečnou, -nikdy se nesnažte s větroněm točit zároveň s vlečnou, nech větroň táhnout do zatáčky vlečnou, -snažte se mít šňůru stále napnutou, větroň může přibrzdit brzdama (Pokud je má) nebo se pokusit o vlnovku -kdykoli při problému hned vypínejte...
Pokud máš éra slušně vyvážená, nic na tom není a zážitek, že letíš bez motoru a třeba se chytíš i v termice za to stojí Zčali jsme v srpnu 2m Blaníkem z EPP od LM Model, teď tahám 3.5 metru , 3,5 kila
|
|
Nahoru |
|
|
Toman
|
Napsal: stř 19.09.2012 18:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.7.2010 Příspěvky: 1024 Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
|
Díky díky... je to úplně taková pohoda, tohle číst... pamatovat si to... aspon ta teorie je... Jinak ta silnice, je to nová asfaltka, auto určtiě nebude...je to cesta mezi parcelama na baráky...takže zatím nikde nic ..tak je to pohoda Jasný, takže důležitý..sledovat model a mít neustálý kontakt...
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: stř 19.09.2012 19:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
Třeba takhle: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=i-iGJSNg6dcNic na tom není, fakt. Když je hodný éro větroň a ještě vlečná, tak bez obav. Když jsem se to učil, tak mi vlekař najednou začal točit výkruty. Bylo to asi ve 150m ale stejně, hned jsem se vypnul, no a on taky. Takže jsme šli společně hledat špagát který ležel asi 50m od nás. Jinak přeji pevnou ruku, ostříží zrak a postřeh Chucka Norrise LETU ZDAR
|
|
Nahoru |
|
|
Toman
|
Napsal: stř 19.09.2012 20:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.7.2010 Příspěvky: 1024 Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
|
Jak velká je ta Galánka? No tak já nevím no. Nejhorší je, že se budeme oba učit, a nevím jestli je Tulix hodnej na tohle No s tím postřehem nevím nevím teda .... Snad to něják půjde. popravdě, Hledám na to nějáký lehký hodný větron, něco z EPP, ale aby to vypadalo..pořád koukám kde se dá ... zatím jsme ale oba piloti dost nervní z toho
|
|
Nahoru |
|
|
Bucker131
|
Napsal: stř 19.09.2012 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2010 Příspěvky: 628 Bydliště: občas Pelhřimov, Vysočina, pak Rudná, Berounsko Obrázky: 5
|
Jestli poprvé tak: -dost velkou plochu -dát si na šňůru gumičku (normal z papirnictvi, 3 vedle sebe, ty dlouhý, těsně za vlečnou) -jakmile se to začně mrcasit ze strany na stranu tak přitáhnout a vléčná furt rovně... -mít vypínání lana natrénované a po ruce pro okamžité vypojení -Počítej že epp vlek je něco jiného než 4m větroň ve vleku -prvně let rovně, vypnout, pak zkoušet postupně zatáčky -vlekat dál od sebe aby se letělo většinou rovně -u větroně do toho moc nehrabat, hlavně mírně tahat, vlečná manévrovat opatrně
|
|
Nahoru |
|
|
Toman
|
Napsal: stř 19.09.2012 21:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.7.2010 Příspěvky: 1024 Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
|
Jo, velká plocha by byla...pooole je velký ... Ty gumičky proč? :-O Jasný, první elty, jen takový skoky, rovně rovně ..dál dál a pak už se učit točit. Takže já je nhlídat výšku, a abych se moc neklonil, tedy lehce křidýlka jo?
|
|
Nahoru |
|
|
von boberov
|
Napsal: stř 19.09.2012 22:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.7.2010 Příspěvky: 1095 Bydliště: vesničan v okr.ZR
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|