Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: úte 15.10.2019 18:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7028
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Sorry, zasranej ajťák, který dělal T9 věděl už dávno, co budu chtít jednou napsat. Napíšu slovo, zkontroluju, že tam je to, co chci, ale pak se sám divím, co tam ve skutečnosti je. Kdybych to psal na PC, a ne na tabletu, nestalo by se to,.správný text: "zajeď tam, pokecej a dohodni si osobní pomoc"
P.S. zasranej ajťák je podle něj zanesený auťák. I když si dávám pozor, na ty vylomeniny T9 si pořád nemůžu zvyknout.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: úte 15.10.2019 23:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 639
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Souhlasím s BoBíkem, bude to kalibrace ESC. Ta spočívá v tom, že ESC řekneme co má považovat za maximální a co za minimální plyn.
Většinou se provádí se sundanou vrtulí z bezpečnostních důvodů.
1) Zapne se vysílačka.
2) Dá se plný plyn.
3) Zapne se model.
4) Plyn se během cca 2 vteřin stáhne na minimum. Nečekat zbytečně dlouho, dají se tím rozštelovat jiná nastavení ESC.
5) Model něco zapípá (zpravidla počet článků baterie, někdy i nastavení brzdy)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 9:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.10.2019
Příspěvky: 5
Bydliště: 251 63, Strančice
Kalibraci zkusim, to zni rozumne.

Jednou se nam stalo, ze se nejakou spatnou kombinaci zapinani modelu a vysilacky zaplo neco, o cemz jsem si myslel, ze byla motorova brzda. Projevovalo se to tak, ze motor se do poloviny rozsahu plynu netocil vubec a zacal se roztacet az od poloviny. Podle navodu jsem deaktivoval motorovou brzdu a zmizelo to. Pripoustim, ze se i pak mohlo stat, ze nebyl pri zapnuti modelu plyn na nule. To by mohlo vsvetlit to rozkalibrovani. Vyzkousim, diky.

S tim trimovanim plynu, jak psal kolega "dratek", jsem "snizenou citlivosti plynu" myslel toto: Pokud jsem natrimoval plyn dolu (asi teda ne az na doraz), motor se dole (spravne) netocil vubec, pak velmi maly rozsah, ve kterem byly otacky mensi nez maximalni, dal uz to jelo naplno. Ale aspon monotonne rostly pri pridavani.

Jeste jsem se chtel zeptat, jestli je normalni, ze kdyz se prida plyn rychle, ze to ten motor proste nejak nezachyti a toci se dal pomalu? Kdyz se tedy pridava pomalu je to ok, ale pri prudkem pridani se otacky zvysi jen malo. Tohle dela konsistentne vzdycky. Pri prudkem stazeni plynu se ale vypne normalne. Je to vlastnost BLDC motoru (nebo spis toho regulatoru - frekvencniho menice) nebo je neco jeste spatne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 10:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 443
Bydliště: Frýdek-Místek
Ad rychlé přidání plynu: to určitě normální není. To by mohlo ukazovat na vadný regl.

Upřímě, před lety jsem s Betou 1400 začínal. Nevím, čím to osazují teď, ale tehdy ty komponenty byly doslova tragédie. Tím ani tak nemyslím TX a Rx, tam člověk věděl do čeho jde, ale zbytek . . . Škoda mluvit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 17:01 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4499
Bydliště: Brno
Obrázky: 10
Osobní zkušenost se setem Beta 1400:
Setový akumulátor je z těch nejméně kvalitních a souprava Cadet takřka nepoužitelná - prý se to ale liší verzemi (IV, V).
V tomto případě bych zkusil výměnu accu, pokud není k dispozici, tak menší vrtuli pro zmenšení odběru - pro zkoušku accu (nikoliv pro létání) a poté kalibraci
regulátoru a případně výměnu motoru.
Učím zrovna létat úplného začátečníka a u Bety jsme vyměnili soupravu za Spektrum 5, regulátor a motor. nyní bez výhrad.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 17:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 1121
Bydliště: ostrava-svinov
Kolegové!když si někdo koupí nový model se vším všudy tak by měl lítat hned,maximálně nějaké drobnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7028
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
ago-56 píše:
Kolegové!když si někdo koupí nový model se vším všudy tak by měl lítat hned,maximálně nějaké drobnosti.

Z kontextu dovozuju, že už s tím nejspíš lítal a teď maximálně nějaké ty drobnosti. Když nad tím tak přemýšlím, vyzkoušel bych jinou baterku, zkusil kalibraci, případně ještě něco neinvazivního a nedestruktivního, a jestli od toho má ještě papíry (a je to, jak předpokládám, v záruce), asi bych se šel zeptat prodejce. Aby se v tom nějak zbytečně nevrtal a nepřišel o záruku. On sice 20A regl plus případně baterka nestojí až tam moc, ale proč zbytečně vyhazovat prachy.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 19:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 1121
Bydliště: ostrava-svinov
Plně s tebou kolego souhlasím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 19:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 1121
Bydliště: ostrava-svinov
raději reklamovat ,než do toho vrážet další peníze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 19:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 608
Myslím že když zapneš jak píšeš model a nemáš plyn (páčku kniplu )dole na nule tak se ti rozpípá motor a nic se neděje-nejde motor spustit alespoň u mé soupravy,to samé se mi děje i u soupravy HK a i u FLYSKY- ta signalizuje sama všechny špatně nastavené ovladače.Takže bych to vyděl na rozhozený régl při tom pokusu odstranit brzdu motoru.Když tak trochu zauvažuji tak takové příznaky co popisuješ jsem měl u jednoho druhu réglu který byl nastaven tak aby se motor při přetížení buďto vypnul a nebo sám ubíral na otáčkách aby se nepoškodil(stačilo mít větší vrtuli než motor měl předepsáno) to pak nereagoval na žádné přidávání ale je to jen moje zkušenost takže to nemusí s tvojim problémem vůbec souviset.Pokud by nepomohla kalibrace tak bych se přikláněl k názoru DAFA a reklamoval bych to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2019 12:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 1121
Bydliště: ostrava-svinov
Nebo zajdi přímo do prodejny kde jsi ero koupil, a tam ti to bud seřídí, když to nepujde tak reklamovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru
PříspěvekNapsal: pon 21.10.2019 12:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7028
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jendo.c, zkus nám potom i napsat, co tomu bylo. Taková informace by se mohla hodit i jiným, kteří takovou, či obdobnou, stavebnici koupí a objevila se mu podobná závada.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz