RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Beta 1400 - kolísání tahu motoru
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=86908
Stránka 1 z 2

Autor:  jenda.c [ pon 14.10.2019 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Zdravím pánové,

koupili jsme si se synem novou Betu 1400, vše v setu s vysílačem Cadet v4. Velmi často se stává, že při plném plynu motor ztrácí tah. Když pomalu přidávám plyn, otáčky rostou cca do 80% polohy plynu, při vyšší výchylce otáčky naopak klesnou. Úroveň na plný plyn je pak často nižší než na 50%. Pokud se plyn přidá navíc ještě prudce, tah motoru se nezvýší a zůstane na nějaké nižší úrovni. (Zkoušeno na zemi)

Taky pozorujeme jedno až dvouvteřinové úplné výpadky motoru za letu, a to i když je model opravdu blízko (50-100 m). Upřímně nevím, jestli vypadne jen motor nebo i serva. Stává se to nepravidelně a naštěstí ne moc často.

Měl jsem podezření, že to může dělat rušení příjmu regulátorem, anténa přijímače byla v modelu volně. Zkoušel jsem ji umístit nějak dál od regulátoru, ale příliš to nepomohlo. Projevuje se to i když jsou baterie v modelu i ve vysílači plně nabité. Setkali jste se s tím někdo? Nemáte prosím někdo nápad, čím by to mohlo být?

Díky,
Jenda

Autor:  DAF [ pon 14.10.2019 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

To není DC motor a rádio na MHz frekvenci. Regl, resp. motor, by neměl přijímač rušit. Za sebe bych to spíš viděl na vyšeptalou baterku. Jestli máš možnost to vyzkoušet s jinou, udělej to. Až pak bych se zajímal o další. Něco podobného teď řeším s baterkou v jiném modelu. Tu jsem večer nabil, druhý den šel létat a po dvou metrech rozjezdu na opravdu plný plyn to najednou zdechlo tak na poloviční výkon, že jsem to stěží zvednul. Na place jsem to dobil (stačilo do plna jen málo) a letělo to jako jindy. Bohužel jsem zatím neměl možnost situaci opakovat, abych si ověřil, že to buď byla náhoda, nebo je chyba v baterce a budu muset volit vhodná měření ke zjištění příčin (špatný článek?).

Autor:  jenda.c [ pon 14.10.2019 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Baterku můžu koupit novou a zkusit, díky za nápad. Je tam nějaká noname, ale nevypadá podezřele. Nabíjím ji balanční nabíječkou, po létání nabíjím na "storage" napětí. Nabíjí se i vybíjí podle očekávání. Problémy s kolísáním se projeví hned, i při nabití na 100%.

Autor:  petrxn [ pon 14.10.2019 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Toto spíše vypadá na nějaký studený spoj, a nebo chybný regulátor. Co je to zač a jaké je tam nastavené časování? Nemáš možnost zkusit použít jiný regulátor?
Petr

Autor:  robil1.6gti [ pon 14.10.2019 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Popisované výpadky i na malou vzdálenost jsem u setové sestavy podobné jako Cadet zaznamenal - zastavoval se motor i serva nereagovala , bylo jedno v jaké pozici i vzdálenosti model byl. Výpadky na cca 0,5s.Četnost výpadků - za 10 min 5-10x , prostě nahodile. U větroně to tolik nevadilo, ale setovou sestavu jsem raděj přestal používat.

Libor.

Autor:  ago-56 [ pon 14.10.2019 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

A vyzkoušel jsi znovu spárovat příjimač z vysílačem?

Autor:  jenda.c [ úte 15.10.2019 9:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Sparovat znovu prijimac s vysilacem jsem zatim nezkousel. Zkusim.

Vcera jsem jeste pozoroval, ze kdyz se da plyn na plno, motor uplne vypnul. Kdyz se plyn natrimuje trochu (dost) dolu, prestane to delat, ale zhorsi se citlivost plynu. Mozna je ta vysilacka v nejakem podivnem stavu. Nevite prosim nekdo, jestli se da ta vysilacka (Cadet v4) nejak vyresetovat? V manualu jsem to nenasel. Cekal bych ale, ze to musi jit.

Autor:  DAF [ úte 15.10.2019 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

jenda.c píše:
Sparovat znovu prijimac s vysilacem jsem zatim nezkousel. Zkusim.
Vcera jsem jeste pozoroval, ze kdyz se da plyn na plno, motor uplne vypnul. Kdyz se plyn natrimuje trochu (dost) dolu, prestane to delat, ale zhorsi se citlivost plynu. Mozna je ta vysilacka v nejakem podivnem stavu. Nevite prosim nekdo, jestli se da ta vysilacka (Cadet v4) nejak vyresetovat? V manualu jsem to nenasel. Cekal bych ale, ze to musi jit.

Zkus pětikilovou palici a vyresetuje se to dost rychle, ale vážně, Cadet je velmi jednoduchý a bez možnosti dalšího rozvoje. Toto je můj názor, vím, že jsou i opačné. Pokud se tomu hodláš více věnovat, zauvažuj o něčem lepším. Není třeba mít rádio za desítky tisíc, dá se sehnat slušné i za pár tisícovek.

Autor:  BoBik_CZ [ úte 15.10.2019 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

No a co kalibrace regulátoru? Nepomůže?

Autor:  jenda.c [ úte 15.10.2019 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Omlouvam se, ale nevim, co presne myslite "kalibraci regulatoru".

V manualu od radia ani od letadla se o nicem takovem nepise. K regulatoru samotnemu (v setu) uz nemam vubec zadnou dokumentaci. Pokud vubec jde nejak nastavit, nemam bohuzel tuseni, jak to udelat.

Autor:  BoBik_CZ [ úte 15.10.2019 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Zkus se inspirovat tady: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=460238

Autor:  Solim Namez [ úte 15.10.2019 13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Napřed bych zkusil tu baterku. Pokud máš, můžeš připojit třeba i autobaterii a vyzkoušet, jak se to bude chovat. Pozor na polaritu!

Autor:  DAF [ úte 15.10.2019 16:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Zkus si zjistit, kde přesně se létá v okolí Říčan, nebo v Uhříněvsi. Zajeď rám, poměrem a dohodni si osobní pomoc. Ale pospíchej, už není takové teplo a modeláři se začnou pomalu stahovat k zimnímu spánku v dílnách, tedy k zimním pracem při opravách současných modelů a stavbě nových na příští sezónu. Je lepší, když se ti na to někdo podívá, než abys tápal a případně si ještě něco poškodil.

Autor:  dratek [ úte 15.10.2019 17:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

Mám CADETA 3 roky a bez potíží,trochu mě zarazilo že máš natrimovaný plyn a nevíš jak je kalibrovaný régl.Jo, můžeš ho používat se základní kalibrací od výrobce ale stáhni si trim plynu až dolů na 0 a vyzkoušej.Co znamená u tebe " přestane to dělat, ale zhorši se citlivost plynu"??? Jakou myslíš citlivost plynu,mělo by ti to plynule přidávat až do maxima nebo to to hned po 1cm posunu kniplu jde na plný plyn??Rady kolegy DAFA ber s rezervou,jo jsou lepší soupravy ale proč by jsi rozbíjel setovou soupravu kterou jsi koupil jako celek s érem a která je do začátku víc než dostačující

Autor:  Solim Namez [ úte 15.10.2019 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Beta 1400 - kolísání tahu motoru

DAF píše:
Zajeď rám, poměrem a dohodni si osobní pomoc.


Nemohl bys místo "smartfounštiny" používat češtinu? :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/