Zdravím pořídil sem si Mustanga od Art-techu rozpětí 960 mm. Mám problém s tím, že když dám akumulátor na místo které je uvedené v manuálu těsně za motorem kde je na to v trupu i otvor s uzávěrem, aby se nemuselo sundávat křídlo při výměně baterie tak model při startu ze země padá hned na čumák, už mě to stálo dvě vrtule. Musel sem akumulátor umístit až pod křídlo aby to bylo vyvážené a pokaždé dementovat křídlo. Jde s tím něco dělat aby ten akumulátor mohl být vepředu kde má být? Uvažoval sem že umístím nějaké závaží dozadu, ale zase nechci aby model byl moc těžký.
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
Model neznám, ale pokud jsi nepoužil přesně předepsaný akumulátor (typ, kapacita, počet článků) tak akumulátory mohou být různě velké a tedy i různě těžké. Pak umístění jiného aku na zakreslené místo nemusí fungovat. Podstatné je umístění akumulátoru tak, aby poloha těžiště modelu byla tam, kde má být. Není tedy vhodné posouvat akumulátor libovolně dopředu a dozadu.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
V odkazu na jio, pokud z toho chceš mít létající cihlu, dej tam do ocasu závaží. Se zvyšující se letovou hmotností bude model nutno držet více na rychlosti, aby se v luftě udržel. Ze zvědavosti jsem dělal test se zvýšenou letovou hmotností u jiného (hodného) modelu, tady je popis výsledku:
DAF píše:
... jsem se rozhodl vyzkoušet přetížené Pluto v letu. Normální letová hmotnost je cca 740 g (váha mi ukázala 738 g ) a přidal jsem do těžiště jednu starší baterku (...), která přidala 80 g. Navýšení hmotnosti je tedy o zhruba 10%. Letělo to bez problému, start prakticky stejný, zvýšená hmotnost byla samozřejmě znát. Musel jsem ho držet trochu víc na plynu a tím také udržovat vyšší rychlost....
Takže snaž se udržet těžiště tam, kde má být a to bez zbytečného dovažování. Prostě holt pro výměnu baterky budeš muset pokaždé "dementovat" křídlo, ne přes deklík. Nebo tam dej lehčí (a menší). Cihla, pokud má dostatečnou rychlost, také poletí, ale... Zvýšené hmotnost = zvýšená rychlost letu, také zvýšená pádová rychlost, zhoršená ovladatelnost, s tím související zvýšená spotřeba energie a tudíž zkrácená doba letu. Jinak kolikátý je to tvůj model?
Pres toto nejede vlak a je jedno, cim se teto pozice teziste dosahne .
Pak s tim modelem lze bezproblemove letat i kdyz se letova hmotnost blizi k 1450g. Vstupnim predpokladem, krome pozice teziste je, ze krajni vychylky vyskoveho kormidla nepresahuji v realu +- 6mm ( pri EPA =100% na vysilaci).
Vetsi vychylky vyskoveho kormidla vedou k neovladatelnost modelu. Je lhostejno zda na maximalni ,nebo minimalni rychlosti... pretazeni pres kriticky uhel nabehu daneho profilu se pokazde rovna utrzeni proudeni na kridle, coz zpusobi nekontrolovatelny pad i na maximalni rychlosti ( 150-180km/h). Cim vyssi plosne zatizeni , tim musi byt vychylky vyskoveho kormidla mensi.
Takto serizeny model je nezaludny, leta velice precizne a ukaznene nepada po kridle. Muze byt pouzit i jako druhy model po zvladnuti zakladni pilotaze (vyzouseno na realnych lidech )
Praxe ukazala, ze pro danou velikost je idealni letova hmotnost kolem 1050 - 1150g( kvuli dynamice letu) , coz umoznuje pouzit akumulatory ruznych hmotnosti a kapacit,aniz bych resil zmenu pozice teziste ( viz rozzsah moznych hodnot na odkazovane fotce) .
... Cihla, pokud má dostatečnou rychlost, také poletí, ale... Zvýšené hmotnost = zvýšená rychlost letu, také zvýšená pádová rychlost, zhoršená ovladatelnost, s tím související zvýšená spotřeba energie a tudíž zkrácená doba letu. ...
... doplním + zvýšené setrvačné hmoty a tím i lepší letový projev třeba v turbulencích, vyšší rychlost napomůže eliminovat "polystyreno-bublinkový" styl létání kdy se éro otočí na pětníku Ale pravda, musí se to trochu hlídat, ovšem nebát se toho. Létám třeba 1100mm F8F s hmotností 1,6kg (aku 3s 5000mAh) a nezdá se mi to cihlovité -
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Pro model stihačky a její letovy projev klidně. Mustang by neměl létat jako Piper a obráceně. Také jsem už zaregistroval, že třeba některé kategorie větroňů mají možnost přidání závaží právě pro úpravu letových vlastností. Ale zase proč přidávat mrtvou váhu, když to jde řešit jinak.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
budinka píše:
Je to můj první model, tak díky všem za rady
No teda "lepší" model na začátek jsi si vybrat opravdu nemohl. Máš někoho, kdo ti pomůže se záletem a seřízením? Zkusil jsi si doma aspoň simulátor? Maketa stíhačky nepatří mezi začátečnické modely. Létá na začátečníka příliš rychle (než aby to stíhal ukočírovat), většinou přebírá vlastnosti svého velkého vzoru. Hned vedle je také jeden začátečník, který chtěl pomoct se stavbou modelu - viewtopic.php?f=16&t=90046. Nemusíš to číst celé, ale asi tak od 2/3. A ještě klasická rada začátečníkovi, všimni si, že většina z nás má v profilu (zdrůazňuju v profilu, ne v nějakém příspěvku ve vlákně) místo, odkud pocházíme. To proto, abychom se v případě potřeby mohli vzájemně kontaktovat za účelem rady a pomoci. Nebudu kontaktovat někoho, o kom nevím (aspoň zhruba) odkud pochází, aby pak jeden z nás, ne-li oba, musel jet přes půlku republiky. Zkus si to doplnit také. Budeš pa mít větší šanci na podání pomocné ruky v případě potíží.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru