Dobrý den, koupil jsem od Hobbyking model Walrus s vysílčkou TURNIGY TGY-i6. Vše jsem zapojil dle návodu, spároval a všechny serva mi fungovaly. Až na regulátor. Po zapojení ovládacího kabelu regulátoru do Chanelu 3, se rosvítil a přepálil hnědý kabel. Nevím jestli jsem udělal nějakou zásadní chybu, dělal jsem to poprvé. Objednal jsem tedy od HB nový regulátor a přímač a ted se to bojim zapojit abych to neodpálil znovu.
Auuuuu! Takhle ne.Pustil jsi přes ten balanční konektor baterky napětí cca 8.4V do přijímače,serv a regulátoru a navíc tam kde nesmí být!Napiš odkud jsi nebo si to doplň do profilu.Pomocná ruka do začátku je k nezaplacení. Mám obavu že komplet elektronika modelu bude KO.
Z tej foto to nie je dobre vidieť, ale je správne zapojený kábel z regulátora do prijímača ?? ( hnedý -, červený +, oranžový ( žltý ) signál ). Na foto to vyzerá ako opačne zapojený konektor ( otočený ).
Ten biely balančný konektor z batérie je niekde zapojený alebo je len tak volne nad prijímačom odfotený ? Ak je niekde zapojený tak to je chyba !!!!!!! Ten tam nemá čo hľadať !!!!!
(tak, když už jsem TO napsal...) Zapojení, tak jak je na fotce je (jak to napsat kulantně) .. no špatně. Balanční konektor (to je ten druhý co trčí z baterky) do přijímače nepatří! Na balanční konektor se dává max pípátko, které upozorní na nízké napětí baterky nebo čidlo, které to samé umí předat vysílačce. Tak jak vidím, že je zapojeno, tak hnědý drát, který svítil, zkratoval, podle mě, celé napětí baterky (~12V).
Navíc i konektor z regulátoru je zapojený obráceně.
Zkusil bych si minimálně prohlédl obrázky z návodu k rádiu. Bývá tam zapojení koenktorů, jak serv, tak regulátorů. Optimálně najít někoho, kdo už TO aspoň jedou viděl funkční.
Ještě, že ten hnědý drátek nebyl něco tlustšího, zkartované baterky umí pěkné věci. Teda spíš nepěkné.
petozv píše:Z tej foto to nie je dobre vidieť, ale je správne zapojený kábel z regulátora do prijímača ?? ( hnedý -, červený +, oranžový ( žltý ) signál ). Na foto to vyzerá ako opačne zapojený konektor ( otočený ).
Ten biely balančný konektor z batérie je niekde zapojený alebo je len tak volne nad prijímačom odfotený ? Ak je niekde zapojený tak to je chyba !!!!!!! Ten tam nemá čo hľadať !!!!!
Ako pise blembondo , otoceny kabel + balancak je zapojeny do prijimaca a to sposobilo tu "nehodu"
Nowave , mal si to zle zapojene. Do regulatoru sa pripaja silovy (ten hruby) konektor baterie., (ten tenky balancny konektor na baterii ostava nezapojeny) a tenky kabel z regulatoru sa napaja do prijimaca na kanal plynu (pozor na polaritu, da sa to aj otocit). Hnedy alebo cierny kabel byva minus na kabloch , podla toho musia byt otocene konektory aby spravne pasovali na minus na prijimaci (pripadne inde kde to zapajas).
Děkuji za odpovědi,,jinak jsem z Černolic, je tu krasné letiště. Návod a schema jsem měl pouze černobílé, tak jsem to okoukal s Youtube. Takže napoprvé špatně. Nevadí až mi přijde nový regulátor a přijímač, dovolil bych se znovu ozvat a požádat o pomoc. Jinak uplný začátečník nejsem, mam odlétáno asi 12 sezon s motory se žhavící svíčkou, nenže teď jsem měl cca 6 let přestávku a chtěl jsem zkusit něco nového.
Takže nebudu tak korektní jak klucí tady na fóru a na rovinu. To že jsi začátečník není podstatné. Jestli budeš ale ignorant , tak se na modelařinu fakt vykašli, než zapálíš chalupu .
Myslím to naprosto vážně! dnes je všude po internetu milion informací, včetně ochotných kluků poradit. A ještě napíšeš, že podle návodu !
Modelařina je výbornej koníček a pro důsledné a přemýšlivé lidi. Takže se seber, jestli to chceš dělat a zapracuj na svém přístupu. Děkovat mi nemusíš, ale snad ti můj příspěvek pomůže.
Ale no tak dudaj...nebuď tak zlý No přehořel mu drát, měl kliku, že zafungoval jako pojistka, se silovými vodiči baterky taková sranda není (nebo může být větší ) Kdo z nás někdy něco neodpálil i když věděl, ale někdy se zadaří U čmouďáků tyhle problémy jsou jednodušší, teď už si bude pamatovat, že červený bývá + a mínus na přijímači bývá na kraji , o balančáku na baterce nemluvě. Nový přijímač, regulátor a pochopení problému díky tomuto fóru, by to mělo do budoucna vyřešit.
Aha takže k napájení přímače mi stačí pouze ten ovládací kabel od regulátoru zapojený do CH3(přímač), tedy jak jsem ho měl, jen s obrácenou polarizací?
Přesně tak, ale nejen to v regulátoru je tzv. BEC (zdroj napětí 5V právě pro přijímač a serva). Baterky mají pro motor větší napětí. A jsou s celým kompletem spojeny jen přes velký konektor přímo na regulátor.
nowave píše:Děkuji za odpovědi,,jinak jsem z Černolic, je tu krasné letiště. Návod a schema jsem měl pouze černobílé, tak jsem to okoukal s Youtube. Takže napoprvé špatně. Nevadí až mi přijde nový regulátor a přijímač, dovolil bych se znovu ozvat a požádat o pomoc. Jinak uplný začátečník nejsem, mam odlétáno asi 12 sezon s motory se žhavící svíčkou, nenže teď jsem měl cca 6 let přestávku a chtěl jsem zkusit něco nového.
Jo takto! U spalováků se přijímač napájí přímo z baterky - odtud asi snaha zapojit baterku do přijímače. TO u elektriky funguje trochu jinak. Nafocená baterka má 12V a takové napětí povětšinou žádná serva nezvládají. Extra konektor na baterce pak není na napájení elektroniky, ale primárně na sledování napětí jednotlivých článků při nabíjení.
Palubní elektronika se pak napájí přes zmíněný BEC (píšou "Battery Elimination Circuit"), který z napětí baterie vyrobí něco kolem 5V (5V,5.5V, 6V), které potřebuje přijímač, serva, případně další elektronika.
Takže na rozdíl od serv, které si z přijímače (u menších odběrů) energii berou, regulátor tím trojdrátkovým kablíkem energii do elektroniky dodává.