MáraK
|
Napsal: úte 07.06.2022 11:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.11.2017 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha 4-Modřany, Sofijske namesti Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: jasný, už jsem něco podobného našel a študoval, věř že se v tom chci vyznat a mít jasno a i díky Vám všem se mi to zcela daří postupně, hold diskuze je diskuze . Opravdu super portál, pokud takto něco potřebuješ zkonzultovat a podobně na konkrétní téma/hobby
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 07.06.2022 12:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
MáraK píše: jasný, už jsem něco podobného našel a študoval, věř že se v tom chci vyznat a mít jasno a i díky Vám všem se mi to zcela daří postupně, hold diskuze je diskuze . Opravdu super portál, pokud takto něco potřebuješ zkonzultovat a podobně na konkrétní téma/hobby To je dobre, keď študuješ. Tu sa tiež riešia aku. viewtopic.php?f=42&t=561
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
MáraK
|
Napsal: úte 07.06.2022 12:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.11.2017 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha 4-Modřany, Sofijske namesti Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: "C" je (kapacita) a jeho násobok udáva vybíjací resp. nabíjací prúd. 10C pri kapacite 1000 mAh je 10x1=10A. NiMh/NiCd má napätie článku 1,2V LiPo 3,7V (2S Je 2x3,7= 7,4V)
Prúd nerieš, plechovky jednosmerné motory nemajú vysoký odber. 2S LiPo 20C ti poskytne viac než dosť.
ZÁVĚR: dle všech vašich sdělení/příspěvků, jsem došel k závěru, že volbou Li-Pol, 2S, 800 - 1300mAh, 20-30C nic nepokazím. Dle manuálu k letadlu sice doporučují 500 mAh, když to ale dám na 1000mAh tak by to mělo snad len déle vydržet létat (případně kompromis 850).
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 07.06.2022 12:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ještě k volbě baterky, změř, když už nemáš původní, jaké tam mohly bát články. Pack byl zřejmě z článků velikosti AA (tzv. tužkové), nebo AAA (tedy tzv.mikrotužky). Na stránkách e-shopů najde v technických parametrech, jakou asi hmotnost má 1 článek, tudíž dáš dohromady kolik měl 7 článek. A podle takto zjištěné hmotnosti článku vybírej svou novou baterku. Mimochodem jestli ta původní byla opravdu z období 2000 - 2010, zřejmě by užbyla stejně po "smrti".
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 07.06.2022 15:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
MáraK píše: ZÁVĚR: dle všech vašich sdělení/příspěvků, jsem došel k závěru, že volbou Li-Pol, 2S, 800 - 1300mAh, 20-30C nic nepokazím. Dle manuálu k letadlu sice doporučují 500 mAh, když to ale dám na 1000mAh tak by to mělo snad len déle vydržet létat (případně kompromis 850).
Vysšia kapacita je len plus, budeš dlhšie lietať. O moc ľahší aku. nedávaj kvôli ťažisku. Ale nieakých 20g môžeš ušetriť.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
MáraK
|
Napsal: úte 07.06.2022 21:27 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.11.2017 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha 4-Modřany, Sofijske namesti Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: Vysšia kapacita je len plus, budeš dlhšie lietať. O moc ľahší aku. nedávaj kvôli ťažisku. Ale nieakých 20g môžeš ušetriť.
Jasný, možná víc kapacita než C, v tomto případě tohoto jednosměrného motoru "plechovky" . Ještě tak vědět která vrtule bude lepší co do pohodovějšího (pomalejšího) letu zdali 7x4" nebo 7x6.5" , to se asi zjistit až v reálu.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 07.06.2022 21:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
MáraK píše: Jasný, možná víc kapacita než C, v tomto případě tohoto jednosměrného motoru "plechovky" . Ještě tak vědět která vrtule bude lepší co do pohodovějšího (pomalejšího) letu zdali 7x4" nebo 7x6.5" , to se asi zjistit až v reálu. Logicky 7x4 má menšie stúpanie.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 08.06.2022 4:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
MáraK píše: ... Předchozí majitel tam instaloval dle doporučení od Multiplexu motor PERMAX 400/6V. Regulátor instaloval TURNIGY Brushed 20A (input 6-12V, 6-10 NC). Vrtuli jsem pořídil raději doporučenou Multiplexem 7 x 6.5".... Původní majitel tam ale nedal tu Multiplexem doporučovanou převodovku 2,3:1 se kterou ten plechovej motůrek smysluplně pracuje i s tou doporučenou vrtulí 7x6,5 Vidím na fotkách unašeč pro vrtuli napřímo a v tom případě při napájení 2s LiPo ten motůrek snese vrtulku 6x3, maximálně 6x4. Odběr musí být do 10A, jinak se bezpečně upeče. Tady je část návodu s původním pohonem napřímo - vrtulka je "lízátko" 5/4 , ne 7/6,5 Příloha:
návod.png [ 31.29 KiB | Zobrazeno 2234 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: stř 08.06.2022 8:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
jyrry píše: Původní majitel tam ale nedal tu Multiplexem doporučovanou převodovku 2,3:1 se kterou ten plechovej motůrek smysluplně pracuje i s tou doporučenou vrtulí 7x6,5 Vidím na fotkách unašeč pro vrtuli napřímo a v tom případě při napájení 2s LiPo ten motůrek snese vrtulku 6x3, maximálně 6x4. Odběr musí být do 10A, jinak se bezpečně upeče. Tady je část návodu s původním pohonem napřímo - vrtulka je "lízátko" 5/4 , ne 7/6,5 Příloha: návod.png Ano je to tak. V Sky Lady bol podobný pohon s vrt. 6x3 (lietal som to na LiPo 2S). Vrt. 6x4 je max. na 8,4V. (7čl NiMh) 2S LiPo (7,4V) má nižšie napätie. Tú vrt. 7x4 by mohol skúsiť. 7x6,5 bude už asi moc.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 08.06.2022 8:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Měl jsem model podobných parametrů se čtyřstovkou napřímo, bez redukce - https://www.rcalbum.cz/model/875-minimax-ii.html. Pohon byl také podobně koncipovaný - regl (myslím) 20 A, baterka LiIon 2S/1300 mAh. První lety jsem absolvoval s čudáckou vrtulí 7 x 4 " a šlo to. Pak došlo i na nějaké změny vrtulí, pravda, proud jsem neměřil. Později zaměněnou za GWS stejných rozměrů.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
MáraK
|
Napsal: stř 08.06.2022 9:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.11.2017 Příspěvky: 14 Bydliště: Praha 4-Modřany, Sofijske namesti Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: Ano je to tak. V Sky Lady bol podobný pohon s vrt. 6x3 (lietal som to na LiPo 2S). Vrt. 6x4 je max. na 8,4V. (7čl NiMh) 2S LiPo (7,4V) má nižšie napätie. Tú vrt. 7x4 by mohol skúsiť. 7x6,5 bude už asi moc.
Zdravím chlapi, o té redukci vím, viz obrázek, dle Multiplexu mně přijde že je také alternativa přímého pohonu, proto jsem si řekl že redukci ani nebudu řešit, navíc předchozí majitel to již instaloval jak je videt z fotek, spíše jsem řešil, zdali bude dostatečné naklopení motůrku směrem dolů....zdá se mi nedostatečné, snad to nebude až tak vadit. Co do zdroje pro ten motor, nevím, někteří píšete že to bude O.K. "DAF". Neumím posoudit nakolik má vliv baterie s nižším napětím 7,4 a ne 8.4 jednak na vrtuli a jednak na produ který motor potřebuje (možná max. proud aby se nezapekl). I proto jsem řešil dá se říct kapacitu s "C" aby ten proud zas na ten moturek nebyl moc (1,1Ah x 20C=22A). No jak tak vidím, ta diskuze je fakt zajímavá, jak se do toho dá vnést jiný uhel pohledu na věc. Já už chtěl kupovat baterii . Tak asi ještě "pokecám" ať mám jistotu. Doporučovaná baterie od výrobce je 7/500 což teda znamená 7x1.2V Ni-MH 500mAh. Do to ho nechci jít, chci LI-POL.
Přílohy: |
motor-instalace.JPG [ 51.1 KiB | Zobrazeno 2177 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 08.06.2022 11:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
DAF píše: ... baterka LiIon 2S/1300 mAh. První lety jsem absolvoval s čudáckou vrtulí 7 x 4 " a šlo to.... Jo, to sedí, LiIonkám hodně poklesne napětí při zátěži. LiPolkám tolik ne, proto vrtule 6/3 max. 6/4.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 08.06.2022 11:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
MáraK píše: ... I proto jsem řešil dá se říct kapacitu s "C" aby ten proud zas na ten moturek nebyl moc (1,1Ah x 20C=22A)... Motor si vezme tolik, kolik ho zatížíš (vrtulí). Nezáleží to na baterce, ta ho může nanejvýš omezit = nedá mu kolik by chtěl, pokud je to na ni moc. Ta "Céčka" říkají, kolik je baterka schopna poskytnout maximálně, v nějakém rozumném režimu, s ohledem na její životnost. Ona dá i víc, ale už se jí to nemusí líbit (velký pokles napětí, ohřev, životnost).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 08.06.2022 11:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ten model, o kterém hovořím, by dnes měl víc jak 10 let "života". Užil jsem si s ním a pak prodal. Byla to tehdy moje druhá elektra, pohon byl v podstatě pozůstatkem po evoluci modelu na VDC (pro neznalé Vigo Depron Cup - modely vlastní konstrukce s max. množstvím depronu na křídle). S MiniMaxem jsem létal na pohodu, kdybych neměl doma už tolik dalších modelů, možná bych uvažoval o reinkarnaci, ovšem už na stříďáček a asi 3S místo 2S.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|