Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Toho původního, vlastně ani up gradovaného, Easy Stara nemám a neměl jsem. Moje se jmenuje EasyFly a od Bety 1400 a dalších klonů se liší vlastně jen v detailech. Ale vypadá to, že modernizací pouze přibyla křidélka a místo plechovky tam je oběžka (a místho MHz technologie dávají 2,4 GHz). Pokud to létalo v této konfiguraci a nebyl s tím problém, asi bych se do toho nevrtal. Jediná v úvahu přicházející úprava by (dle mě) mohla být směrovka, resp. popsané zvětšení kormidla.
Ano, jakkoliv upravovat u ES vzepětí nebo cokoliv jiného, krom té směrovky, je nesmysl. A ani to, není nutné. (Měl jsem 2 kusy)
Koukam , ze ze diskuse se zase zvrhla zcela nevhodnym smerem.
Vsichni vime, ze skolni letadla maj od prirozeni konstrukterem a vyrobcem odladene nejake vykony a chovani ve vzduchu.
Jsou cloveci,kteri na chovani toho modelu v luftu nedaji dopustit, ale druhym to nevyhovuje.
Resenim daneho problemu je poridit jiny model s jinym chovanim a vykony a jeto.
Jeste jednodussi je (pokud model mam k dispozici a z urcitych duvodu mi nevyhovuje) se znalosti veci, za predpokladu lehkeho prehledu o mechanice letu , nauce o materialu a konstrukci letadel, stavajici model upravit tak, aby splnoval moje potreby. Sak jsme tvoriva modelarska parta , nebo ne?
Pozn. video co jsem nalinkoval vyse je pro ty neverici ,co si nedovedou predstavit, ze i bezkridelkovy model muze byt v lufte primerene zivy,ale pokud ho prestanu packovat , musi letet a pristat sam, jako volnasek. Takove chovani mi prijde pro uceni docela vhodne. V realu je to jen o zakladnich znalostech, geometrii a proporcech ptaka .
... kdyz pred nekolika lety vznikal Elan, vyzkousel jsem cca 10 druhu a velikosti vzepeti kridel ( vymenitelne spojky odstupnovany po jednom stupni), aby ptacisko letalo dle mych predstav v ruznych povetrnosnich podminkach ( klid, vitr, svah, fujavice ... ) .
Pozn. pro zakazniky mam pripraveny vymenne spojky mezi stredni casti a uchem kridla s ruznymi uhly... tim ziskavaji moznost upravit si chovani modelu dle vlastni natury.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Začátečnický model musí být "bombenfestundidiotensicher". Musí létat z krabice a bez úprav. Tatík, který to nikdy nedělal (myslím samozřejmě modely, ne něco jiného, to by pak nemohl být tatík), koupí synátorovi model, těžko bude dělat nějaké úpravy pro zlepšení letových vlastností. P.S. Obecně, začátečnický model by neměl vyžadovat úpravy a zásahy do konstrukce, měl by být "hodný" a tolerovat určité chyby začátečníka. Dnes jsou začatečnické soupravy často vybavovány záchrannými prvky (panika, gyra apod).
_________________ Hitec Aurora 9X
Naposledy upravil DAF dne ned 18.09.2022 12:35, celkově upraveno 1
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Ako vravím, mali sme 4 kusy ES1, ešte s klasickým jednosmerným motorom Himax. A u tohto - mimoriadne podareného modelu platí: Nevŕtať - nevŕtať - nevŕtať!
mám ES1 asi 10 let, už je hodně potlučený, lepený atd ale stále létá. Stavěl jsem ho už se stříďákem, je tam větší vrtule (bylo nutné vyříznutí drážky do ocasu) a prodloužil jsem směrovku proužkem skelné pásky, i když to není kousek desky tak to kupodivu funguje dostatečně. na 3S je to žihadlo a na 2S je to hodný začátečnický beránek
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru