Flieger
|
Napsal: pon 01.10.2018 14:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Díky. Takže nejlepší bude asi seříznout plošku na špičce a motorovou přepážku nalepit pod větším sklonem
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 01.10.2018 15:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Napřed to potlačení motoru můžeš odladit pomocí podložek, a až po odladění upravit přepážku.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 01.10.2018 17:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
než do toho začneš vrtat, dolaď nejdřív těžiště. Těžký na čumák má taky vliv na vzpínání při startu, protože na rovný let máš natrimovánu výškovku na přitažení..
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Flieger
|
Napsal: úte 02.10.2018 7:12 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Lark: díky moc za radu JirkaA: právě po transformaci EG na verzi EG-Pro (stříďák) jsem vyvážil tak, aby byl těžší na předek - mám s tím lepší zkušenosti. Ale výškové kormidlo bylo přesně v ose. Ihned po startu se to při plném plynu vzpínalo, tak že jsem potlačoval, abych dosáhl nějakého rozumného letu a současně jsem trimoval výškovku dolů. Po přistání jsem si všiml - cca 2 mm! Takže to bude zřejmě chtít výrazně potlačit osu motoru dolů. Mimochodem podobné potíže zažívám i se Soliusem
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pát 05.10.2018 18:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Souhlasím s JirkouA. Nejdřív bych ladil těžiště a až teprve potom vyosení. Větroně mívají dlouhý nos a motor vertikálně cca ve středu. Nebývají tak citlivé na vyosení motoru. Mít těžiště před předepsaným je přímo ukázkový příklad toho, kdy by se letadlo pod plynem mělo vzpínat. Předepsané těžiště bývá zvláště u začátečnických modelů samo o sobě dost v předu. Princip je takový: 1) Letadlo má těžký předek. 2) Aby v kluzu letělo rovně, musí být výškovka hodně přitažená. (Moment od gravitační síly s působištěm v těžišti a středem v aerodynamickém středu musí být shodný s momentem od aerodynamické síly působící na výškovku) 3) Když letadlo zrychlí, tak hmotnost předku zůstává stejná, ale síly na výškovku rostou (odhadem s druhou mocninou rychlosti). 4) Letadlo se vzpíná.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 05.10.2018 20:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Ale ono se to vzpínalo při výškovce v neutrálu. Jak to letí bez motoru?
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 06.10.2018 11:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
BoŠ píše: Ale ono se to vzpínalo při výškovce v neutrálu. Jak to letí bez motoru? "Výškovka v neutrálu" nic neznamená. Vždycky může lepením / montáží vzniknout tragický úhel seřízení.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 06.10.2018 13:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Výškovka se směrovkou jsou lepené do sedla se zámky, takže to by musel být velký nešika, aby to zprasil a bylo by to vidět na první pohled.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: sob 06.10.2018 13:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Grugh píše: "Výškovka v neutrálu" nic neznamená. Vždycky může lepením / montáží vzniknout tragický úhel seřízení. Proto se ptám na rozdíl mezi motorovým a bezmotorovým letem.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 06.10.2018 14:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Těžiště a vytrimování je asi nejlepší seřídit při bezmotorovém letu na mírnějším svahu, a potom už ladit jen potlačení a vyosení motoru. Při velkém přemotorování bude při tom profilu mít vždy snahu stoupat, ale nesmí se opravdu vzpínat a mít snahu jít do přemetu. Pro úplné odstranění by to potlačení motoru muselo být opravdu velké, klidně i 5°, ale i při menším se to dá korigovat výškovkou, nebo ubráním plynu. EG je ale dobře udělaný, a při dodržení polohy těžiště podle návodu není potřeba nic dolaďovat a to potlačení motoru závisí jen na jeho výkonu. Rozhodně nejsem zastáncem nějakého mixu motoru do výškovky.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: sob 06.10.2018 14:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Mix motor výškovka se mi také nezdá, spíše bych zvolil letové režimy start a kluz s rozdílným trimem výškovky.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Flieger
|
Napsal: pon 08.10.2018 7:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Díky za reakce, na začátku víkendu jsem se rozhodl potlačit motor, tak že jsem uřízl čumák s motorem a zbrousil dosedací plochu, takže teď je sklon asi 5 st. Nelze použít podložky pro odzkoušení, protože dodělávaná špice je z jemného polystyrenu a motor má kolem sebe cca 2 mm prostoru. Pak jsem E-Glidera znovu převážil, tak že při dodržení polohy předepsaného těžiště se špice klonila výrazně dolů. Všechny kormidla vyrovnány do roviny. Pak jsem zkoušel otestovat letové vlastnosti: Ihned po startu při plném plynu se už model nevzpíná, ale stoupá jen velmi mírně (samozřejmě bez dotyku na výškovku). Bohužel se při motorovém letu trochu stáčí doleva, což je reakce na rotaci motoru - zvažuji mix na křidélka při plném plynu. Jinak jsou ostatní letové projevy ok. Podařilo se mi dokonce přistávat v režimu Land (křidélka cca 10 mm nahoru + potlačená výškovka cca 1 mm), který je skutečně velmi pohodlný a šetrný k modelu. Trochu nepříjemný moment je, že se musí model převažovat dle použité baterie. Jelikož kupuji stále 2S/2200 mAh od Gens ale s přibižně ročním odstupem - sleduji, že jsou baterie stále lehčí. Letu zdar ✈
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 08.10.2018 7:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Tak ať to létá k tvé spokojenosti
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|