Autor |
Zpráva |
majlen
|
Napsal: pát 03.06.2016 9:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2013 Příspěvky: 149 Bydliště: Brno Slatina
|
Ahoj,opravy rozbitého EPP akrobata rozp.80cm jsem zprvu dělal sekunďákem.Ale za začátku po stálých velkých ranách a poškozeních jsem od toho upustil!POněvadž mi to začalo pořádně trvrdnout a už to nebyl ten parádně pružný EPP materiál.Ale začal jsem jej lepit UHU.Super věc.buď obě plochy potřít lepidlem a nechat asi na minutku v tomto tple zavadnout a přitisknout k sobě.Drží parádně a při ráně i lepený spoj pěkně pracuje a drží!Ne jako u sekundáku, vznikne lepený tvrdý nepružný spoj a kolem něj se to pak velmi snadno utrhne.Nebo třeba motorové uchycení lepím pořádnou vrstvou UHU a do druhého dne nechám proschnout.Tím to lepidlo pronikne do všech dírek a velmi pevně drží a zároveň i zajistí částečnou pružnost a při čumákovce se to neutrhne jako se sekunďákem. Sekundovým lepím další části,které už vyžadují pevný nekompromisní spoj. Purexem lepím především éra z EPO a pod ,která již tolik nepracují a pokud to mám jen naprasklé a hluboké poškození.Nahřeji lepidlo ve skoro vřelé vodě a pod tlakem z lahvičky jej natlačím do praskliny,kde pak celé postupně vypění a drží opravdu spolehlivě.Vyzkoušeno na nakřáplém hlavním křídle Jinak na tmelení používám tmel One time ,sice něco stojí,ale výborně drží až lepí,je lehký ,pevný a zároveň má dostatečnou pružnost,není křehký.A broušení to je nádhera
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
paveld
|
Napsal: ned 05.06.2016 9:41 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Se vším z výše uvedeného příspěvku souhlasím. Jen poznámka k UHUporu: časem žloutne a spoj vysychá a drolí se, zvlášť při lepení depronu. Jako lepší se jeví LA tmel (špatně dostupný) a Styrolep. Obojí se navíc výborně ředí lihem.
|
|
Nahoru |
|
|
Temp
|
Napsal: pát 10.06.2016 14:29 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 22.4.2016 Příspěvky: 45 Bydliště: Brno
|
Pánové, mockrát děkuji za vaše rady i připomínky. Toho tvrdnutí materiálu po použití CA lepidla si (po opakovaném lepení) už také začínám všímat. Takže pro příště už budu volit některou z alternativ, které jste uvedli. Proto mockrát díky!
Majlen: Můžu se zeptat, kam chodíte se svým Bixlerem létat? Do Slatiny to mám kousek, ale hádám, že kvůli blízkosti letiště asi jezdíte někam dále. Čerpám inspiraci a nepohrdnu žádnými tipy zkušenějších.
|
|
Nahoru |
|
|
ricrdet
|
Napsal: čtv 03.05.2018 2:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.5.2018 Příspěvky: 1
|
...........................
|
|
Nahoru |
|
|
Hyblos
|
Napsal: ned 17.06.2018 20:48 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.6.2018 Příspěvky: 4
|
Taky jsem začal létat. Koupil jsem Sky Climbera a na tom se začal jako samouk učit. V minulosti jsem létal s větroni takže teorii mám zmáknutou. Realita u RC ovladače je ale uplně jiná 1. den jsem nastavoval soupravu a náhodou aktivoval plný plyn. Letadlo odstartovalo ze židle a přímo do holení kosti. Jelito jak půl vejce, naštěstí mě to neroztrhalo kůži. 3 dny v kuse jsem s tím pral o zem. Napřed ohnutý čumák, pak nalomený čumák a finále přišlo 3. den kdy jsem se nechal unést, letadlo na plný plyn a po větru bylo za pár vteřin tak daleko, že jsem nevěděl v jaké je poloze. Pár lopingů a nakonec ve spirále čumákem přímo do země. Když jsem pro něj došel, čumák trochu narolovanej, zlomenej, vrtule v zemi. Bylo to do obilí, takže křídla a zbytek docela OK. Co chci říct: srovnal jsem to vždycky silou za studena do původní polohy. Pak si to trochu nabodoval vteřiňákem a nakonec horkovzduškou na 100°C poplácal tavnou pistolí a setřel nožem. EPP zbublinkovatí, ale po setření za tepla je to poměrně rovné a kompaktní povrch z tavného lepidla to fakt hodně vyztuží. Navíc to pruží a je to pevné jako čert. Zlomený trámec vrtule jsem slepil vteřinovým lepidlem a vytvrdil horkovzduškou zase při 100°C. Vteřiňák z Jednoty, lepící pistole a horkovzdušná pájka stači na všechny opravy EPP. A je to "bez investic". Jestli bude zase nějaký fatální karambol tak to narovnání v horké vodě taky vyzkouším. Ale doufám že na to nedojde
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: čtv 28.06.2018 11:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Zdravím,prosím o radu, na matroši EPP mi nedrží žádná izolepa,co s tím?Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Použi balsaloc, alebo pásku jednoducho prežehli.
|
|
Nahoru |
|
|
darth.hokro
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.8.2009 Příspěvky: 1499 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 85
|
skelná páska na EPP drží a když ne, tak ji lehce podmáznu Uhuporem
_________________ http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
dratek píše: Zdravím,prosím o radu, na matroši EPP mi nedrží žádná izolepa,co s tím?Díky. Niekedy je dobre aj dané miesto odmastiť, napr. jarovou vodou a nechať vyschnúť, prípadne liehom. Pásku jemne prižehliť.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Hyblos píše: Zlomený trámec vrtule jsem slepil vteřinovým lepidlem a vytvrdil horkovzduškou zase při 100°C. Tak to bych tedy rozhodně nedělal.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Lepící páska se skelnou výztuží drží dobře. Jen musí být povrch suchý.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: čtv 28.06.2018 12:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Hyblos píše: Zlomený trámec vrtule jsem slepil vteřinovým lepidlem To budeš mít brzy k tomu jelitu ještě nějaké stehy. Případně černou pásku přes oko.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: čtv 28.06.2018 20:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Skelná páska (i ty ostatní)drží jen na té lesklé straně,když ji používám na panty tak ji musím dotovat Uhuporem jinak za chvilku se začne odlepovat a barevné klasické izolepy z té nelesklé strany EPP spadnou samy bez pomoci,jinak řečeno ani se nepřichytí,díky za rady vyzkouším přežehlení,odmaštění a nebo se s tím smířím že dekorace nebudou.
|
|
Nahoru |
|
|
Linj
|
Napsal: čtv 15.07.2021 21:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.5.2021 Příspěvky: 149 Bydliště: Brno
|
Měl jsem obdobně vytuněnou Pelikánovu Alphu 1500. Vyndal jsem motor z trupu, do hrnce nalil horkou vodu a trup do něj strčil tak, aby byla zmuchlaná místa ponořená. Po několika minutách koupání jsem nedostatky ještě vytáhl a dorovnal rukou (postup se dá opakovat). Po vysušení jsem slepil, co bylo určeno ke slepení, chybějící materiál jsem dotmelil.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|