jyrry
|
Napsal: čtv 29.12.2011 14:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
AR1 píše: ....Je nutno opustit roviny teorie a jít lítat - a ne párkrát do roka. tak tak.... :-) ale asi mas dost smulu na chinamotory, vzhledem k dvoumotorakum jich potrebuju 2x vic nez ty a zatim zadny se mi letanim nevysypal jak to popisujes... co je opravdu casto spatne, jsou unasece, vrtule a kuzely... nakonec unasec MPJ vyjde nastejno jako chinamade s postovnym, vrtule beru ted MA nebo APC, jsou relativne OK; kuzely jsou problem, ty plastove jsou fakt tragicke, shanim vhodne duraly, to je pecka, ale co nadelam. Ale nesvadel bych spatny unasec - vrtuli - kuzel na motor ....
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: čtv 29.12.2011 16:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Volente, dostal jsi dost rad a některé dokonce souvisejí s tím zařízením na němž se snažíš změřit tah na vrtuli, která se pouze otáčí, ale kupředu se nepohybuje. Měř napětí, proud, otáčky a tah. A taky změř geometrické patrametry vrtule - průměr a stoupání. Ale to správné stoupání!! Pak změn průměr vrtule při stejném stoupání a měř znovu. Pak zase změň stoupání při stejném průměru. Atd , atd,... Když Tě to nepřestane bavit, tak si opatři ještě nějaký ventilátor, aby dal alespoň 4-5m/s rychlosti v průřezu, který pokryje disk vrtule, foukej na ni a měř znovu. Dozvíš se velmi zajímavé věci. Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné. Je toho mnohem více o testování vrtulí co by se dalo zjistit. Já jsem to zkoušel jenom asi 5 let a mohl bych toho poznat určitě ještě mnohem více. Zabre to však hodně času. Tak se nenech odradit. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
volente
|
Napsal: čtv 29.12.2011 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.1.2009 Příspěvky: 814 Bydliště: JM
|
Lněnička píše: Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné. J.Lněnička Pane Lněnička pro tento účel bylo zařízení sestaveno. Motor který chci použít jsem vybral odhadem a měření mi potvrdilo že snad správně. Mohl jsem jít cestou vyzkoušeného pohonu, se kterým tento model létá známy. Motor je o 60g těžší a myslím že jeho účinnost je horší. Ostatně již ho mám doma a bude pro porovnání změřen také. Vaši Akademii letectví také občas pročítám, takže o vaší práci ohledně profilů a vůbec aerodynamiky také něco vím. Chtěl jsem jenom ukázat že k prostému měření proudu a příkonu lze za pár korun přidat i měření statického tahu. Nyní mám tento svůj motor změřen již se čtyřmi vrtulemi na 5s a 6s Lipo a vypočtená maximální rychlost je přibližně dvojnásobkem rychlosti pádové, coz by mělo pro polomaketu hornoplošníku stačit. Pohon jsem řešil s ohledem na možnost vlekání menšího větroně při pouhé výměně acu. Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo. Měření ukazuje že by to mělo být možné ale teprve praxe a první lety odhalí zda je tomu tak. Za Váš názor jsem velmi vděčný a děkuji za příspěvek.
_________________ F 104 je můj sen
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 29.12.2011 17:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
No rozhodně dej někdy vědět,jak se ti dařilo při 4kg eru s 260g motorem napájeným 6S A123 tahat ještě větroně,pokud dodáš i video,bude to super,rád bych to viděl.
|
|
Nahoru |
|
|
volente
|
Napsal: čtv 29.12.2011 18:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.1.2009 Příspěvky: 814 Bydliště: JM
|
pepine nečti tak rychle a zbrkle
Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo, jsem napsal
_________________ F 104 je můj sen
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 29.12.2011 18:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
volente píše: pepine nečti tak rychle a zbrkle
Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo, jsem napsal tak to sorry,to už bude s 260g motorem uplně v poho.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 29.12.2011 18:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
volente píše: jinak já bych to chtěl provozovat na 6s A123, proto mě zajímal ten 5s LiPo. noo,zas tak rychle jako ty píšeš nečtu
|
|
Nahoru |
|
|
Curtiss
|
Napsal: čtv 29.12.2011 18:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.12.2006 Příspěvky: 806 Bydliště: Českolipsko, ČR
|
Lněnička píše: Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné. J.Lněnička Přesně tak, původně jsem chtěl napsat definici jednoho mého kamaráda, dlouholetého pilota, jež tvrdí, že: "statický tah Ti akorát řekne, jestli s tím letadlem vyjedeš z hromady hnoje", ale nechtěl jsem být tak "tvrdý". No nakonec jsem to přeci jen napsal . Sám jsem nikdy statický tah neřešil a kupodivu mi všechny modely létají tak, jak si představuji . P.S. Citaci pana Lněničky jsem si jen vypůjčil, není to tudíž reakce na jeho příspěvek, ale reakce pro zakladatele vlákna
|
|
Nahoru |
|
|
volente
|
Napsal: čtv 29.12.2011 19:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.1.2009 Příspěvky: 814 Bydliště: JM
|
Takže pánové, teď to asi bude tvrdý pro někoho z Vás. viewtopic.php?f=7&t=44144tady jsem se ptal jestli by se dal tento motor použít. Ani jeden z Vás, se kterými tady vedu 2 dny debatu o ničem, mi žádný kloudný názor nenapsal. Takže vaše připomínky jsou mi úplně u pr...e. Chtěl jsem touto cestou jen poradit lidem jako jsem já, že mají možnost si něco změřit a neptat se tady, protože se stejně nic přínosného nedozvědí. Kromě pár příspěvků v tomto tématu, a těm lidem se samozřejmě omlouvám za svoji reakci, jsou zde 3 stránky popsané úplně zbytečně stejně jako stránky o jiných věcech, viz téma Eclipsa nebo T9x a mnoho dalších. Já když můžu tak se snažím poradit a pomoct ale polovina příspěvků tady je jenom rejpání a ukazování jaci že jsou ostatní bl..i.
_________________ F 104 je můj sen
|
|
Nahoru |
|
|
volente
|
Napsal: čtv 29.12.2011 19:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.1.2009 Příspěvky: 814 Bydliště: JM
|
Jo a jestli se to někomu nebude líbit, ať to téma klidně smaže celý.
_________________ F 104 je můj sen
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 29.12.2011 19:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
volente píše: Takže pánové, teď to asi bude tvrdý pro někoho z Vás. viewtopic.php?f=7&t=44144tady jsem se ptal jestli by se dal tento motor použít. Ani jeden z Vás, se kterými tady vedu 2 dny debatu o ničem, mi žádný kloudný názor nenapsal. Takže vaše připomínky jsou mi úplně u pr...e. Chtěl jsem touto cestou jen poradit lidem jako jsem já, že mají možnost si něco změřit a neptat se tady, protože se stejně nic přínosného nedozvědí. Kromě pár příspěvků v tomto tématu, a těm lidem se samozřejmě omlouvám za svoji reakci, jsou zde 3 stránky popsané úplně zbytečně stejně jako stránky o jiných věcech, viz téma Eclipsa nebo T9x a mnoho dalších. Já když můžu tak se snažím poradit a pomoct ale polovina příspěvků tady je jenom rejpání a ukazování jaci že jsou ostatní bl..i. nemáš pravdu,spoustu lidí co to tu pročetli si nyní mohou udělast jasno v tom,jestli má smysl sestrojit nějaký měřič statického tahu,nebo raději nastudovat vzorečky vedoucí k nějakému výsledku,nebo jako já,si tady přímo od někoho nechat poradit a spočítat,co by pro mé plány bylo nejvhodnější,vždy velice rád zde někdo vyjde vstříc,tedy alespon já takovou zkušenost mám -viz Doktor ,možná by stálo jen tak ze zajímavosti si zkusit opravdu od někoho nechat spočítat,jakého že asi dosáhneš s tou kombinací co jsi uvedl a plánováním aerovleku uspěchu.Já si myslím,že 260g motor tam moc dlouho mít nebudeš a na vlekání velice rychle zapomeneš,ale třeba se mýlim.
|
|
Nahoru |
|
|
volente
|
Napsal: čtv 29.12.2011 19:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.1.2009 Příspěvky: 814 Bydliště: JM
|
Já to věděl že ty pepine nezklameš. Tu o té postřelené kachně znáš?
_________________ F 104 je můj sen
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: čtv 29.12.2011 19:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
jyry - je to možný. Nicméně to ukazuje reálnou možnost, co se může stát každýmu. O nic jinýho nejde. Neumím si přestavit třeba stavět doma půl roku model a pak ušetřit litr na motoru. Za letu zachrochtá a může být po modelu. Mě časem odcházejí ložiska i na těch Scorpionech, ale to dává dopředu vědět, není to náhlá smrt.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 29.12.2011 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
volente píše: Já to věděl že ty pepine nezklameš. Tu o té postřelené kachně znáš? neboj nezklamu-mrháš časem,nepoletí to ani tak,jak si myslíš,že by to mohlo být nejhorší,já mám v 4kg eru 400g motor axi 8sad lipol a pokud bych měl někoho vlekat,tak leda tak maximálně easyglidera,nebo něco okolo 1kg.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|