>volente
V pohodě. Proti způsobu jakým měříš tah nemam vůbec nic. Určitě si něco takového může každý doma postavit a změřit pokud chce.
Jinak ještě k tomuto:
http://www.fbest.wz.cz/konverze.htmlJak psal Tomáš je tohle už hodně starej text. Pan Raffaj určitě patřil k jednomu z průkopníků elektrolétání u nás. Za to mu určitě velké dík. Doba je ale dnes prostě jinde. Dřív se za úspěšnou elektrokonverzi považovalo to, že model na ten elektromotor nějak letěl. O srovnatelných parametrech v té době se spalovacími motory ještě asi nemohla být řeč. Nebyla na to technika. Prvním impulsem byl až teprve třífázový motor a dovršeno to bylo aku LiPol.
Tohle:
""4. Volba potřebného příkonu motoru
* Pro vzlet modelu a jeho bezpečný let potřebujeme nejméně 100 W příkonu na jeden kilogram váhy modelu
* Příkon 80-120 W na jeden kilogram umožňuje základní akrobacii
* Příkon 140-200 W na jeden kilogram umožní plnou a agresivní akrobacii.""
je z dnešního hlediska už celkem utopie. 200W na agresivní akrobacii fakt rozhodně nestačí. Na tu potřebuješ cca 400W. 3D letci jsou s pohonem spokojeni při 500W/kg. Ve cvičném hornoplochu s polosymetrikou mam asi 260W/kg a je to myslim tak optimální hranice pro takovej model kterej s tim tu základní akro zalítá. Kolmo do nebe to ale nelítá. Tenkrát byla prostě jiná doba a pohon se vnímal na základě jeho možností. Dneska je taky jiná doba (lepší asi ne), elektropohon se posunul tak významě vpřed, že u menších modelů výkonem vytlačil spalovací motory.
V příručce pro elektrolet se asi uvádí toto:
* 100-140 W na kg ... minimální výkon vhodný pro modely typu slow a park flyer
* 140-180 W na kg ... modely s malým přebytkem výkonu: trenéry, pomalé makety
* 180-220 W na kg ... modely pro základní akrobacii, rychlé makety
* 220-260 W na kg ... modely pro akrobacii, rychlé modely
* 260-300 W na kg ... modely pro 3D akrobacii, dmychadla
* 300-400 a více W na kg ... modely pro neomezenou akrobacii
Tohle jsou pro mě osobně možné limity které splní tak nějak to, co je od nich požadováno a jen v případě, že se jedná pouze o čistý výkon. Pokud to budeš chtít převést na příkon, tak stačí uvedené limity podělit nějakou průměrnou účinností motoru (třeba 0,75). I tak plno lidí nebude dle tabulky s příkonem 300/0,75= 400W pro 3D spokojeno. Prostě nároky dnešního pilota jsou už někde jinde než před 10 roky. Když vemu toho mého cvičného hornoplocha s poměrem 260WPin/kg, tak to odpovídá kategorii "180-220W ... modely pro základní akrobacii, rychlé makety" (180-220/0,75=240-290WPin). Tedy model splňuje to, co ta tabulka uvádí. Je jasný že celé posouzení výkonu pohonu pro daný model je čistě subjektivní záležitost, kde co se někomu zdá slabé může někdo jiný vnímat jako moc silné. Ze všeho nejlepší je ale samotná zkušenost na vlastních modelech kdy si tyhle předpoklady může člověk ověřit v praxi a tím si je potvrdit a nebo pro sebe upravit. Já si sám pro sebe můžu udělat obrázek o pohonech v rozmezí asi 125-1000WPin/kg díky svým modelům. V současné době nemam model který by tenhle rozsah překročil v nějakém směru. I to mi ale stačí na to, abych zhruba věděl co si u jakého modelu můžu dovolit aby z toho nebyl nějaký průser.