Autor |
Zpráva |
veka1
|
Napsal: ned 24.06.2012 22:20 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
...když už tu dávam fotky akumulátoru na desce, tak ještě pohled do trupu a názorná ukážka upevnení akumulátoru. Příloha:
arzenal_oprava049.jpg [ 165.57 KiB | Zobrazeno 2349 krát ]
Ten je přes kousky oboustranné pásky přilepený k základní desce a přitažen skelnou ,nebo černou elektrikářskou páskou. Celek jednoduše zasunu do trupu na doraz. Příloha:
arzenal_oprava050.jpg [ 152.44 KiB | Zobrazeno 2349 krát ]
Přední ( prodloužená) část desky zapadne pod příčnou lavičku (na dně trupu ,těsně za motorovou přepážkou). Zadní část desky osazenou duralovou maticí , přitáhnu k trupu jedním šroubkem M3x8mm. Příloha:
arzenal_oprava051.jpg [ 134.36 KiB | Zobrazeno 2349 krát ]
Toto jednoduché a dlouhodobě odzkoušené upevnění pohonných akumulátorů používám ve všech mých modelech. Hlavní výhodou je rychlá výměna akku (vyšroubovat a zašroubovat jeden 8mm dlouhý šroubek) . Unifikované desky umožňují variabilitu použití akumulátorů v různých modelech a současně mám přesně definovanou polohu akumulátoru vůči těžišti při každé montáži. Mj. nemusím řešit, jak vyjmout akumulátor , upevněný na suchém zipu z těsného trupu. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
veka1
|
Napsal: ned 24.06.2012 22:52 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Po vytvrzení stříbrné barvy jsem ještě stříkl na přední část trupu matný olivový pás a všechny díly strojně přeleštil pastou 4CR. K leštění používám pouze navlhčený molitanový kotouč se suchým zipem ( pr.80mm) a starou Narex vrtačku, upevněnou svěrkou ke stolu. Příloha:
arzenal_oprava052.jpg [ 157.27 KiB | Zobrazeno 2346 krát ]
Příloha:
arzenal_oprava053.jpg [ 166.95 KiB | Zobrazeno 2346 krát ]
Příloha:
arzenal_oprava054.jpg [ 163.13 KiB | Zobrazeno 2346 krát ]
Rozumné otáčky jsou 850/min. Při leštění je nuto zamezit přehřátí povrchu barvy i laminátu ( přílíš velký tlak, málo vody ,nebo delší setrvání na jednom místě). Zrádné jsou i hrany. Dochází k devastaci kotouče a přebroušení barvy až na základní materiál ( lze si pomoci opatrným přeleštěním hran ručně - flanelový ,nebo bavlněný hadřík a jedééém .... ). Nebezpečné je i "kousnutí se" kotouče o hranu a následné vytržení výrobku z rukou ,nebo jeho mechanické poškození... Proste při leštění je nutno se soustředit ( je to dost uspávající činnost) bo jinak může všechno přijít vniveč. Pozn. nevýhodou nábytkářské stříbřenky, na rozdíl od klasických barev je, že nejde brousit. Její vysoký lesk je dán pouze povrchem vyleštěné formy, nebo přeleštěním pastou. I velmi jemný brusný papír ( 2000) zanechá stopy , které nejdou rozumně přeleštit ani schovat pod lakem - to spíš víc vyniknou. Tento fakt je limitující a nutí člověka provést přípravu podkladu a následný nástřik povrchu co nejpečlivěji ,bez kazů. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 24.06.2012 23:25 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
V sobotu ráno jsem si přivstal a těsně před odjezdm na Amperfest prohrábl mé zásoby zbytků reklamních folií. Když už tam jedu , tož at ta poletucha vypadá trošku k světu ,že. Na podložce jsem nakrájel pruhy a polepil nimi spodní plochy modelu. Přesto ,že na skutečném letounu tyto "trikolory" nikdy nebyli, mě pomáhají v rozeznávaní polohy modelu ve vzduchu . Příloha:
arzenal_oprava055.jpg [ 172.86 KiB | Zobrazeno 2341 krát ]
Bohužel původní odstín tmavomodré jsem v zásobách zbytků reklamních folii již nenašel, tak jsem pužil nejbližší možný odstín. Je to trošku znát ,ale ... není to maketa. Příloha:
arzenal_oprava056.jpg [ 150.17 KiB | Zobrazeno 2341 krát ]
V časovém tlaku jsem folii lepil na sucho a bubliny vyháněl plastovou stěrkou. Celkem to šlo ,ale pár bublinek jsem stejně vyrobil .. spěch není dobrý pomocník. Pozn.mokrá cesta je sice trošku zlouhavější ,ale snadněji lze dosáhnout bezbulinkového povrchu folie a zjednodušuje přesné slícování pruhů. Nevýhodou je,že lepidlo definitivně drží až za 24h, což v mém případě nešlo dodržet Příloha:
arzenal_oprava057.jpg [ 144.86 KiB | Zobrazeno 2341 krát ]
Nalepené pruhy jsem nakonec do roviny zařízl ostrým nožem, přímo na křídle Chce to ostrý nůž, rozumný přítlak a jeto. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 24.06.2012 23:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Když tak na tu poletuchu koukám,mám radost,že to mám za sebou a zase budu mít s čím lítat. Je fakt, že chybí nějká ta patina, písmenka, výfuky,ale .. to se časem poddá. Příloha:
arzenal_oprava058.jpg [ 169.6 KiB | Zobrazeno 2342 krát ]
Příloha:
arzenal_oprava059.jpg [ 165.97 KiB | Zobrazeno 2342 krát ]
Příloha:
arzenal_oprava060.jpg [ 172.25 KiB | Zobrazeno 2342 krát ]
Pozn. problém je ,že přes všechny domácí kontroly, kdy vše fungovalo, v Nesvačilech jsem těsně před startem zjistil,že se servo VOP nehýbe ( po sešroubování modelu a zapnutí vypínače ještě fungovalo). Žeby opožděně následky dotyku se zeměkoulí???? No nic ,včera večer se model do vzduchu nakonec nedostal. Asi jsem měl štěstí ... jeden seriál stačí ,ne? ) Teď zbývá sehnat nové nízké servo (Hs 77BB) a můžu jít na zálet. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
cassiopeus
|
Napsal: úte 26.06.2012 23:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.3.2009 Příspěvky: 865
|
jyrry píše: veka1 píše: ......Možná to pár lidem pomůže, když budou někdy pátrat po technologických postupech jak opravit ,nebo i konstrukčně vyřešit něco porouchaného na svém modelu. ..... Tak mi porad, co s timhle ... http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Mossie_crash.jpg Dyť to má jen pár oděrků za
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: čtv 28.06.2012 15:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Klobouk dolů před před uměním dát z trosek dohromady éro, které je jako nové. Nicméně nenapadlo by mně po takové ráně do něj zpět instalovat původní elektroniku, byť nejevící zjevné známky poruchy, a jít s nezalétaným modelem na veřejnou produkci jako je Amperfest. Tomu říkám pořádné štěstí, že servo zkolabovalo ještě před zamýšleným startem...
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 28.06.2012 16:06 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Buckeye-Blitz píše: Klobouk dolů před před uměním dát z trosek dohromady éro, které je jako nové. Nicméně nenapadlo by mně po takové ráně do něj zpět instalovat původní elektroniku, byť nejevící zjevné známky poruchy, a jít s nezalétaným modelem na veřejnou produkci jako je Amperfest. Tomu říkám pořádné štěstí, že servo zkolabovalo ještě před zamýšleným startem... ... mě taky nenapadlo lítat s nim na akci. Na lítání jsem měl 6 dalších modelů. Arzenala jsem vzal na ukázku jak dopadla oprava s tím ,že ho večer zalítnu. Pokud jsi četl ,tak jsem psal že "ero večer neletělo" . Večer je cca 20-21 hodin a to jsme tam byli už jen sami svoji . Akce skončila kolem 17hodiny. Ad elektronka: nemyslím ,že po každé ráně je nutné vyřazovat kompletní osazení modelu (po některých však jo) . Předpokladem je vhodné dimenzování deformačních zon a střižných ploch uevňovacích segmentů, které poberou část energie-zkušenosti z ACES combatu. Důkladná kontrola , prověrka funkčnosti a zálet je samozřejmostí , stejně jako u skutečných letadel. V současnosti je servo vyměněné. Použil jsem standartní velikost(věkově starší ,ale nepoužívané HS 300), které jsem přes duralové L profily upevnil naležato do původních otvorů. Příloha:
arzenal_oprava061.jpg [ 159.05 KiB | Zobrazeno 2216 krát ]
Příloha:
arzenal_oprava062.jpg [ 135.44 KiB | Zobrazeno 2216 krát ]
Pozn. foto 61 původní servo , foto 62 náhradní servo standartní velikosti . Po výměně serva model absolvoval čtyři bezproblémové 20 minutové lety ,tak snad bude vše v pořádku. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: čtv 28.06.2012 16:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
...no a teď bys Peter měl dělat všecky ostatní Arsenaly třeba filajové - aby sis to při lítání nepletl...!
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 28.06.2012 17:10 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
RiMr píše: ...no a teď bys Peter měl dělat všecky ostatní Arsenaly třeba filajové - aby sis to při lítání nepletl...! .. filajové,nefilajové. Já si ho spletl s tou potvorou co je na fotkách Příloha:
arzenal_ horyna001.jpg [ 111.1 KiB | Zobrazeno 2207 krát ]
Příloha:
arzenal_horyna002.jpg [ 84.05 KiB | Zobrazeno 2207 krát ]
Příloha:
arzenal_horyna003.jpg [ 89.4 KiB | Zobrazeno 2207 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 28.06.2012 17:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 28.06.2012 17:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
HonzaS píše: To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám! Ano , to stříbrné letadlo, co bylo vystaveno v Nesvačilech na stojánce, mezi zbytkem mých poletuch, to je ta poslepovaná hromádka bordelu, viz třetí fotka , na počátku tohoto vlákna. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
FilipV
|
Napsal: úte 03.07.2012 22:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Peťo, koukám na ty fotky a máš v tom regl TGY 85A, je to on? Stejnej mi shořel za letu ve Funjetu...a to jsem ho moc nepřetěžoval, dostával krátkodobě 98A, stabilně kolem 75A. Já jen, aby jsi zase neopravoval PS pro vrtule jedu ve čtvrtek, jel jsem tam v pátek, ale měli jen do 12 a já dorazil 12:15, protože všichni Pražáci jeli na jih No nejen Pražáci, ale bylo jich nejvíc
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 03.07.2012 23:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
veka1 píše: HonzaS píše: To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám! Ano , to stříbrné letadlo, co bylo vystaveno v Nesvačilech na stojánce, mezi zbytkem mých poletuch, to je ta poslepovaná hromádka bordelu, viz třetí fotka , na počátku tohoto vlákna. veka1 Fakt jsi borec. Jako vím, že dokážeš opravit leccos, ale když jsem Arzenala viděl, v životě by mě nenapadalo, že je to opravená "totálka"! Neuvěřitelná věc
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 04.07.2012 0:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
hezká oprava trošku zvláštní mi jen přišlo nejdřív přilepit výškovku k trupu a teprve potom na ní lepit ten laminátový potah,to se přiznám,že mi vrtá v hlavě .
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|