Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Re: Vakuovanie zahadny problem

pon 29.10.2012 12:39

maroslong píše:Hm, asi. Krídla na Káčka laminujeme ak sklom, tak 25 - 30 g/m2, takým istým spôsobom, preto som sa do toho zamontoval. Tvoj pohľad na túto konkrétnu vec je dosť mimo...

Ešte raz - o rozmere tu nepadlo slovo. Ty stavaš káčka - porovnávaš s káčkami Ja stavam veci okolo kila a trošku večšie - porovnávam so svojimi skúsenosťami s kridlami.....
.... a tiež píšem, že je to môj názor .....

Re: Vakuovanie zahadny problem

pon 29.10.2012 12:58

paulo píše:Maros, na striekania jadra pouzivate bezne acryl spreje, alebo nejaky styro sprej?
Na jadro spreje RC Styro od Pelikána, alebo na naseparovany durofol bežné "auto" spreje v niekoľkých veľmi tenkých vrstvách, ešte stále experimentujeme a skúšame najvhodnejší postup (pre túto konkrétnu záležitosť).

Re: Vakuovanie zahadny problem

pon 29.10.2012 13:03

Považujem to za povrchovku, pípadne prípravok čo pomáha rozviesť sily z uhlíkových nosníkov do väčšej plochy - ale v jednej vete musím napísať aj to že mne to krídlo vždy aj výrazne zvýši tuhosť..
(aj keď nie tak ako nitrocelulózový napínací lak.. ostatne, čo je nitrolak na papierovom poťahu?? povrchovka alebo konštrukcia? Drží podľa mňa aspoň u starších modelov/konštrukcií podstatu (na ťah a krut) a bez neho alebo s nejakou fóliou by mnohé krídla neboli použiteľné..)

S témou tohto vlákna, ale myslím nič z toho nesúvisí - kým tam nie je suchý kus tkaniny, tak to malo aj držať o polyš, a keď to nedrží tak tam musela byť medzera, a keď to bolo vákuované a bola tam medzera a nebolo to na obežnej dráhe, tak v medzere musel byť vzduch - a problém je teda podľa mňa jediný, že sa ten vzduch nedostal ku kompresoru asi nemal kadiaľ... Neviem si inak vysvetliť že sklo je tam presýtené s lesklým povrchom, ale neprilepené.

Re: Vakuovanie zahadny problem

pon 29.10.2012 13:08

lubo1 píše:.... a tiež píšem, že je to môj názor .....
OK, veď ti ho neberiem. Podľa toho nápisu na bielom krídle ide totiž pravdepodobne o metrové hádzadlo (Káčko) MiMi a aj to červené som podľa nosníku odhadol na hádzadlové. A keďže aj ja sa babrem s touto kategóriou a používam rovnaký matroš, viem že v gramáži tkaniny, materiáli jadra atď..., proste v tom čo si napísal, problém nebude. :wink:

Re: Vakuovanie zahadny problem

pon 29.10.2012 13:20

paulo píše:Dakujem za vecne odpovede. Na dalosm vyrobku nic riedit nebudem a vynecham pre istotu aj ten pigment.
Maros, na striekania jadra pouzivate bezne acryl spreje, alebo nejaky styro sprej?


aj ked nie som Maros :mrgreen: odpoviem - ja to riesim beznym akrylovym sprejom, ktory necham len tak zavadnut a na to davam sklo. Pozor - na naseparovany durofol (ci iny plast) je potrebne striekat to v 2-3 prachovych vrstvach, inak to ma tendenciu robit to take rozne ornamenty.

Re: Vakuovanie zahadny problem

úte 30.10.2012 10:41

To redeni epoxy - pro ovlivneni vlastnosti epoxydu (vcetne viskozity pri zpracovani smesi) se pouzivaji ruzna tuzidla. Podrobnosti jsou k nalezeni v technickych listech prislusne pryskyrice na strankach vyrobce. A redeni cimkoliv pred zpracovanim se tam moc nedoporucuje - a asi vedi proc :)
Jinak 285tka je uplne zakladni pryskyrice, pokud chces dosahnout lepsich vysledku, musis proste sahnout po necem drazsim.

Re: Vakuovanie zahadny problem

úte 30.10.2012 16:29

hmm, dakujem za postreh a aby sme sa tu nerozpravali v hadankachm, nejaky konkretny priklad vhodnej zivoce z praxe?

Re: Vakuovanie zahadny problem

úte 30.10.2012 18:30

paulo píše:hmm, dakujem za postreh a aby sme sa tu nerozpravali v hadankachm, nejaky konkretny priklad vhodnej zivoce z praxe?


osobne si myslim ze zakladne tuzidlo 285 pokryva kompletne potreby bezneho modelara, jednak co sa tyka laminovania, tak aj samotneho lepenia pevnostnych spojov - pouzivam na zahustovanie aerosil a mikrobalony (na vyplne)

ale tu je odkaz na technicke listy a tam je mozne sa docitat ake parametre maju jednotlive tuzidla 285,286,287,500

http://www.vekamodel.cz/epoxidove-lamin ... cke-listy/

Re: Vakuovanie zahadny problem

pát 08.05.2020 14:27

Konečne sa vycasilo, tak som sa rozhodol vyskúšať vakuovanie. Podtlak nastavení zapína pri -350 kPa a vypne pri -650 kPa. Prvý pokus OK, polystyren PU lepidlo a papier. Na to že som to skúšal prvý krát som spokojní nejedná sa o žiaden lietajúci zázrak. Tam som mal koberec mimo polystyrénu. Na druhý pokus som dal koberec na polystyrén, to som asi nemal robiť, celý povrch zostal zvlnený. Môže to byť tým že som koberec dal priamo na polystyren?
Přílohy
IMG_20200508_125215.jpg
15889406518704503791703112366689.jpg
Tu je vidieť ake cestičky to urobilo v polystyrene.

Re: Vakuovanie zahadny problem

pát 08.05.2020 14:47

Na co je tam ten koberec?

Re: Vakuovanie zahadny problem

pát 08.05.2020 15:04

Aby to odsalo lepšie, no príde mi to že až moc :D, urobím to zas ako prvý krát koberec mimo polystyren. Na chybách sa učí, hlavne na svojich.

Re: Vakuovanie zahadny problem

pát 08.05.2020 15:58

ingwarr píše:Aby to odsalo lepšie, no príde mi to že až moc :D, urobím to zas ako prvý krát koberec mimo polystyren. Na chybách sa učí, hlavne na svojich.

Na odsávanie ti stačia 3 vrstvy papierových utierok. Pod nimi musí byť perforovaná fólia, aby sa neprilepili o výrobok.

Re: Vakuovanie zahadny problem

sob 09.05.2020 8:08

ingwarr píše:Konečne sa vycasilo, tak som sa rozhodol vyskúšať vakuovanie. Podtlak nastavení zapína pri -350 kPa a vypne pri -650 kPa. Prvý pokus OK, polystyren PU lepidlo a papier. Na to že som to skúšal prvý krát som spokojní nejedná sa o žiaden lietajúci zázrak. Tam som mal koberec mimo polystyrénu. Na druhý pokus som dal koberec na polystyrén, to som asi nemal robiť, celý povrch zostal zvlnený. Môže to byť tým že som koberec dal priamo na polystyren?


Ak sa jedna o klasicky biely, stavebny, zateplovaci polystyren tak staci tlak -200, pri vyssich tlakoch dochadza k nenavratnym deformaciam polystyrenu. Vyskusane na X modeloch... Kolega raz robil kridlo na SU-26 tusim, jadro polys a potah balza. Zabudol nastavit vypinaci tlak, dostal sa niekde k -900 a z povodneho jadra hrubky 6 cm mal zrazu kridlo na pylonaka s hrubkou profilu 1,5 cm :)

Re: Vakuovanie zahadny problem

sob 09.05.2020 9:07

je to tuším fasádny polystyrén, bol som zas :idea: reku skúsim priamo odsávanie na výrezoch. Keď som robil "uši" tak pohoda, tam odsávanie nebolo priamo na výrezoch ale mimo, tu sa otlačili cez koberec koncovky :( škoda tej práce, zobralo mi to chuť.
To SMC-ečko keby išlo aspoň rýchlejšie prenastaviť, keď stým nerobím denno denne zabudnem postup. :mrgreen: Vždy si vytlačím návod a potom "záhadne" zmizne :lol:
Budem skúšať ďalej, len sa musím "naštartovat"

Re: Vakuovanie zahadny problem

sob 09.05.2020 10:49

ingwarr píše:je to tuším fasádny polystyrén, bol som zas :idea: reku skúsim priamo odsávanie na výrezoch. Keď som robil "uši" tak pohoda, tam odsávanie nebolo priamo na výrezoch ale mimo, tu sa otlačili cez koberec koncovky :( škoda tej práce, zobralo mi to chuť.
To SMC-ečko keby išlo aspoň rýchlejšie prenastaviť, keď stým nerobím denno denne zabudnem postup. :mrgreen: Vždy si vytlačím návod a potom "záhadne" zmizne :lol:
Budem skúšať ďalej, len sa musím "naštartovat"


Ja medzi vyrobok a nadstavec na odsavanie vkladam hranolcek z klasickeho polysu hrubky cca 3 cm a podla velkosti toho nadstavca (vacsi ako nadstavec)....skoda ze neviem najst fotku....
Odeslat odpověď