RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Vakuování prosklení modelu
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=59077
Stránka 1 z 1

Autor:  Miki [ ned 23.06.2013 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Vakuování prosklení modelu

Zdravím, chystám se na výrobu prosklení kabiny modelu metodou trouba-vysavač.
No a zajímá mě, jestli je potřeba nějak "separovat" kopyto. To mám vyrobéné z MDF desek a napuštěné pryskyřicí. Materiál mám 0.8mm durofol nebo vivak.
Díky za případné tipy.

Autor:  tyci [ ned 23.06.2013 17:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Miki píše:
Zdravím, chystám se na výrobu prosklení kabiny modelu metodou trouba-vysavač.
No a zajímá mě, jestli je potřeba nějak "separovat" kopyto. To mám vyrobéné z MDF desek a napuštěné pryskyřicí. Materiál mám 0.8mm durofol nebo vivak.
Díky za případné tipy.

Nebylo by jednoduší přez kopito a pomocí hic pistolí nehat ohnout z polykarbonátu? Párkrát jsem to takhle dělal a je to super matroš stačí položit na kopyto a jen nahřát akrásně se rozlije.

Autor:  Miki [ ned 23.06.2013 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

No sice nevím o jaký materiál jde, když tak prosím nějaký link, ale tak trochu jsem na sebe ušil bič. Mám totiž na tom kopytu i místo, kde je jakoby prohlubeň, která půjde udělat asi jen vysátím toho místa. Proto ten postup vakuováním.

Autor:  Fletout [ pon 24.06.2013 0:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

ja nikdy neseparoval nic. Vzdycky jsem to mel bud ze sadry nebo z balzy a vakuoval jsem durofol a slo to krasne vyndat, nema to tendenci se prilepit.
Pro predstavu jsem tim delal tohodle Kamova http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=4559
(ze dvou pulek vzdycky z boku)

Polykarbonat taky nevim co je a docela by me to zajimalo.

Autor:  kouba159 [ pon 24.06.2013 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Ahoj,

Rimr má na svých stránkach návod jak na vakuování kabinek.

http://ok-rimr.com/cs/to-zmaknes/prislu ... si-kabinku

Autor:  Miki [ pon 24.06.2013 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Tak proběhl první pokus, výsledek je slušný..
http://marekrc.rajce.idnes.cz/Bellanca_ ... 010010.jpg
http://marekrc.rajce.idnes.cz/Bellanca_ ... 010017.jpg
Ještě uvidím, jak to sedne na trup..

Autor:  blackjack [ pon 22.07.2013 0:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Kdo by mi byl ochoten zhotovit vakuovou metodou přední kryt motoru z durofolu nebo jiného pvc ? kopyto mám (laminát a tmel)

Autor:  Victronix [ pon 22.07.2013 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

tyci píše:
Nebylo by jednoduší přez kopito a pomocí hic pistolí nehat ohnout z polykarbonátu? Párkrát jsem to takhle dělal a je to super matroš stačí položit na kopyto a jen nahřát akrásně se rozlije.


Kde takovou blánu z polykarbonátu pořídit?

Autor:  Morris [ sob 27.06.2020 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Zdravim,

mam pri vakuovani nasledovny problem: na rohoch kopyta sa mi robia "faldy".
Lisujem z VIVAK-u.
Myslim ze to moze byt velkym presahom materialu po obvode (8-10cm).
Stretol sa niekto z Vas s niecim podobnym?
Aky doporucujete presah po obvode kopyta?

Vdaka za odpovede.
Robert

Autor:  blesk [ sob 27.06.2020 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Spíš bych řekl že spíš malý přesah a nebo malá teplota nahřátí fólie...

Autor:  Morris [ ned 28.06.2020 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

blesk píše:
Spíš bych řekl že spíš malý přesah a nebo malá teplota nahřátí fólie...


Presah bol myslim dost velky, a teplota 160°C. vyrobcom doporucena teplota je 120-160°C.
Budem musiet asi vyskusat viac variant presahov a teplot.
R.

Autor:  igorb [ ned 28.06.2020 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vakuování prosklení modelu

Mozno ked ukazes co robis a co sa nedari, dostanes lepsiu odpoved.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/