RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Řezání polystyrénu...
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=64954
Stránka 3 z 4

Autor:  stanco1 [ úte 25.03.2014 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

jyrry píše:
nekde uber ;-)

Skôr mi to príde, že zlepoval len tu plachtu dohromady :D

Ked som lepil potahy na kridel na trojmetrovku hlbka koren-21cm, ucho-12cm tak sa na to minulo 150ml epoxi+ co zozral valcek a to si myslim, ze som setril

Autor:  veka1 [ úte 25.03.2014 23:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

stanco1 píše:
Skôr mi to príde, že zlepoval len tu plachtu dohromady :D

Ked som lepil potahy na kridel na trojmetrovku hlbka koren-21cm, ucho-12cm tak sa na to minulo 150ml epoxi+ co zozral valcek a to si myslim, ze som setril



...problem je, ze nenapisal do toho prispevku , co vsetko s tou plachtou a z lepidlom urobil pred aplokaciou. Ale nie je problem to dohladat v historii na MH, alebo mozno i tu. :wink:

veka1

Autor:  stanco1 [ stř 26.03.2014 7:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Tož našiel som toto:

v ziadnom pripade nie CHS1200 - treba pouzit laminovaci epoxid - napr. LR100 od Havla, L285, Letoxit.
Balzove plachty nalakovat 1x a potom rozotriet minimalne mnozstvo epoxidu, rozotriet stierkou az do sucha... toho epoxidu tam skutocne ostane tolko kolko treba. Na jednu plachtu (lichobeznik s dzlkou 750mm, dlhsia strana 270, kratsia 195mm) ja som pouzil 3,5 gramu epoxidu - co je 0,2g na dm^2. Samozrejme rozrobit treba trochu viac a potom to stiahnut.


No chcel by som vidiet ako to drzi v reáli, moc tomu neverím

Autor:  jofrey007 [ stř 26.03.2014 8:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

stanco1 píše:
Tož našiel som toto:

No chcel by som vidiet ako to drzi v reáli, moc tomu neverím


staci toto ?
https://www.youtube.com/watch?v=pwajPMc1hHk
https://www.youtube.com/watch?v=IAqUCvTGgj8

minuly rok som s tym dal zial len 85 startov, ale som pred dokoncenim dalsieho modelu a je robeny rovnakou metodou.
Okrem toho takto su robene modely majstrov a vicemajstrov sveta a europy :-)

este stale pochybujes ?

Autor:  stanco1 [ stř 26.03.2014 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

8O som z toho vedle jak ta jedle.
Normálne si neviem predstavit ako sa vobec dá rozotriet take male mnozstvo na tak velku plochu

Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?

Autor:  jofrey007 [ stř 26.03.2014 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

stanco1 píše:
8O som z toho vedle jak ta jedle.
Normálne si neviem predstavit ako sa vobec dá rozotriet take male mnozstvo na tak velku plochu

Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?


neviem kde si to cital (ak sa urcite bavime o epoxide) ,ale neviem si to dost dobre predstavit akoby si spachtlou zoskrabaval rozotrety epoxid z guliciek... asi vela guliciek by ti neostalo :)

Autor:  veka1 [ stř 26.03.2014 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

stanco1 píše:
Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?


...hehe, dobry vtip , pred obedom :) A kde si to cital? Polystyren urcite nie,ale stava sa, ze niekedy ani tu balzu nenatieram. :wink:

veka1

Autor:  stanco1 [ stř 26.03.2014 16:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

veka1 píše:

...hehe, dobry vtip , pred obedom :) A kde si to cital? Polystyren urcite nie,ale stava sa, ze niekedy ani tu balzu nenatieram. :wink:

veka1

Zrejme osprostievam, vyzerá to tak, že maš pravdu, lebo to nikde nemožem nájsť, asi to písal niekto iný :? sorry :oops: Išlo o to, že som čítal, že sa valčekom namaže polystyrenové jadro ktoré ´´necucá´´ a naň sa potom pricapia nalakované plachty ktoré sa síce ešte napijú ale nie toĺko ako keby sa valčekovali aj ony..

Autor:  jofrey007 [ stř 26.03.2014 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

stanco1 píše:
Zrejme osprostievam, vyzerá to tak, že maš pravdu, lebo to nikde nemožem nájsť, asi to písal niekto iný :? sorry :oops: Išlo o to, že som čítal, že sa valčekom namaže polystyrenové jadro ktoré ´´necucá´´ a naň sa potom pricapia nalakované plachty ktoré sa síce ešte napijú ale nie toĺko ako keby sa valčekovali aj ony..


no to by som rad videl toho umelca co to pisal :D

inak aby drevo necucalo epoxid tak staci plachty vylakovat :-)

Autor:  Golfista [ pát 11.04.2014 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Pánové, najde se někdo ochotný a schopný řezat polystyrenové jádro na křídlo o délce 1200-1300mm? Nechi se do toho pouštět, nemám kde takové věci dělat a na jedno křídlo stavět řezačku je asi i zbytečné.
Šlo by o obdélnokový tvar o délce, jak jsem psal a několik lichoběžníkových, menších.
Za nabídky a pomoc děkuji.

Autor:  jardah62 [ sob 12.04.2014 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Technicky 1150mm dokážu.
Ale polyš přes 1m délky ani nevím, kde bych sháněl.

Autor:  Golfista [ sob 12.04.2014 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Jasně, to by se muselo udělat ze dvou kusů.

Autor:  MontyCZ [ pát 08.05.2020 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

ahoj rad bych se zeptal na jakou teplotu rezete polystyren?
a nezajima me udaj mam 1000mm kantaloveho dratu s odporem 1.6 a poustim do toho tolik a tolik amper...
spis by me zajimalo jak se chova material.
zatim experimentuju s dratem 0.6mm a teplotu mam bud takovou ze se material dratu ani nedotkne a odparuje se kolem s rezem sirky 2mm nebo snizuju a zacinaji se na povrchu tvorit vlakna sirka rezu mensi ale drat se prohyba
proto chci vedet jakou cestou se vydat.
ona ta vysoka teplota neni dobra kdyz mam malou rychlost na mensim zebru a vic se toho opaluje - vznika nepresnost
no a pri prohnutem dratu vznika nepresnost na ohybech
mam proste vic nasponovat drat? nebo snizit rychlost rezu?
rezu na cnc rychlosti 2mm/s
diky Pavel

Autor:  jyrry [ pát 08.05.2020 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

MontyCZ píše:
... nebo snizuju a zacinaji se na povrchu tvorit vlakna sirka rezu mensi ale drat se prohyba...

Dělal jsem 3 roky v jisté modelářské výrobě. Pily tam byly realizované velkým "lukem" ze sklotextitu, průřez dobře 5x30mm a uprostřed ještě zdvojené. Konce po napnutí drátu 0,8mm (celkem silový úkon) byly jištěné volnými řetízky, aby to při prasknutí někomu nerozbilo hubu. A řezalo se hlavně EPP, samozřejmě bezkontaktně, vlákna jsou nežádoucí a dokáží i poškodit vznikající povrch.
Takže za mě asi tak :-)

Autor:  ingwarr [ pát 08.05.2020 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Z odporového drôtu som prešiel na oceľové lanko, napnuté tak že to je tesne o troska viac a praskne. Drôt sa ti bude vždy trosku prehybat. Teplotu nastavujem skusmo, nič nevypaluje, jemné chĺpky bude vždy robit.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/