Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Re: Řezání polystyrénu...

pon 11.05.2020 8:53

jyrry píše:... vlákna jsou nežádoucí a dokáží i poškodit vznikající povrch.


Jak to myslíš? Jen se ptám, ne že bych ten výrok chtěl zpochybňovat. Osobně mám s řezáním polystyrenu jen amatérskou zkušenost (klasická rámová řezačka, výřezy na křídla podle šablon). Tenkrát jsem si k tomu přečetl takový ten seriál z modelářskýho časopisu od Františka Knesla. Jestli nekecám, tak se tam psalo, že vlákna prostě vznikají. Naopak odpařovat by se polystyren neměl, asi to ani neni zdravý. Vlákna se nakonec obrousí jemným smirkem a výřezy se osprchují vodou, aby se odplavil prach (kvůli lepení potahu). Takže za mě - teplota spíš taková, aby se polystyren jen tavil, neodpařoval. Průhyb drátu vzniká, ale hlavně ve směru řezu, tak ta nepřesnost neni tak hrozná.

Re: Řezání polystyrénu...

pon 11.05.2020 12:06

Vlákna vadí hlavně na EPP, tam vznikají opravdu hutná.
EPP ani XPS se neodpařují, jen se taví a pro zachování přesnosti tvarů, zvlášť na náběžce a pod. je nutné aby se drát řezané hmoty nedotýkal, aby řezal jen sáláním.
Náběžky jde řezat opravdu s rádiusem, vzniká tak spousta křídel "čistokrevných" EPP modelů bez potřeby náběžku nějak dopracovávat.
Odeslat odpověď