RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Řezání polystyrénu...
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=64954
Stránka 1 z 4

Autor:  Nemesis [ úte 18.03.2014 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Řezání polystyrénu...

Zdravím,

chci se zeptat jak řežete polystyrénová křídla na menší modely? Mám větroně a podařilo se mi zničit křídlo. Chci udělat nová a přemýšlím o stavbě z polystyrénu a potáhnout balsou rozpětí je 1700 mm, udělal jsem si řezačku (funguje), ale nejdou mi nějak vyříznou pěkná křídla. Nebo jsou zbytečá polystyrenová křídla na toto rozpětí?..

Autor:  jardah62 [ úte 18.03.2014 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

dej foto řezačky, ať můžeme posoudit, kde mohla být chyba.
Pokud jde o konstrukci křídla (PS jádro s balsou okolo), asi se vyjádří jiní fundovaněji. Větroně nejsou můj obor, ale doma mám homemade nc drátořez (http://www.radimh.estranky.cz/clanky/di ... -hmot.html), tak kdyby jsi nevěděl, jak dál, pošli data a říznout není problém. Neživí mě to.

Autor:  veka1 [ úte 18.03.2014 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Nemesis píše:
Zdravím,

chci se zeptat jak řežete polystyrénová křídla na menší modely? Mám větroně a podařilo se mi zničit křídlo. Chci udělat nová a přemýšlím o stavbě z polystyrénu a potáhnout balsou rozpětí je 1700 mm, udělal jsem si řezačku (funguje), ale nejdou mi nějak vyříznou pěkná křídla. Nebo jsou zbytečá polystyrenová křídla na toto rozpětí?..


... skus postudovat, mozna to pomuze: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/pskr/knesl.pdf

veka1

Autor:  Nemesis [ úte 18.03.2014 22:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

jardah62: no moje řezačka je sešroubovaný rám, kde se napíná drát a připojí se kabely upnu polystyrén podle žeber, která jsou na konci polystyrénu, podle nich vedu drát... řeže v pohodě, ale dodržet profil křídel moc nejde...

veka1: díky podívám se na to.

Autor:  jardah62 [ stř 19.03.2014 0:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Vypadá, že problém je v rovnoměrnosti pohybu při řezání (ideální je, když si drát pálí prostor před sebou a vlastního polyše se tak vůbec nedotýká) a/nebo synchronizaci pohybu na kořeni/konci. Výrazně lichoběžníkové křídlo je v jednom člověku velmi obtížné říznout dobře. Případně by mohl být problém i v hladkosti šablon.
Ale jsou to rady jen odhadnuté na základě zkušenosti z doby, kdy jsem také řezal křídla rámovou "pilou" v ruce.

Pročíst si článek od Veky není od věci, je tam řada nápadů, jak si řezání usnadnit a vyvarovat se některých chyb.

Autor:  srabsrab [ stř 19.03.2014 1:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Jak velky kus rezes? Mi se vubec nedarilo udelat pekny pulmetrovy kus natoz vetsi. Takze jsem narezal nakonec 20cm kousky a ty slepil herkulesem ...... polepene teda pouze papirem a pretreno epoxi ...

Nakonec teda jenom 80cm kridlo na vlastni konstrukci velmi rychleho poletovadla (kridlo uz je po smrti :( ale litalo to krasne)

Autor:  okno [ stř 19.03.2014 8:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

srabsrab píše:
Jak velky kus rezes? Mi se vubec nedarilo udelat pekny pulmetrovy kus natoz vetsi. Takze jsem narezal nakonec 20cm kousky a ty slepil herkulesem ...... polepene teda pouze papirem a pretreno epoxi ...

Nakonec teda jenom 80cm kridlo na vlastni konstrukci velmi rychleho poletovadla (kridlo uz je po smrti :( ale litalo to krasne)



V jednom cloveku rezu kridla do velikosti 600mm jedna pulka. Chce to cvik, ale jde to. XPS, EPS.

Martin

Autor:  jofrey007 [ stř 19.03.2014 9:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

no ja rezem kridlo v jednom kuse 700 mm o jednom cloveku... ale chce to naprv znicit par polysov a potom je to uz hracka :-)

Autor:  Nemesis [ stř 19.03.2014 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Jedna půlka kridla je 820mm...včera mi prasknul dratek a dal sem tam z nabijecky 6V...koupím novej drát ocel. 0.5mm a zkusím to ve dvou...

Autor:  jofrey007 [ stř 19.03.2014 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Nemesis píše:
Jedna půlka kridla je 820mm...včera mi prasknul dratek a dal sem tam z nabijecky 6V...koupím novej drát ocel. 0.5mm a zkusím to ve dvou...


prajem vela stastia pri laborovani so spravnym materialom dratu a spravnym priemerom dratu.

naposledy som rezal XPS diely na F1N hadzadlo - dlzka cca 220 mm, pouzil som 0,3 mm kantalovy drot s malym napnutim - vysledok ma prijemne prekvapkal

Autor:  jardah62 [ stř 19.03.2014 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Mě zase funguje drát koupený v železářství jako "drát do kráječe na knedlíky". 28V napájení; délka 1,2m; rozumná rychost řezání stavebního PS je kolem 2,5mm/sec.
Asi by se dalo "zatopit" víc, ale pohony jedou max 3,5mm/sec, tak není důvod.

Autor:  jofrey007 [ stř 19.03.2014 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

jardah62 píše:
Mě zase funguje drát koupený v železářství jako "drát do kráječe na knedlíky". 28V napájení; délka 1,2m; rozumná rychost řezání stavebního PS je kolem 2,5mm/sec.
Asi by se dalo "zatopit" víc, ale pohony jedou max 3,5mm/sec, tak není důvod.


aky to ma priemer ?

Autor:  Marena [ stř 19.03.2014 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

Ja napr. po riznuti prvnich kridel postavil kladkostroj. Krasne to usnadni praci a rez je alespon v mem pripade mnohem lepsi. Krasne rovnej povrch. Zatim jen bojuju s nabezkou. Obcas mi jde do spicky.

Autor:  jardah62 [ stř 19.03.2014 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

jofrey007 píše:
aky to ma priemer ?


naměřím od 0,25 do 0,3mm. Asi podle toho, jestli je na drátu někde něco lehce napečené.

Autor:  srabsrab [ stř 19.03.2014 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řezání polystyrénu...

okno píše:
V jednom cloveku rezu kridla do velikosti 600mm jedna pulka. Chce to cvik, ale jde to. XPS, EPS.
Martin


No nerikam ze nejde ... ale kdyz nema clovek nervy na to cviceni tak to ojebe slepenim ... a kdyz ojebe i ten simulatorovej trening tak ma o letadlo min :oops:

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/