VTjr píše:
... jsem pídil po něčem podobném jako předtím. No a nakonec jsem ho našel v jednosložkovém PU Profilaku ... já jsem si koupil pouze litrovku, která mi bohatě stačí i na několik let ...
Tak bohužel, poslední informace = několik let nevydrží, zgelovatí v celém objemu. Jelikož jsem v květnu třískl s Diablotinem a rozhodl se ho už neopravovat, tak jsem zase oprášil Ponyho. Ale před 3 týdny jsem s Ponym havaroval, protože začalo haprovat servo křidélek.
Je to nejspíš důsledek toho, že jsem po své 25-leté pauze tento model před 6 lety opravil jako první a ještě ze starého zvyku, kdy byly k dostání pouze NiCd akumulátory z Baterie Slaný, udělal pro napájení palubní sítě 5-článek z Enelopů NiMH. Jenže ty Enelopy mají poměrně dlouho vyšší napětí než 1,2V, těsně po nabití dokonce i 1,5V a pak ještě dlouho 1,35-1,3V. Na servech HS-325 se píše 4,8V nebo 6V, tak jsem z toho usoudil, že počítají i s 5-článkem napájenou palubní síti, ale nejspíš ne.
Po zaznamenání prvních problémů s křidélky jsem si původně myslel, že Enelopovému packu dochází kapacita (nenabil jsem před letem), povedlo se mi dokonce vrátit model nad dráhu, ale tam najednou z ničeho nic šel do nožáku a já byl nakonec rád, že jsem netrefil sám sebe.
Ale je to monofilem potahovaný ozembuch, takže se ani příliš nerozbil, urvaly se plastové šrouby držící křídlo a odtrhla se pevná VOP a SOP s kusem ocasu. Oprava na 1 den. Tak jsem to slepil různě sekunďákem, přetmelil PS autogitem, vybrousil, nastříkal Celoxovými barvami a zbývalo jen obnovit ten nátěr proti palivu.
Po otevření kilovky s Profilakem jsem ale zjistil, že celý obsah zgelovatěl do jednoho velkého "sople".
Jakákoli ředidla to odmítalo, musel jsem na 80% plnou plechovku vyhodit.
Nechápu čím se to stalo, plechovka byla určitě uzavřena dobře.
Jestli to nebylo tím, že jsem po každém vymývání štětce v tom Profilak ředidle vyléval tu řídkou lakovou směs zpět do plechovky.
Na ní píšou, že ředidla se smí přidat jen asi 5%, tak jestli to mu neuškodilo.
Nakonec nezbylo než koupit novou pixlu laku.
Ale pak se zas objevil jiný problém, který předtím nebyl.
Nevím, jestli se ten Profilak nějak změnil, nebo co, ale po natření ploch předtím stříkaných Celoxovými barvami došlo na mnoha místech k vybublání nějakých plynů. Předtím mi to nikdy nedělalo. Tak nevím, jestli to nějak reaguje s podkladovými nitrocelulózovými laky a barvami? Zejména pohyblivou směrovku SOP, kterou jsem při té příležitosti vyrobil novou větší (lepená překližená balsa, broušená, potažená modelspanem, pak lakována vrchním lesklým nitrolakem a stříkaná celoxovými barvami), jsem musel celou znovu přebrousit a natřít další vrstvou. Po té znovu trochu vybublala, ale už mnohem méně, takže zase trochu brousit a lokálně i 3. vrstvu - už jsem začal mít obavy abych nemusel dovažovat předek.
Naštěstí nemusel.
Aby nebylo všemu neštěstí konec, tak se mi při předělávání Enelopového bateriového packu z 5-článku na 4-článek podařilo přepólovat konektor.
Takže po zapnutí smrad a odešla 2 serva HS225BB, čili jsem si zadělal na 24€ za nová.
Naštěstí 3. servu (To bylo mikro Dymon Hi-voltage) a přijímači Futaba se nic nestalo - to by byla jiná páka.
Pak jsem to šel zalétat a po dvou hezkých lomcovácích se mi 3. najednou nepodařil.
Koukám co se děje, jestli zas neodešlo servo směrovky, ale ouhle! směrovka je jakási menší - no prostě jsem tu novou pohyblivou plochu ztratil - 2 plastikové panty to nevydrželi.
Asi 20minut jsem ji hledal v hluboké trávě, pak jsem to vzdal a doma vyrobil novou. Panty jsem pro jistotu vypižlal z Al plechu. Jak jsem ale zas spěchal a nenechával vysychat nitro laky a nitro barvy do dalšího dne, tak se dostavilo znova to vybublání, ale v mnohem větší míře, Už ani po přebroušení se nepodařilo jeho stopy zahladit. Prostě smůla nad smůlu.
Ale nevadí, vždyť je to jen takový ozembuch. Třeba tu směrovku ještě najdu.
Ale lítá opravdu nádherně, rovně a navzdory mnoha opravám a trochu větší váze se po prodloužení přívodní trubky k výfuku o 7cm dá provozovat i s vrtulí 8x4" se kterou stará MVVS 2,5GRR RC točí na zemi hezkých 16000ot/min (ve vzduchu pochopitelně i víc). Ale s takhle upraveným pohonem se dobře chytá bez většího prosednutí i při hodu na rovině. Předtím s kratším výfukem a vrtulí 7x4" to točili přes 22000ot/min a muselo se to házet ze svahu, ale jak se podařilo vzlétnout, pak už to bylo ve vzduchu maso. A taky to občas pálilo svíčky. Teď je to mnohem lepší. Kdysi jsem měl v Pony motor MVVS 2,5RL RC, ten měl větší krouťák díky nižšímu časování výfuku a i ten magic výfuk byl ještě trochu delší (ten byl vlastní konstrukce), takže jsem používal Prostějovskou černou vrtuli 220/100 nebo i 220/120mm. S takovou ale GRR s originálním tlumičem od MVVS odmítá spolupracovat - holt je to motor vyvinutý pro rychlíky.
Tak se omlouvám, že to bylo místy mimo téma, podstata je ale v tom, jak postupovat při nátěru zřejmě dost neprodyšného laku na nitrocelulózovými laky ošetřené podklady???