Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 15:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Ahojte, prosim o radu jaky je rozdil mezi vrtuli pro spalovaky a pro elektromotory? Myslim pevnou dvoulistou vrtuli. Predem diky.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 15:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 2327
Bydliště: Košice, SK
Vrtule pre spaľováky sú zvyčajne mohutnejšie a ťažšie, ako pre elektromotory. Jednak musia vydržať vyššie vibrácie a pôsobia tiež ako zotrvačník.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 15:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Vážka píše:
Ahojte, prosim o radu jaky je rozdil mezi vrtuli pro spalovaky a pro elektromotory? Myslim pevnou dvoulistou vrtuli. Predem diky.


spalovak potrebuje vrtulu ktora ma naboj konstruovany tak aby vydrzal oscilujuci tococivy moment (kompresia expanzia) elektro vrtula to obycajne nezvlada (lebo nemusi) a vznikne unavovy lom v mieste pri koreni listu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 16:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Moc díky, takže spalovákovou vrtuli můžu použít na elektromotor, ale ne naopak, že?
Akorát, že ta vrtule bude zbytečně těžší, že?

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 18:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 754
Přesně tak. :)

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 19:30 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Nejen těžší hmotnostně, ale taky spíš aerodynamicky horší.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.12.2016 4:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Ovšem spalováková je zas podstatně odolnější :) , zejména takové typy z ohebných plastů. A to se ocení u modelů bez podvozku, kde elektrovrtule bez nějakého gumičkového pseudounašeče mnohá přistání nevydrží. :(
Má to ale i jisté úskalí. :roll: Pokud má motor příliš tenkou a dlouhou osičku, tak příliš odolná vrtule sice může vydržet kontakt se zemí, ale ohne se, nebo dokonce i zlomí ta osička. :(
Takže něco za něco a vše s mírou. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz