Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 20:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Koupil jsem si Citabrii ARF. Stav potahů některých částí mě docela štve. Jedná se o fólii monokote a já
jsem byl dříve zvyklý dělat s fólií z HC. Chtěl jsem to trošku dovypnout žehličkou a narazil jsem na problém
že to prakticky nejde.

Hledat jsem po netu a na monokote doporučují teplotu kolem 350 st C takže asi vyšší než měla fólie z HC.
Mám žehličku skoro naplno a i tak se fólie smrskne jen malinko a varhánky zůstávají.

Tak nevím. Trup a křídla docela vypadají dobře (reativně). Ale ocas to je tragédie. Má někdo zkušenost s těmito
stavebnicemi případně je to věc té fóĺie ? Přeci jen stálo to cca 13 tis tak jsem toto nečekal.

Přikládám pro ilustraci pár fotek a to už po vypnutí. Zkoušel jsem i horkovzdušku ale nic moc to taky nejde.
Na první fotce to ještě docela šlo, na druhé je spodek VOP a varhánky zůstávají, na třetí vrch VOP a naprostá
tragédie i po 15 minutách snažení to dovypnout... :(

Tomáš

Příloha:
2017-01-26 18.52.35.jpg
2017-01-26 18.52.35.jpg
[ 58.6 KiB | Zobrazeno 2901 krát ]


Příloha:
2017-01-26 18.52.22.jpg
2017-01-26 18.52.22.jpg
[ 72.17 KiB | Zobrazeno 2901 krát ]


Příloha:
2017-01-26 18.52.17.jpg
2017-01-26 18.52.17.jpg
[ 69.09 KiB | Zobrazeno 2901 krát ]


_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 21:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2014
Příspěvky: 131
Bydliště: Brno-venkov
Obrázky: 4
Ahoj, od stejného výrobce mám Edge 540t, odlétané dvě sezóny. Občas se někde objeví nějakej varhánek, ale vždy bez problémů vypnu pomocí horkovzdušky. Teplotu bohužel netušim, nemám potřebnej teploměr.

_________________
Graupner MC-20, Filip 600 V, EDGE 540 Great Planes, Z-37 Čmelák, Z-50


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 21:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9140
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nechci tvrdit, že to je jednoznačný údaj, horkovzdušku zatím nevlastním, ale když jsem si je prohlížel, byla tam pracovní teplota 350 a 500 st. C. Možná jsou s plynulou regulací.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 22:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.9.2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Trutnov
Obrázky: 13
Podle mě jsou dvě možnosti:
1) reklamace
2) vypnout horkovzduškou. Není (snad až na vyjímky) u nich plynulá regulace. Pokud nezabere nižší teplota, pak přitvrdil- druhý stupeň vypínače. Regulace je možná jen vzdáleností od vypínané plochy.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 22:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Problém je právě ta vrchní strana výškovky kde jsou vzory, kde není možnost jít na tak vysokou
teplotu s horkovzduškou. Vzory se už ničí je to vidět na třetí fotce (ta hvězdička).

Mám ještě třetí možnost. Ty nejhorší části otrhat a potáhnout znovu. Vzory buď znovu vystříhat
nebo je zkusit odlepit. Ale je to folie na folii (horkovzdušná) nikoliv samolepka.

Kdybych je vyřezal znovu neumím nebo nevím jak udělat tu černou linku asi 3mm (kontury).
To je asi řezaný z něčeho jiného (možná samolepky).

Tomáš

Bartn píše:
Podle mě jsou dvě možnosti:
1) reklamace
2) vypnout horkovzduškou. Není (snad až na vyjímky) u nich plynulá regulace. Pokud nezabere nižší teplota, pak přitvrdil- druhý stupeň vypínače. Regulace je možná jen vzdáleností od vypínané plochy.

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.01.2017 23:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4949
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
A 4. možnost, vypínat to modelářskou žehličkou s nasazenou punčochou použít nejde? Dosti často to stačí i bez té punčochy s tím, že žehličku nepřikládám celou plochou, ale na straně kam se s ní pohybuji přizvednutou a dotýkám se potahu jen hranou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 1:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 355
Mám taky jeden model s fólií Monokote a skoro bych řekl, že pomáhá ohřát ono zvlněné místo a fólie se napne až následným schladnutím! Ale, že by bylo potřeba nějakých 350° nebo dokonce víc těžce pochybuju.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 6:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
thsoft píše:
Hledat jsem po netu a na monokote doporučují teplotu kolem 350 st C takže asi vyšší než měla fólie z HC.

Ahoj, když jsem si přečetl tuto informaci, tak mě hned trklo, že 350°C je blbost už jen z principu. Špatně jsi si přečetl informace, protože američani nepoužívají pro měření teploty stupnici Celsia, ale Fahrenheita...

Tedy tvých 350° (Fahrenheita) je v reálu 177° Celsia a tedy rady některých jako třeba přitvrdit horkovzušku na druhý stupeň (500°) jsou pak k dobru věci...

Teď jsem si našel na RCGroups tyto doporučované teploty pro potahování s Monokote:
Attaching to wood...............215 to 240 F (tedy to odpovídá 102 - 115°C)
Partial Shrink...................... 230 to 270 F (110 - 132°C)
Max shrink..........................270 to 350 F (132 - 177°C)

Otázka je tedy, jestli jsi si ten potah tou horkovzduškou nastavenou na moc vysokou teplotu naopak nepřepálil, protože pokud ano, tak s tím pak už nic velmi pravděpodobně neuděláš.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
To jako takhle přišlo potažené už z výroby? Ve stavebnici za 13 tisíc? To bych jim "omlátil o hlavu" a s nehezkými slovy bych asi nešetřil. :P

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 11:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
klasická žehlička od manželky přes pečící teflonový papír má vyšší teplotu než ta modelářská.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 20:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
................


Naposledy upravil tratonah dne čtv 18.10.2018 18:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 0:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Dík za rady dodavatel se řídil zásadou náš zákazník náš pán. Dodání trvalo asi 6 měsíců tak si nedovoluji odhadnout jak by dlouho trvala reklamace.

Spíš mě zaráží, že po zkušenosti s jinými foliemi ( oracover a hc) existuje fólie, která se prakticky vůbec nesmršťuje (monokote). To že bych přepálil se nestalo prostě jsem začal teplotama jak jsem byl zvyklý a postupně přidávám...

Mám dojem, že ta folie je šmejd.

Jestli to někdo spáli tak asi ve výrobě ...

Tomáš

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 17:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
Vím , že ten potah byl celkem háklivý na teplotu , našel jsem hodnoty UltraCote asi to bude podobný jako tvůj potah

UltraCote
Temp ranges are as follows:
Adhesion to wood begins at 200 to 220 degrees F. (105°Celsia)
Shrinkage onset begins at 300 degrees F. (150°Celsia)
Maximum shrinkage is at 350 degrees F. (177°Celsia)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2017 10:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2717
Bydliště: Ústí nad Labem
thsoft píše:
existuje fólie, která se prakticky vůbec nesmršťuje (monokote).
To je mi divné. Monokote byla, pokud se pamatuji, vůbec první fólie, která se do ČSSR dovážela ještě za dob Svazarmu. Je to hodně let, ale dobře se na ni pamatuji, pracovalo se s ní výborně a nepovolovala. Kdo ví, co doopravdy je na té stavebnici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2017 11:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.5.2008
Příspěvky: 606
Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
Neměl jsem teď čas to dál zkoušet. Můj závěr je, že na ocasu se použila nějaká boblá fólie a vůbec
ten ocas asi dělaj nějaký "odborníci" protože jediný co na něm je pěknýho je sežehlení vzorů ale
ak to následné nažehlení na konstrukci je hrozné. Možná přitom sežehlení tu fólii už přepálí a pak se
na konstrukci už nevypne. Ostatní části letadla vypadají mnohem líp a zkusím je vypnout a dám vědet.

Tomáš

JardaRůžička píše:
To je mi divné. Monokote byla, pokud se pamatuji, vůbec první fólie, která se do ČSSR dovážela ještě za dob Svazarmu. Je to hodně let, ale dobře se na ni pamatuji, pracovalo se s ní výborně a nepovolovala. Kdo ví, co doopravdy je na té stavebnici.

_________________
Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz