janva9
|
Napsal: ned 25.02.2018 15:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Baličky jsem opustil už před deseti lety ale vývěv pod palcem mi přibylo. Tu vy rovnávačku jsem mu taky chtěl napsat. Ona je to i ochrana před nasátím nějakého bordelu.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 25.02.2018 17:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hele Vy dva chlapi vývěvový, měl bych dotaz. Slyšel jsem, že chladařskej olej je na vývěvy a pidikompresory v otevřeným okruhu naprosto nevhodnej, protože je příšerně hydroskopickej a navíc se na něj váže kdejeký svinstvo ze vzduchu. Původ to má v požadavku, že chlaďařskej olej se musí dobře rozpoušťět v chladivu. Co je na tom pravdy? Takže původní vylejt a použít K8 od Parama? Mám tu flašku... Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Joba
|
Napsal: ned 25.02.2018 18:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.1.2010 Příspěvky: 262 Bydliště: Bratislava
|
Woita píše: A ještě hledám nějaký šikovný (tj. levný) podtlakový spínač s hysterezí, abych mohl (samozřejmě s připojeným vhodným vzdušníkem) provozovat vývěvu v režimu, že se zapne, nafouká podtlak, pak se vypne a opět zapíná jen pro dofouknutí případného úniku vakua netěsnostmi. Kdybyste měli vhodný tip, sem s ním! Neviem či nebudeš sklamaný pri väčšom podtlaku sa nemusí rozbehnúť.Niektoré chladničkáče s tým majú tiež problém ale vakuovačky som skúšal jak jedno tak dvojstupňové a mali problém sa znovu spustiť pri podtlaku ,zostal som pri chladnikáči ktorý to zvláda .
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 19:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Joba píše: Neviem či nebudeš sklamaný pri väčšom podtlaku sa nemusí rozbehnúť.Niektoré chladničkáče s tým majú tiež problém ale vakuovačky som skúšal jak jedno tak dvojstupňové a mali problém sa znovu spustiť pri podtlaku ,zostal som pri chladnikáči ktorý to zvláda . ... A sakra! To budu muset vyzkoušet, než koupím nějaký ten manostat.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 19:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
Joba píše: Neviem či nebudeš sklamaný pri väčšom podtlaku sa nemusí rozbehnúť.Niektoré chladničkáče s tým majú tiež problém ale vakuovačky som skúšal jak jedno tak dvojstupňové a mali problém sa znovu spustiť pri podtlaku ,zostal som pri chladnikáči ktorý to zvláda . Nějak mi uniká, proč by se ta lamelová vývěva měla rozbíhat do podtlaku - protože ona jaksi trvale ( u starší vývěvy v mizerném stavu, klidně i za 2 minuty) vůbec nesmí být bez pohybu s podlakem v sání - by si totiž ta odsávaná pixla nasála olej z vývěvy zpátky do odsávaného prostoru - protože lamely nikdy ideálně netěsní, navíc je tam ten mazací kanál s tryskou na přisávání (oběh) oleje z výstupu. Takže vývěva buď běží, nebo se vypne, pak podtlak "visí" na zpětném ventilu před vývěvou , ovšem vlastní sání vývěvy je přes odlehčovací ventil s správně velkou tryskou vyrovnané do atmosféry. Při rozběhu se roztočí odlehčený motor, a pak třeba za 1 - 2 sec se teprve uzavře ten elm.ventil a vývěva začne sát z zpětného ventilu, ten se otevře a vývěva začne sát z vyrovnávací nádrže. Žádný start do podtlaku u normální průmyslový lamelový vývěvy nepřipadá v úvahu - protože jakékoli stání lamelové vývěvy do podtlaku je pro ní smrtící - zmizí v ní olej. U malých vývěv ten elm. ventil není, jeho fci obvykle zastane gasbalast, malé 1F vývěvy mají navíc často motor s odstředivým vypínačem na rotoru - aby ten motor měl rozběhový moment.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: ned 25.02.2018 19:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Nevím zdali tazatel ví co koupil ale vacuový kopresor snad není ale měla by to být vyvěva,komresor tlačí vyvěva saje,ve firmě máme 4LEYBOLDY +2 RULCOVKY a pokud mají něco vydržet a dobře pracovat tak musí mít i dobrý speciální olej,určitě nic společnýho s ledničkama,lejeme tam Japonský olej ,je průhledný jako voda a dost řídký název teď nevím takže pozor aby jsi nezadřel.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 19:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
MPml píše: Ano, dle explode schematu je u motoru odstředivý vypínač.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
robil1.6gti
|
Napsal: ned 25.02.2018 21:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
|
Olej K8 , K12 , K16 je do pístových kompresorů , hustý jako sirup , nebo med .
Robil.
_________________ Taranis , Stinger,Phoenix 2000, Marabu XL,Hotwing ,Algol , Phantom 300, Twinstar
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: pon 26.02.2018 6:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
To Woita Proč jsi opustil ledničkáč?
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 26.02.2018 17:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
>ZZ: Ledničkáč byl docela v pohodě, akorát: 1. Dost se hřál. Musel jsem na něm při celonočním laminování mít velký ventilátor. 2. Mám na něm tlakovou nádobu, regulační ventily atd. Zkrátka je udělaný jako kompresor se vším všudy a pro použití jako vývěva jsem ho musel vždy maličko modifikovat. A jako celek je to dost neskladné (s tou nádobou a věcmi okolo). Kdybych chtěl, aby pracoval ve start-stop režimu, musel bych ho předělat, dát druhou nádobu na podtlak nebo to nějak upravit (univerzálně?), aby ta tlak. nádoba sloužila pro podtlak místo přetlaku. Zkrátka trochu komplikace. 3. Na Wishi jsem narazil levně na tuto mou lamelovou vývěvu, je to hotové. A zase bych si k tomu dal nádobu (asi jen nějakou malou z maličkého hasičáku) a manostat s hysterezí (ten zatím sháním) a bude to jednoúčelovka pro laminování. Takže asi tak pro vysvětlení Tady porovnání mé ledničkáčové strojovny a nové vývěvy: Příloha:
Ledničkáč a vývěva.JPG [ 123.92 KiB | Zobrazeno 1104 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: úte 27.02.2018 7:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
Hezky, je to pěkně maličké, je to hlučné?
no já jsem ve fázi, kdy jsem měl taky ten ledničkáč s ventilátorem, protože se hřál. Bez zásobníku. Nově mám k tomu osazený podtlakový spínač Danfos, který spíná od -0,2 do -0,7bar. To rozmezí se dá regulovat. Mám na něm i manometr do -1 baru a zpětný ventil.
Tak si od tohoto nového zapojení slibuju, že se nebude tolik hřát a vakua bude dostatek.
ZZ
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: úte 27.02.2018 7:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 27.02.2018 9:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
To je přesně ten můj. Asi jsem ho koupil blbě, protože v mém byl olej už nalitý, flaštička k tomu nebyla, a většina oleje vylitá do krabice Hlučný není, zvukový projev je jenom ten 1/4kW motor, jen si tak tiše hučí. Puštěné jsem to měl jenom pár vteřin, mám olej na minimu. Asi bude třeba promyslet nějaký zpětný ventil; jak tady někdo psal, když se to bude přes ten manostat vypínat, tak aby to nenasávalo olej kam nemá. Uvidíme co z toho nakonec udělám za stroj, vakuomanometřík by tam taky slušel.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: úte 27.02.2018 12:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|