Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2018 15:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
Zdravim,

chystam sa urobit laminovany kryt na motor na odliatok zo sadry. mam v umysle tento odliatok najprv namastit s Niveou na ruky.

Chcem na to dat jednu vrstvu laminatu s tkaninou a na to narazit povodny kryt. Dovod je ten, ze povodny material je veeelmi slaby a trhavy.

Ako mam postupovat? Mam zarobit epoxy v tom potom vymachat tkaninu s v chirurgickych rukaviciach to nejako (ako?) natiahnut na sadrovy
odliatok a potom chcem na to narazit povodny kryt. Je to schodne?

Diky za nazory a pripadnu pomoc

edit: alebo to mam iba namodelovat na ten sadrovy odliatok a potom nafarbit? Robi sa to po vrstvach alebo naraz?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2018 18:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.1.2011
Příspěvky: 488
Bydliště: Žebrák
a proč ten původní kryt rovnou nevylaminuješ ze spodu aby se zpevnil?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2018 20:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
Michal Matějka píše:
a proč ten původní kryt rovnou nevylaminuješ ze spodu aby se zpevnil?

Je velmi makky a hlboky 11cm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2018 20:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.1.2011
Příspěvky: 488
Bydliště: Žebrák
ani jedno dle mne nijak nevadí


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 9:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
neviem si to predstavit, ako tam bude drzat tkanina na vnutornych stenach? to by som musel "capkat" rukami v chirurgickych rukaviciac?

alebo sa to neda urobit na jeden krat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 9:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2011
Příspěvky: 454
Bydliště: Brisbane
posli foto o cem se vlastne bavime.
jinak laminace se automaticky rovna pouziti rukavic, jinak si casem zahravas se zdravotnimy problemy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 9:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1967
Bydliště: Košice, SK
To capkanie sa robí štetcom, valčekom, kúskom molitanu, ... Tkanina sa v živici nemácha, ale presycuje sa na podložke tým capkaním, resp. tupovaním. Nivea, ako separátor, asi nebude to pravé orechové. Ak je to sádrové kopyto primerane veľké, nie príliš členité a bez hlbokých vydutín, môžeš skúsiť naň natiahnuť prezervatív. Ten možno natiahnuť aj na finálnu vrstvu tkaniny. Napokon, o samotnom laminovaní, sa na RC mánii popísalo, myslím, celkom dosť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 9:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
ten odliatok je vyborny, ale musel som pouzit horkovzdusnu pistol lebo sa nedal stiahnut :)

1- nejako "natiahnem" vrstvu na sadru a narazim povodny kryt
2- iba nalaminujem novy kryt na sadru (netusim ako)


Příloha:
DSCN2306.JPG
DSCN2306.JPG [ 123.77 KiB | Zobrazeno 1244 krát ]

Příloha:
DSCN2307.JPG
DSCN2307.JPG [ 124.45 KiB | Zobrazeno 1244 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 12:23 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3007
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
macil píše:
..... o samotnom laminovaní, sa na RC mánii popísalo, myslím, celkom dosť.



... njn. To by musel niekdo chciet hladat a mozno i trosku postudovat.

Na zaciatok by dotycnemu stacilo,trochu sa sustredit , precitat niekolko riadkov a kuknut zopat par fotiek na roznych preflaknutych strankach,napr :

http://www.vekamodel.cz/opravy-kompozit ... lu-letdel/

http://veka1.rajce.idnes.cz/?listType=&sort=date&page=0

Ps. jak na webu tak na rajceti popisanych a nafotenych niekolko oprav motorovych a inych krytov.

Oprava plastoveho krytu prevodovky:

http://veka1.rajce.idnes.cz/Oprava_kryt ... _auticka./

ukazka laminacie v kotliku napr:

http://veka1.rajce.idnes.cz/Laminatovy_ ... o_modelu./

alebo:

http://veka1.rajce.idnes.cz/Historicky_ ... rovy_kryt/

Potom presmejdit df a urobit si jasno o com je laminovanie ( obcas to byva celkom zabavne) a ako to funguje ci nefunguje ,napr :

viewtopic.php?f=119&t=77090&hilit=bober&start=405

O materialoch a pomockach obecne je tu tiez par informacii, napr: viewtopic.php?f=18&t=50979&hilit=vakuovaci+pyte staci este trochu hladat a vyskocia dalsie vlakna.

Pozn. praskajuce prezervativy a podobne pritlacne vymysly by som vynechal . Naco si komplikovat zivot? :)

Lenze mnohi neveria ,ze jednoduche riesenia mozu fungovat ,aj ked im jeden tomu napise A4 kovy elaborat ,viz napr :

viewtopic.php?f=18&t=83386

veka1


Naposledy upravil veka1 dne stř 28.03.2018 12:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 12:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
co ciastocne odpoveda na moju otazku je snad iba toto:
http://veka1.rajce.idnes.cz/Historicky_ ... rovy_kryt/

bohuzial neviem cim bolo natrete kopyto, nejaky prasok?

ale odpoved o sadre som nenasiel nikde

(skoda tych pripomienok o mojej lenivost, bez nich by to bolo lepsie, ale odpoved o sadre som nikde nenasiel)

neviem ci prezervativ vydrzi taku velkost ale asi skusim ... musim kdesi kupit :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 13:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.1.2011
Příspěvky: 488
Bydliště: Žebrák
sky59 píše:
neviem ci prezervativ vydrzi taku velkost ale asi skusim ...



Tak to jsi ten prezervativ asi ještě nikdy neviděl................


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 14:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3007
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
sky59 píše:
co ciastocne odpoveda na moju otazku je snad iba toto:
http://veka1.rajce.idnes.cz/Historicky_ ... rovy_kryt/

bohuzial neviem cim bolo natrete kopyto, nejaky prasok?

ale odpoved o sadre som nenasiel nikde

(skoda tych pripomienok o mojej lenivost, bez nich by to bolo lepsie, ale odpoved o sadre som nikde nenasiel)

neviem ci prezervativ vydrzi taku velkost ale asi skusim ... musim kdesi kupit :)


Cita to tu celkom dost ludi, preto som tie informacie trosku zosumarizoval.

Ty nie si lenivy, ty si naopak velmi sikovny,ale asi velmi nesustredeny .... obdivujem tvoju rychlost,ako rychlo si vsetko prestudoval a vyhodnotil,ze tam nie je to,co potrebujes. Tak rychlo som nenapisal ani ten prispevok). :wink:

Preco sa stale zaoberas sadrou... kopyto ako kopyto ... rozhoduje tvar, nie material. Pre jednodielnu pevnu formu, alebo vyrobok laminovany na pozitiv, kopyto nemoze mat kolme, alebo negativne podkosene steny...vyrobok nedas dolu z kopyta bez poskodenia jedneho alebo druheho.

To by si musel pouzit pruznu formu so stabilizaciou ... sa podivaj na alba, kde su silikonove formy: http://veka1.rajce.idnes.cz/?listType=&sort=date&page=3

Technologicky postup laminacie bude stale stejny...ten tam mas ukazany a popisany niekokolkrat na roznych vyrobkoch.

Mimochodom, ten prasok je mleta bavlna, ktora je pouzita ako naraznikova vrstva na druhej vrstve gelcoatu v priebehu vyroby formy,to nie je separator.

Dam dalsi odkaz ,kde su podrobne popisane postupy vyroby formy a vyrobku, pretoze ako sa ukazalo,odkazy na opravarske postupy ti nic nedali. :(

Je tam toho celkom dost... co tam najdes, som s Milosom pred casom velmi casto najprv konzultoval telefonicky, potom sa sa pustil do roboty ... vysledok stal za to:

http://www.mojehobby.cz/magazin/


Pozn. ad prezervativ ...skoro v kazdej debate ti niekto nieco nedoporuci>Ty to napriek tomu zrealizujes a potom riesis ,co s tym.

Pisal som,ze prezervativy praskaju a vypada to, ze som nenapisal ani ciarku.

Tieto napady som mal pred 25 rokmi, ked som zacinal laminovat, aby som velmi rychlo l na vlastnych vyrobkoch zistil,zeto nefunguje. A hlavne,bol som za exota,ked som po drogeriach zhanal velkost XXL. Si mal vidiet tie pohlady predavaciek a pokladnicok. 8)

Lenze tu nejde o velkost,ale o sposob aplikacie na povrch ( negativy ti to neobtiahne a ty ich tam mas) a rozhoduje neschopnost toho materialu udrzat celistvost na epoxide .... do polhodiny uz na vyrobku nebol ... bo chemia .

Ps: keby si vsak skutocne chcel,mozes vyuzit : viewtopic.php?f=18&t=83305 ....ver tomu , ze sem jazdia i slovaci. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1967
Bydliště: Košice, SK
Mne sa pár kusoviek pomocou durex metódy vylaminovať podarilo, ale samozrejme, že bez negatívnych povrchov. To som spomínal aj v mojom prvom príspevku. Možno som mal šťastie.
Ale moje laminovanie a chabé skúsenosti sú tu v tomto prípade nepodstatné, len som nesmelo doporučil metódu, ktorú som použil v kuchyni jednoizbového bytu. Podotýkam, že obývaného. V súčasnosti už od takýchto nespútaných radostí modelárskeho života upúšťam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 18:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3007
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
macil píše:
Mne sa pár kusoviek pomocou durex metódy vylaminovať podarilo, ale samozrejme, že bez negatívnych povrchov. To som spomínal aj v mojom prvom príspevku. Možno som mal šťastie.


... asi tak. Zdeno Bajer do toho pchal cele trupy na combaty.Teda ,najprv si sprcku natiahol na obidve ruky az po lakte a potom mu tam strcili trup.

Nejaky cas pred tym, co s tym Zdeno chvalil na DF, som to skusal tiez,ale na mensich vyrobkoch.

Po nalaminovani vyrobku som sprcku nafukol co to slo, oprel o vyrobok,pomaly ho vtlacal do bubliny a postupne vypustal vzduch.Skoncil som, az bol vyrobok cely zabaleny v gume.V podstate som gumu obratil naruby.

Bohuzial ,ked som po case prisiel do dielne na kontrolu, olaminovany vytvor uz bol holy a guma v ... no niekde.
Po niekolkych neuspesnych pokusoch a vystriedani niekolkych druhov sprciek som to vzdal. :)

Az pozdejsie som prisiel na to,ze ak sa pouziju vhodne zivice a tkaniny, ziadny pritlak nie je potrebny, ani ked sa laminuje na povrch cleniteho kopyta,viz odkazy v predchadzajucich prispevkoch. 8)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Laminovanie na sadru
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1967
Bydliště: Košice, SK
Tých kombatov od Zdena som sa nastaval, až mi to liezlo krkom. Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: oto22 a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz