RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Tvrdé pájení hliníku
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=84170
Stránka 1 z 2

Autor:  Celeron [ ned 08.07.2018 0:17 ]
Předmět příspěvku:  Tvrdé pájení hliníku

Na jednom českým fóru se objevil tento odkaz na tvrdý pájení hliníku: https://allegro.pl/alumweld-cl-lutowanie-aluminium-topnik-gratis-i7174654644.html
A tady je i vidaho:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Kdysi jsem zkoušel pájet Castolinem 190 včetně práškovýho tavidla. Něco se povedlo, něco se rozsypalo, chce to cit a zkušenosti. Bohužel Castolin 190 se v malým nedá koupit a minimální balení je hroznej ranec.
Tohle vypadá docela dobře a cena stravitelná.
Jen nevím, jak to sem z Polska dostat, už to vidím, jak si polák dělá problém s posláním do ČR.

Autor:  von boberov [ ned 08.07.2018 0:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Tady něco seženeš https://www.ebay.com/sch/Welding-Rods-W ... ml?_fsrp=1
Sám jsem nějaký pokusy dělal. Chce to být v teple, nebo aby to neochlazovalo okolí, popřípadě nějaký val z cihliček.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 1:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Tady si taky něco vybereš. https://www.welco.cz/index.php?__path=katalog/hlinik-a-slitiny-hliniku-tvrde-pajeni/ nebo v OBI mívají ROTHENBERGER Rolot 604 (tav.teplota 480°C průměr 3 x 333mm obalované po 5ks) Jinak v některých speciálkách se svařovací technikou prodávají i kusovky. V MB určitě. Na to pájení je ale lepší třeba propanbutanový autogen, než ty hořáky s plamenem jako koště.

Autor:  Celeron [ ned 08.07.2018 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

von boberov píše:
Sám jsem nějaký pokusy dělal.


A kde máš tavidlo? Bez něj pájení hliníku nefunguje. A ani není vidět, že by byl obalenej pájecí drát. Když jsem zkoušel toho Castolina 190, tak pod tím tavidlem se to rozlejvalo jako cín na mědi. A toho tavidla se tam muselo dávat natavením na pájecí drát celkem dost, v podstatě se musel roztaveným tavidlem zalejt celej pájenej spoj. Trochu hůř na to funguje tavidlo Supra na sváření hliníku.

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Dělají se i dráty s tavidlem uvnitř, jako trubičkový cín. http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/alu-flam-198-fcw-2-m-2

Autor:  RCdrakula [ ned 08.07.2018 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Ten alumweld používá tavidlo zvlášť, takovou vodičku v lahvičce.

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Castolin prodává i samostatné tavidlo http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/castolin-alu-21-flux-50-g

Autor:  RCdrakula [ ned 08.07.2018 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Hlavně nezapomenout "po pájení opatrně vičistit vodou". :D

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Nějak jsem nepochopil co je na tom úsměvného. Některá tavidla jsou agresivní a drhnout je na hliníku drátěným kartáčem asi moc dobře nevypadá.

Autor:  RCdrakula [ ned 08.07.2018 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Pravda, je to spíš smutné než úsměvné. Já se takovým "profesionálním" webům raději vyhýbám. Úroveň psaného projevu cosi naznačuje o přístupu k zákazníkům.

Autor:  Celeron [ ned 08.07.2018 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Lark píše:
Dělají se i dráty s tavidlem uvnitř, jako trubičkový cín. http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/alu-flam-198-fcw-2-m-2

Tak tohle rozhodně nebrat. Je to zinková pájka, mám odzkoušíno, že se spoj třeba na výfuku po čase rozsype. Na tom webu maj jak vidím i tu Castolin 190, 1 kg. Koukám, že když to bylo o 1200 před pár lety levnější tak už tenkrát se mi to zdálo strašně drahý. Proč ti debilové nedělaj malý balení jako u tý 198? :roll:

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Těch tyček s různým složením bez i s tavidlem se dělá spousta a tohle byl jen příklad. Jak jsem psal, nejlepší je navštívit speciálku se svářecí technikou, kde dokážou i poradit a dá se koupit jen potřebný počet tyček. A nemusí to být jen Castoline.

Autor:  Celeron [ ned 08.07.2018 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

To jsem v HK u Choboly zkoušel a nepochodil. Tvrdý pájení a AL vůbec je podle nich jen okrajová záležitost. Taky dobrý chování k zákazníkovi...

Autor:  Lark [ ned 08.07.2018 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

V MB vím o dvou prodejnách, kde jsem neměl problém. Už jsem tam ale delší dobu nic nekupoval.

Autor:  Lark [ úte 10.07.2018 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý pájení hliníku

Jirko, dnes jsem byl v MB, tak jsem se zastavil v těch prodejnách svářecí techniky a v obou pořád prodávají kusovky.

https://www.firmy.cz/detail/168732-svana-s-r-o-mlada-boleslav-ii.html
https://www.firmy.cz/detail/410904-schinkmann-kosmonosy.html

Odkazy na stránky: http://svana.cz/cs/
https://www.schinkmann.cz/

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/