Vyhrabal jsem na půdě asi 30 let starýho Maxi na 10 ccm, inspirace původně od
Graupnera. Ale je zvětšený, trup z laminátu, nosný plochy polystyrén potaženej 0,25 mm sklolaminát na výrobu vícevrstvých plošáků. Kdysi jsem ho tam odstěhoval po tom, co se vysypal metylák HB 61 někdy z konce 70-tých let.
Jak Maxi ležel na tý půdě kupodivu nic střídáním vedra a zimy neodešlo. Dokonce ani ne 4 ks serv Futaba S7 na který jsem tak nějak úplně zapoměl.
Chtěl jsem místo nich osadit nový Hitec ale voni jsou o cca 3 mm kratší, musely by se předělávat držáky.
Takže jsem na Futabách vyměnil původní kabely za JR, osadil ne moc jetou desítku HP 61 a v sobotu bude druhej zálet po 30 letech.
Jedinný co bylo potřeba opravit byl rycínem téměř zatuhlej lanovod ovládání plynu. Podařilo se mi vytáhnout vnitřní lanko a trubku vypláchnout metylem až do čista.
Bylo ale potřeba osadit delší vnitřní lanko. Nenašel jsem nic jinýho než nerezový 1,25 mm průměr nedávno koupený v Matezexu H.K. I když vím, že pájet nerez lanko pájkou PbSn koncovky téměř nejde, zkusil jsem to. Klasická převařená kyselina se zinkem ani ťuk. Ale naprosto mě překvapila
neutrální pájecí kapalina z Gesu. Lanko šlo sice trochu hůř propájet, muselo se několikrát pokapat kapalinou, ale oproti všemu ostatnímu úplně perfektně. Až jsem si myslel, že to není nerez. Zkusil jsem ho magnetem, jen velice slabě lepil. Pak jsem ještě zkusil pájet nerezové jádro z modrého lanovodu, co se tu kdysi za bolševika daly koupit a taky se to dalo propájet. Nevím, co v tý flaštičce je ale funguje to i když v návodu není o nerezu ani slovo. Chtěl jsem zkusit i nerezový plech, ale našel jsem jen 1,5 mm tloušťku a to elektrická pájka neprohřeje. Zkusím ještě nerezový slabostěný trubky.