Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 16:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6662
Bydliště: Písek, ČR
XL-kov píše:
Jeden modelář mě říkal že mohu použít aj EPOXY L285 100+40g s tužidlem
jaké je vhodné sekundové lepidlo nebo je to jedno

sekunďák je lepší použít hustý nebo střední. Pokud bys použil řídký, ten teče jako voda a nezůstal by ochotně v těch závitech. Já používám vteřiňáky od Pecky:
https://www.peckamodel.cz/produkty/lepi ... -vterinova
Jsem spokojený i s těmi jejich levnými, ani jsem nepoznal rozdíl od těch dražších (Bolt apod.):
https://www.peckamodel.cz/tar1005-pecka ... pidlo-20-g

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 18:09 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.6.2013
Příspěvky: 70
díky za pomoc ty koncovky na carbon jsou dobré díval jsem se dnes na ty trubičky to vlákno je tak jemné že to vypadá že jsou vlákna podélně musím se teda rozhodnout jestli to slepit bud tím epoxy endfestom a nebo sekundovým lepidlem .Dají se aj na konce někde koupit vidličky aby měly vnitřní závit M4 Uhlíkové trubky použiji na vzpěry modelu a křídel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 18:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6662
Bydliště: Písek, ČR
Dát ty vidličky zvenku, to taky není špatný nápad. v tom případě bych dal dovnitř trubičky i kousek závitové tyče, kvůli zpevnění. Ale ten způsob s funkční závitovkou vevnitř mi přijde nakonec pevnější.

Pro inspiraci, tady je stránka k manuálu vrtulníku, kde se probírá táhlo k vrtulce:
Příloha:
Screenshot_1.jpg
Screenshot_1.jpg
[ 65.75 KiB | Zobrazeno 909 krát ]


Doslova tam píšou že máš dát spoustu lepidla, aby ti to ve vzduchu neupadlo. Doporučují vteřiňák, a myslím že je to opravdu pevné a bezpečné. Udělal jsem to podle návodu a je to O.K., i na pocit, když jsem přes to zalepil tu převlečnou koncovku tak jsem hned viděl že je to bombenfest.

Kdybys tak udělal test... zkusit dvě koncovky, jednu endfestem a druhou vteřiňákem, a potom to prochu pomučil mombinačkama, docela by mě zajímal výsledek, kterou koncovku bys snedněji vytrhnul. :idea:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 19:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1328
Bydliště: Blatnica, SR
A co purex?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 19:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
automet píše:
A co purex?

A co tak Drago?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 19:52 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.6.2013
Příspěvky: 70
to cos mě poslal ten obrázek tak tam je to dvakrát jištěný jak zevnitř a ještě převlečnou trubičkou zvenku zajímlo by mě jestli se dají takové komponenty koupit abych je nemusel vyrábět na soustruhu ,to musí držet perfektně . Na konce to bude chtít asi nějaké kovové vidličky ,plastové nevím jestli by to pevnostně vydržely


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 19:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1328
Bydliště: Blatnica, SR
LV: Urcite bude na tom purex lepsie ako riedky sekundak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 20:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
automet píše:
LV: Urcite bude na tom purex lepsie ako riedky sekundak.

Ja som niekde písal o Purexe či sekunďáku? Ja takéto veci lepím epoxidom. Ani vo sne by ma nenapadlo to lepiť Purexom. Na uhlíkové trubky používam druralové koncovky s potrebným závitom (M3, M4, M5) podľa použitia.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 20:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
XL-kov píše:
to cos mě poslal ten obrázek tak tam je to dvakrát jištěný jak zevnitř a ještě převlečnou trubičkou zvenku zajímlo by mě jestli se dají takové komponenty koupit abych je nemusel vyrábět na soustruhu ,to musí držet perfektně . Na konce to bude chtít asi nějaké kovové vidličky ,plastové nevím jestli by to pevnostně vydržely

https://mpjet.com/shop/678-koncovky-carbon-tahla
https://mpjet.com/shop/914-vidlicky-kovove
https://mpjet.com/shop/682-kulove-cepy

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: úte 20.11.2018 7:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6522
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
automet píše:
A co purex?

automet píše:
Urcite bude na tom purex lepsie ako riedky sekundak.

A co třeba bílou lepící pastu? :lol: On k uhlíku chce lepit kov! Sice jsem nezkoušel lepit purexem uhlík (nebyl důvod), ale kov jím lepit zcela určitě nepůjde. To ani nemusím zkoušet. Vteřiňák půjde, epoxidy ano, určitě budou i další vhodná lepidla, ale ne purex.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: úte 20.11.2018 7:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8922
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Purex na uhliku nedrzi. Posobi iba ako vypln. Kedysi som to skusal na akrobate. Celok drzal pokope dobre, ale ked som to po havarii rozoberal tak trubka sa dala "vyvliect". Purex sa bezne pouziva na lepenie zavesov, ale tam tiez funguje ako vypln. Drzi to pokial kormidlo nedostane ranu.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: úte 20.11.2018 8:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1328
Bydliště: Blatnica, SR
ide o to, že purex to dokáže vyplniť, každú jednú nerovnosť, zárezy závitovej tyče, a po zatuhnutí sa to ako celok ani nepohne. Ak by sa lepila kovová hladká guľatina do uhlíkovej trubičky, ta to sme lepili L285 + balzová zátka proti vytečeniu epoxy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 17:40 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 1.6.2013
Příspěvky: 70
potřeboval jsem vědět které sekundové lepidlo je nejlepší na toto lepení protože je mnoho druhu a které vybrat ale to mě zatím nikdo nenapsal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 17:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 2151
Bydliště: Košice, SK
Na lepenie závitovky by som radšej použil epoxid, ako sekunďák. Predsa len sa viac hodí na vyplnenie medzier medzi spájanými materiálmi a zvykne byť aj húževnatejší, ako sekunďák.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Uhliková trubka
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 22:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 165
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
buďte
Ero normál akro 1m80 žádné 3D... nejsem mlaďák..
Uhl. trubka 5/3 zdrsnit, poradí si každý sám, závitovka M2,5 nerez (estetika :-) ) epoxy L285 a kevlar vlákno prosytím ( nebo žlutej je aramid ??) , vpravím rozumné množství pryskyřice i dovnitř.
Vlákno namotám do závitovky, přiměřený kus nechám volný a závitovku zasunu šroubovitým pohybem. Pochopitelně tak, abych vlákno utahoval . . pamětníci ví jak na koudel, či teflon . . .
No a prosycený zbytek omotám na vnější průměr trubky a zatáhnu páskou . . by se nechtěla vodmotat... z obr je jasno hned . .
Leon
Příloha:
táhlo.jpg
táhlo.jpg
[ 40.98 KiB | Zobrazeno 505 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz