RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Uhliková trubka
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=85058
Stránka 1 z 3

Autor:  XL-kov [ ned 18.11.2018 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Uhliková trubka

Potřeboval bych poradit jaké mám použít lepidlo při zalepení závitové kulatiny pruměr 4 mm do uhlíkové trubky 6/4 mm ohledně pevnosti spoje

Autor:  Woita [ ned 18.11.2018 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Vteřiňák, plus povinně zvenku zpevnění - zalepená kovová převlečná trubka o délce aspoň 20 - 30mm, nebo někdo dělá místo převlečné trubky omotání uhlíkovým rovingem + vteřiňák (trubku zvenčí zdrsnit šmirglem). Lepí se to dobře a je to pevné.
Zdrsnění by to chtělo i zevnitř. Škoda že nemůžeš dovnitř vyříznout náznak závitu, to by bylo super.
To zpevnění zvenku je moc důležité - jinak uhlíková trubka má tendenci se rozštípnout a následky jsou jasné.

Autor:  DAF [ ned 18.11.2018 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Souhlasím s Woitou. Já třeba použil na lepení uhlíku s kovem (táhla je kormidlům s mosaznou závitovou koncovkou) dvousložkové lepidlo (epox) na kov. Spoj už funguje delší dobu bez závad.

Autor:  Woita [ ned 18.11.2018 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Jo, epoxid funguje na uhlík taky.

Autor:  XL-kov [ ned 18.11.2018 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Jeden modelář mě říkal že mohu použít aj EPOXY L285 100+40g s tužidlem
jaké je vhodné sekundové lepidlo nebo je to jedno

Autor:  Celeron [ ned 18.11.2018 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Woita píše:
To zpevnění zvenku je moc důležité - jinak uhlíková trubka má tendenci se rozštípnout a následky jsou jasné.

Tazatel nám nenapsal, zda to je hladká trubka s podélnejma vláknama a nebo navíjená trubka, která nebývá na povrchu hladká ale jen uvnitř. Ta navíjená se podélně neštípe.

Autor:  XL-kov [ ned 18.11.2018 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

moc se v tom nevyznám trubky jsem kupoval v modelářské prodejně a je hladká jak zevnitř tak i zvenku

Autor:  DAF [ ned 18.11.2018 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Tazatel musí použít zrak. Když se podíváš na tu trubku, tak buď vidíš (velmi jemně), že tam jsou vlákna po délce. Nebo uvidíš, že základní struktura má nějaký sklon k ose trubky. Trubky z pouhých vláken mají sice pevnost ve směru osy, ale jsou náchylné na promáčknutí, nebo zmáčknutí, prostě jako bys vzal prkénko a chtěl ho lámat po létech, nebo přes léta. Když je vinutá, jsou její pevnostní parametry v uvedených kritických směrech výrazně lepší.

Autor:  pecold [ pon 19.11.2018 7:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Co použít toto? : https://mpjet.com/shop/koncovky-carbon- ... t-al_pravy

Autor:  misamltr [ pon 19.11.2018 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Udělej to, jak píše Woita a bude toperfektní. I kdyby to byla vinutá trubka, tak není na škodu jí zvenčí omotat nití nebo rovingem.

Autor:  LV [ pon 19.11.2018 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Celeron píše:
Tazatel nám nenapsal, zda to je hladká trubka s podélnejma vláknama a nebo navíjená trubka, která nebývá na povrchu hladká ale jen uvnitř. Ta navíjená se podélně neštípe.

Tazatel to pisat nemusel. Ty uz si videl niekde v krame uhlikovu trubku 6/4 robenu z puncochy? :D

Autor:  Celeron [ pon 19.11.2018 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Viděl a koupil. :wink:

Autor:  LV [ pon 19.11.2018 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Celeron píše:
Viděl a koupil. :wink:

Daj link. Na hrubku 1mm by tam tych puncoch muselo byt aspon 5. Asi by to mohli robit rovno z nohavíc...

Autor:  Celeron [ pon 19.11.2018 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Je to přes venek 16,3mm a stěna dokonce 1,2 mm. Stáčel jsem ji na soustruhu na 15,95 aby mě šla do pouzdra výškovky Z-50 LS. Původní Al roura černila jako sfiňa.

Přílohy:
trubka 16x1,2.jpg
trubka 16x1,2.jpg
[ 53.78 KiB | Zobrazeno 1445 krát ]


Autor:  igorb [ pon 19.11.2018 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uhliková trubka

Pevnostny spoj uhlik/ocel sekundakom? to bude asi nejaky frk nie? :mrgreen:

Samozrejme epoxydom, najlepsie endfestom ... ta trubka bude extruzia hladka aj zvnutra, este som nevidel normalne v obchode pancuchovu trubku 6mm ... to bude asi dalsi frk :- ))

Takze gulatym pilnickom uhlik zvnutra zdrsnit, na konci tycky (vovnutri trubky, nie tam kde uz vylieza) urobit jemne priecne zarezy, prebrusit smirglom, napatlat vnutro trubky aj tycku a par krat zasunut a skontorolovat ci je vsetko naepoxydovane a z prebytku co zostane na konci po zasunuti urobit prechod trubky do tycky aby nebolo definovane miesto prechodu kde sa to utrasie (ak sa to trasie)

zvonka olaminovat koniec trubky kevlarovou nitou proti stiepaniu (ak nie je tak paskou skla)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/