aviatik666
|
Napsal: stř 05.12.2018 13:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Lark píše: Zapakuj to PDF do ZIPu. Nic platné, PDF 1,95MB po komprimaci do ZIP 1,65MB, stále velké.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 05.12.2018 14:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pak je ještě možnost Free PDF Tools. Při převodu na obrázek se dá zvolit rozlišení, nebo to poslat mailem.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 06.12.2018 6:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zpátky k tématu. Na článek v Modeláři si pamatuju, v podstatě odpovídá tomu, který sem dal aviatik666. Celeron má obavy z pevnosti. V původním článku, pokud si dobře pamatuju, ještě po slepení provrtali podle šablony kořeny listů u středu a do otvorů zalepili bukové kolíčky.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 06.12.2018 6:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
DAF píše: V původním článku, pokud si dobře pamatuju, ještě po slepení provrtali podle šablony kořeny listů u středu a do otvorů zalepili bukové kolíčky. Myslím, že to je to nejmenší a rozhodně bych do toho šel. Sice některým lepidlům fakt věřím, ale ta představa, že by to v nesprávný okamžik povolilo a jeden z listů vrtule by se vydal nesprávným směrem mne trochu děsí. A že mám představivost velkou...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 06.12.2018 8:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Moment, asi jsi zcela nepochopil popsané. Ta vrtule se slepí způsobem, jaký je uveden v tebou přiloženém článku, listy se upraví po 120°, pak se v polovině výšky naříznou. V šabloně se listy slepí se střední spojkou. Následně se nalepí horní a dolní překližkový střed a na závěr se vyvrtá v kořeni otvor (přes ten celý "sendvič") a vlepí se kolíček. Samozřejmě se to lepí vhodným lepidlem, nějaký epoxid apod., žádná bílá lepící pasta. Ten kolíček je vlastně jako čep, který brání tomu, aby se některý list vrtule svévolně rozhodl, že už ho to nebaví a poletí jinam. Bohužel asi ten článek už nenajdu, jednak jsem při stěhování o mnoho ročníků přišel (asi 15 ročníků), jednak netuším, v jakém ročníku to mohlo být.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 06.12.2018 9:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jen bych na to lepení místo Chs1200 použil nějaký lepší epoxid, třeba "UHU plus endfest 300". Má větší pevnost, dá se urychlit tvrdnutí ohřevem, čímž získává ještě větší pevnost, a po vytvrzení už při ohřátí neměkne.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 06.12.2018 11:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
DAF píše: Moment, asi jsi zcela nepochopil popsané. DAFe, článek jsem nečetl, jen jsem měl náhodou tohle číslo časáku po ruce, páč jsem hledal něco jiného. Teď jsem si to prošel a pokud bych se do toho pustil já, tak bych kolíček použil jen v případě, že vrtule bude k motoru uchycená jen matkou na hřídeli motoru. Pokud bych ji upeňoval jako na ilustračním fotu, tak podle mne kolíček zbytečný.
Přílohy: |
uchyceni.JPG [ 80.72 KiB | Zobrazeno 1974 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 06.12.2018 12:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Samozřejmě, muselo by se to řešit podle konkrétního motoru. V době, kdy vyšel mnou uváděný článek, byly běžné motory jen na centrální matici. Při uchycení na vícero šroubů by se to muselo upravit individuálně. A pokud by šroub procházel středem kořene, asi by se to dalo považovat za náhradu toho čepu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 06.12.2018 13:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Chlapi, přečtěte si prosím můj počátek vlákna. Psal jsem že to je uvažovaný na tříšroubovej unášeč. Jeden šroub M4 nebo dokonce M5 je lepší než jeden nebo dva kolíčky. A taky jsem psal o laminátových zpevňovacích terčích, což je určitě pevnější než nějaká 1-2 mm překližka. Na problematiku statickýho a dynamickýho vyvážení nereagoval nikdo, tudíž je mě jasný, že nikdo ani ty vrtule nezkusil slepit.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 06.12.2018 13:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Hrdinně se hlásím k tomu, že jsem jí fakt slepil! Ovšem nikdy nepoužil . Je to cca 40 let. O nějaké, třeba jen statické, vyvažovačce jsem si mohl nechat tehdy jen zdát. To, a pak obava z (ne)přesnosti výroby, byl důvod, proč jsem to nevyzkoušel v praxi. Už ani nevím, jaký to byl rozměr. Kde skončila, to neví ani bůh (a ani strana ). Tříšroubový unašeč jsem zaregistroval, i tak by se daly kolíčky použít (bude to na tobě).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 06.12.2018 14:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pevnostně jsou ty šrouby určitě lepší, ale mají vůli, takže kdyby povolilo lepidlo (nepravděpodobné), tak se to rozjede celé. Proto si myslím, že pro to tří-šroubové upevnění by bylo výhodnější buď zalepit kovové trubičky, nebo do os listů ty kolíčky a šrouby dát do spáry mezi listy. Ale při použití kvalitního lepidla, je pevnost těch spojů asi větší než dřeva.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|