Autor |
Zpráva |
Petr S...
|
Napsal: ned 23.12.2018 11:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Přemýšlím nad rozkládacím trupem, odendávat výškovku se směrovkou u většího modelu ( konkrétně 2,2m dlouhém trupu benzíňáka). Odendávat celou zadní část i se servy- na letišti jen spojit konetory, sešroubovat. Máte to někdo tak udělané nebo jste to u někoho viděli? Vyřešilo by mi to vyndavání zadních sedaček a přerovnávání půlky pracovního auta, před každou cestou na letiště. Děkuji za každý nápad či radu.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Bomber
|
Napsal: ned 23.12.2018 13:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2008 Příspěvky: 1032 Bydliště: Vysoké Mýto
|
Lítám s Bivojem od lasermodely (rozpětí 2,7m,motor 80ccm) a u něho je trup dělený hned za křídlem. Ke spojení stačí 4 šroubky M4. Než to popisovat, asi bude lepší fotka. Pokud máš zájem, dojdu to vyfotit.
_________________ https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: ned 23.12.2018 13:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Ahoj , děkuji, Bivoje znám a vím jak je to tam dělané, myslel jsem oddělit trup těsně před výškovkou, aby tam byla výškovka, směrovka a serva je ovládající, takže jednoduchý spoj , bez řešení táhel, serv.... jen sepnout konektor a zašroubovat a jít létat. Ale děkuji za odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 23.12.2018 14:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Já mám na 5m větroni dělený trup za křídlem. "spojkou" je krabice z 5mm překližky cca 60x40mm s délkou 100mm.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: ned 23.12.2018 17:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Tak já myslím, že nejprve bys měl aspoň naznačit u jakého typu letadla to chceš dělat. Já si to např. u čistokrevného akrobata v tebou uvedeném rozměru dost dobře nedovedu představit.
|
|
Nahoru |
|
|
Boro
|
Napsal: ned 23.12.2018 20:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.12.2010 Příspěvky: 482 Bydliště: SR Obrázky: 4
|
..asi to nechces pocut ,co ti poradim. Tiez ma s..rdilo rozburavat sluzobnu ochcavku, lebo som si chcel polietat (Velox 2,2m) Dnes vozim trup na streche,pouzivam gumového pavuka, zahaknem to za lyziny na streche. \\\a takto vozim aj STOL 2,5m.Tych 20 km to eroplany v pohode preziju.
_________________ Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: ned 23.12.2018 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Boro píše: Dnes vozim trup na streche,pouzivam gumového pavuka, zahaknem to za lyziny na streche.. Taky možnost, ale i to má své mouchy. Holt když chce někdo lítat velký éra, musí tomu přizpůsobit vozový park. Buď kombík, nebo vlek za auto. Já si prošel obojím. Extra MX trup 2,7m se vešel do Mondea kombi, P-47 už potřebovala vlek. Určitě bych ani u jednoho nebastlil rozkládací trup.
|
|
Nahoru |
|
|
milanp111
|
Napsal: ned 23.12.2018 22:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.12.2018 Příspěvky: 1
|
Onehdá byl na adrese http://www.mnbigbirds.com/Andersen%20Plans.htmfree plán FW Ta-152 v měřítku 1/6 tento problém docela dobře vyřešen. Teď to stahování nefunguje, výkresy mám z dřívějška v pdf stažené.
Přílohy: |
ta152.jpg [ 54.66 KiB | Zobrazeno 2335 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pon 24.12.2018 8:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
veka1, u všech tvých příkladů se jedná o laminátové trupy. Příklad "akrobata" na špágátě F2B, který se vejde do cestovního kufru standartní velikosti a postrádá ovládání servy, je dle mne mimo mísu (tazatel uvádí délku trupu 2,2m). Škoda že zakladatel vlákna nenapsal o jakou konstrukci letadla se jedná.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 24.12.2018 8:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: pon 24.12.2018 9:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Ahoj, děkuji za rady, je to akrobat na 65ccm, vidím že tato cesta je slepá, chtěl jsem to rozdělit, jak je to na obrázku od milanp11.. Na autě jsem to také vozil, než přišla letní rychlá průtrž, stačel jsem jen omotat motor igelitovou taškou, sednout do auta a poslouchat jak to bubnuje do letadla. Myslel jsem jsem, že to půlení třeba někdo běžně dělá, že bych to "obšlehnul",né každý má tranzita, jak Vás poslouchám, je to dělení asi blbost. Udělám pouze vyndavací vop a ze sop odendavací ovladací plochu. A dál vyndavat sedadlo ( mám Feldu v kombíku, místa dost, ale zadní sedačka se nedají sklopit do roviny). Děkuji za rady
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 24.12.2018 10:32 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Já bych v tom neviděl problém. Dělený trup se běžně nedělá. On to nikdo moc nepotřebuje.
Řešení je jednoduché jen je třeba na to upravit konstrukci letadla. Nejlepší je udělat odsazení a zasunout ty trupy do sebe. Pak stačí po obvodě rozdělit 4 šrouby do styčných ploch a udělat patřičné výstuhy.
Ale bez fotky a výkresu se ti fakt radí blbě. Vždycky záleží na tom co ti umožní konstrukce letadla.
Běžně to tak má l-29 delfín. Ale ten už tu byl zmíněn.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: pon 24.12.2018 10:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Přemýšlel jsem dva naváděcí kolíčky a čtyři šroub M4 v rozích
Přílohy: |
spojka.JPG [ 45.97 KiB | Zobrazeno 2019 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: pon 24.12.2018 11:11 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
aviatik666 píše: veka1, Příklad "akrobata" na špágátě F2B, který se vejde do cestovního kufru standartní velikosti a postrádá ovládání servy, je dle mne mimo mísu (tazatel uvádí délku trupu 2,2m).
... bych rekl ze ten F2b akrobat je to nejvhodnejsi reseni. Protoze pokud budu sroubovat prutovinu tak se problem prakticky resi sam.... kovove spojky k smrkovym podelnikum prilepim a privazu . Ukotvit je do ceobalsove skorepiny uz vyzaduje doplnkove technologicke vlozky pro rozneseni zatizeni z jednoho bodu do vetsi plochy. Ale pokud mam smrkove podelniky v rozich drevene skatule ,pak v realizaci temer priruboveho spoje nevidim zadny problem. Pro jistotu dam znovu odkaz na spojovaci uzly o kterych pisu: http://discovery-aeromodels.com/ru/razyomy.html jeste detail : http://discovery-aeromodels.com/images/ ... age-17.jpgveka1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|