RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Je možné vyrezať deltovité krídlo?
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=87036
Stránka 1 z 1

Autor:  leone [ pon 11.11.2019 8:23 ]
Předmět příspěvku:  Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Chcem sa spýťať, či je možné z polistyrénu vyrezať delta krídlo. Dá sa to aj takou tou ručnou pílou s dátom alebo na to treba taký systém s kladkami?

Autor:  HavelAircraft [ pon 11.11.2019 9:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Záleží jak velká delta to je.
Obecně ale jde. Občas třeba na dva díly.

Autor:  Celeron [ pon 11.11.2019 9:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Ve dvou lidech to jde i ruční pilou. Šablony křídla si rozměř na stejnej počet dílků. Při řezání počítá ten na straně středovýho žebra a ten na koncovým žebru tomu musí přizpůsobit rychlost řezu. Ale povrch je horší než s kladkama. A čím je koncový žebro menší než středový, tak tím je taky povrch u koncovýho žebra horší, malou rychlostí posuvu drátu se polyš propaluje mnohem víc než u středovýho žebra. Já mám odzkoušeno, že poměr žeber 2:1 je maximum, co se dá ještě slušně vyříznout. Někdy je lepší použít ještě pomocný žebro v polovině rozpětí a vyříznout obě poloviny křídla ze dvou částí, zlepší se tím poměr rychlostí pálení u středovýho a krajovýho žebra.

Autor:  semo [ pon 11.11.2019 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Delta křídlo jde na konci do hloubky 0, ne? (Mig 21). Řezal jsem jen normální, lichoběžníková křídla, ručně. Ale asi bych zkusil koncovou šablonu protáhnout uplně ven a jet drátem už mimo křídlo. Jinak by se to na konci samozřejmě hodně propálilo. A nebo tu koncovou šablonu hodně zvětšit a počítat s velkým propalem a dobrousit to. Víc se mi líbí ta varianta s dlouhou krajní šablonou.

Jinak postup stejný, jako psal Celeron, označit dílky, počítat, nejlépe s pomocníkem/pomocnicí. A na konci šablon dorazy proti vypadnutí drátu ven.

Autor:  veka1 [ pon 11.11.2019 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Pro hodne velke zuzeni a jeden typ profilu po polorozpeti staci jedna stredova sablona a vhodne zatluceny hebik do prkna.

Propal se da do znacne miry eliminovat rozkouskovanim polotovaru na nekolik casti( kazdy kus se reze samostatne ulozeny na dane pozici podorysu).

Pozn. zuzeni 2:1, ale s ruznymi profily a zkroucenim tak krajim jiz 20 let. (hrebik, dve sablony bez cislovani, jeden polotovar,jeden chlap) :)

veka1

Autor:  semo [ pon 11.11.2019 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

No jasně! S hřebíkem to je vlastně ještě jednodužší :-)

Autor:  veka1 [ pon 11.11.2019 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Dam jeste odkaz na historicke vlakno ... s tim, ze zajemci si muzou hrebikovou metodu najit na odkazech v mem prispevku v diskusi: viewtopic.php?f=18&t=32383&hilit=rezani+polystyrenu&start=45

Ps. je to 3 a 4 odkaz.

veka1

Autor:  veka1 [ pon 11.11.2019 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

semo píše:
No jasně! S hřebíkem to je vlastně ještě jednodužší :-)


... pravda, pravda. Jsou taci, keri v tomto pripade nepouzivaji ani pilu. Drat uvazou k zatlucenemu hrebiku v definovane vysce nad stolem, druhy konec omotaji kolem dreveneho klaciku. Uchopi drevicko , primerene napnou drat a smykaji ho kolem stredove sablony. Pouzitelne i na kuzely a podobne patvary. :)

veka1

Autor:  Celeron [ pon 11.11.2019 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Peter, to fotoalbum píše, že fotka nenalezena a to ve všech odkazech.

Autor:  Lark [ pon 11.11.2019 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Tohle ti nefunguje? http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/pskr/knesl.pdf

Autor:  veka1 [ pon 11.11.2019 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Celeron píše:
Peter, to fotoalbum píše, že fotka nenalezena a to ve všech odkazech.



Mozne je vse, ale na zadne fotoalbum jem odkazy neuvadel. :?

Odkaz je na vlakno zde, tj. rc manii. Je tam muj prispevek a v nem treti odkaz je na francouzkou stranku, kde celkem dolu je videt princip rezani pomoci hrebiku a jedne sablony.

Ctvrty odkaz je na vlakno na konkurencnim df . Jsou tam moje fotky, vcetne textu, jak jsem si hrebikovku prizpusobil svym potrebam. :)

veka1

Autor:  veka1 [ pon 11.11.2019 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Lark píše:


Knesla cist nepotrebuje, ...tam info o rezani kridel s extremnim zuzenim nenajde. Proto jsem ho v aktualni debate vubec nezminil. :)

veka1

Autor:  Lark [ pon 11.11.2019 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Mě ty odkazy fungujou normálně. Ten 3. je na franozké stránky a 4. na modelhobby. Je tak?

Autor:  Celeron [ pon 11.11.2019 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Aha, tak budu muset změnit prohlížeč, v Maxthonu 4.9.5.1000 mě to posílá někam, no dopryč. :roll: V IE frantíci a konkurence chodí správně. Nojo, čínskej pasquil. Tenhle druhej: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/pskr.html mi nejde ani v IE ani v Gůgloj.
Ale to je jedno, křídla už léta stavím jen z dříví.

Autor:  Lark [ pon 11.11.2019 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Je možné vyrezať deltovité krídlo?

Už roky používám Firefox. Akorát pro ukládání kompletních stránek do jednoho souboru *.MHT používám Lunascape6.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/