|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Kiwira
|
Napsal: pát 30.07.2021 8:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Dobrý den , rozhodl jsem se částečně opustit staré osvědčené stavební materiály a nahradit je novými pevnějšími a lehčími – tedy konkrétně uhlíkem. Jelikož s uhlíkem nemám žádné zkušenosti, rád bych se poradil s těmi, kdo jej už ke stavbě používají. Tak že, první dotaz – lepení. Čím nejlépe lepit uhlíkové nosníky křídla na balsové a překližkové žebra ? Druhý dotaz – potahování. Chtěl bych model potáhnout vliesem a tak bych potřeboval vědět, zda vlies bude dobře držet na náběžné a odtokové hraně křídla, z uhlíku, pokud jej přilepím lepícím lakem a nebo kanagomem ? Děkuji za Vaše rady a doporučení. Mirek
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mior
|
Napsal: pát 30.07.2021 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3151 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Ja uhlík lepím sekundovým lepidlom a bez problémov. Skôr sa roztrhne po vláknach, ako odlepí...
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 30.07.2021 9:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9091 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Osvědčilo se mi vteřinové lepidlo, dřív se to rozštípe, než by spoj povolil. Zkoušel jsem i Epoxy ChS 1200 (resp. jeho současnou variantu), drží, ale stalo se mi, že po (velmi) dlouhé době se spoj rozdělil (důvod netuším, že by nějaká mastnota?, možná by pomohlo zdrsnit lepenou plochu - neudělal jsem). Zkoušel jsem na tyčky lepit mosazné závitové koncovky táhel dvousložkovým lepidlem na kovy, tam se mi to nějak neosvědčilo (nahrazeno vteřiňákem). Potahoval uhlík jsem zatím nezkoušel.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pát 30.07.2021 11:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7115 Bydliště: Vsetín
|
hlavně odmastit a ještě lépe možná lehce přebrousit (používám) a přilepit vteřiňákem. Ono to je ještě od separátoru z formy.
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka Schifi Zatec
|
Napsal: pát 30.07.2021 13:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.3.2019 Příspěvky: 304
|
Ahoj mohu se taky podelit o zkusenosti s lepeni uhliku k ostatnim materialum co se tyka modelariny. Ale asi nic noveho, Ja lepim uhlikove nosniky k balse nebo preklizce taky vterinovym lepidlem a to idealne stredne hystym vterinakem, po te striknu aktivator ale mnohdy to neni nutne. Pouzivam taky peti nebo patnacti-minutovy epoxyd, a drzi to opravdu dobre, kuprikladu treba kridlo na RC-Hazedlo s nabezkou z uhlik. trubky a hlavnim nosnikem taky z trubky a odtokovkou z prouzku uhliku si cele poskladam na pracovni desce a potom to cele opatrne zakapu ve spojich vterinakem a vsude si pekne vterinak tzv. zaleze sam a drzi to jako hrom. Pri potahovani takoveho kridla to delam jako za starych casu-normalne prilakuji Vlies lepicim lakem, pokud neni lepici lak tak pouziji normalni lak na nabytek s troskou kanagomu a taky to jde, tak to asi tak vse a Ahoj Jirka.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pát 30.07.2021 21:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
pro DAF a ostatní já táhla svých čmoudilů jsem řešil uhlíkovou trubičkou - asi pr 4mm do které šla volně vsunout závitová tyč 2,5mm . . vnitřek trubičky jsem vošudlal kouskem srulovanýho šmirglu, pochopitelně plátýnka, z vnějšku taky a namíchal krapet L285 vzal aramidovou nit vytaženou z tkaniny a namotal na závitovku, zasunula zbylý konec omotal kolem trubičky, aby se neštípla . . Z obr to je jasné, zkoušky v tahu jsem nedělal, na éro 7 kg to stačí . . L Příloha:
táhlo.jpg [ 170.38 KiB | Zobrazeno 2221 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
jelensoft
|
Napsal: pát 30.07.2021 22:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 12.6.2020 Příspěvky: 82
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 01.08.2021 5:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9091 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Je to už sice malinko mimo, ale když už se ta debata rozjela, já táhla dělám z dvojky uhlíku, na konec jsem vteřiňákem přilepil mosaznou koncovku a celé to vkládám do vnější trubky lanovodu. Celé vedení musí být maximálně rovné a pokud tam někde je oblouk, tak s opravdu hodně velkým rádiusem, aby to zbytečně nezvyšovalo odpor při pohybu. Je to vhodně na střední modely, tedy .40 +/-. Na dvoumetrového akrobata s 80kou benzínem bych to určitě nedal, tam bych použil něco takového, co popisuje Leon.
Přílohy: |
táhlo.jpg [ 27.78 KiB | Zobrazeno 1947 krát ]
|
|
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: ned 01.08.2021 9:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Blbý dotaz DAFE,není to tak trochu zbytečné dělat vedení pro uhlík po celé délce? Nestačily by jen průchodky?Nevím o tom nic moc,uhlík jsem ještě nepoužíval jen občas koketuji s laminátem .
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 01.08.2021 14:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9091 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Kdyby to byla trubka s nějakou vhodnou koncovkou, tak by to mohlo být úplně volné, stejně jako klasická balsová táhla. U hladké tyčky bych se bál vybočení při vzpěru (tlaku), zvláště pokud by průchodky byly dál od sebe. Používám to na středních modelech, tedy od dvou kil výš (nejtěžší má 4 kg). Tím, že bych tam dal jen průchodky toho na hmotnosti moc neušetřím a hlavně, při instalaci nemám problém s nasunutím, obzvlášť u již uzavřeného konstrukčního trupu. Ale u bublinkové konstrukce, jaké ty hlavně stavíš, pokud by to bylo vedeno zvenku a při vhodně zvolených roztečích, by se to ale nejspíš použít dalo. Používám dvojky tyčky do trojky trubky o vnitřním průměru také 2 mm.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|