Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 5:14 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3627
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Beep píše:
.... taky to dělám rašplovou interpolací ale pokud se křídlo dost zužuje, jsou hrany žeber pěkně ze šikma :-(

... castecny lek na sikme hrany zeber:
Příloha:
rasplova interpoloace  trochu jinak.jpg
rasplova interpoloace trochu jinak.jpg
[ 55.94 KiB | Zobrazeno 2686 krát ]



Pozn. foto zapujcene z ruskeho F2b fora.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 9:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
a uplny liek sa vola lost foam metota ... potom dostanes spravne uhly hran aj na taketo kridlo a u takto ulozenych rebier :- ))

... a bonus k tomu je stavebna sablona, takze clovek postavi kridlo a nie vrtulu :- ))))


Přílohy:
31494.jpg
31494.jpg
[ 39.33 KiB | Zobrazeno 1428 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 9:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3627
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
igorb píše:
a uplny liek sa vola lost foam metota ... potom dostanes spravne uhly hran aj na taketo kridlo a u takto ulozenych rebier :- ))

... a bonus k tomu je stavebna sablona, takze clovek postavi kridlo a nie vrtulu :- ))))

...ano ano, pozname, len je otazka ,ci tu chlapcom nebalamutime hlavy,ked im neukazeme ten zbytok :) .

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 9:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4640
Bydliště: SK Bratislava
ok, tak pre tych co im nejde googlenie, alebo sa im to nechce vymysliet vlastnou hlavou, tak na tomto pdf na 4 strane je strucne vysvetlenie :- ))

http://www.modelaircraft.org/files/1049G-Fast.pdf


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 16:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2009
Příspěvky: 998
Igorb>pěkná práce, ale asi bych se nechal zlomit k tomu, dodělat to křídlo z polystyrenu, když už bych měl výřezy :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 18:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2628
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Debata trochu uhnula od toho, co jsem napsal já. Ty Aeromodellery před 40 lety sehnala moje matka, která tehdy jako vedoucí malé výrobní provozovny byla expert na sehnání nesehnatelného. Pro řezání žeber - jak plných, tak jen těch pásků je používám přes 40 let. Smysl to má v tom, že není třeba řezat pořád nové šablony, dělat přípravky atd.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: pát 21.11.2014 19:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4223
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 0
A uložil jsi to někam či neuložil?......prostě nic nevidím díky

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: sob 22.11.2014 18:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2628
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Ten sken jsem poslal na 2 mailové adresy, které mi přišly v soukromých zprávách. Pošli mi svou adresu, já ti to taky přepošlu. Zdá se, že tak velký zájem není.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro řezání žeber
PříspěvekNapsal: sob 22.11.2014 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2628
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Dal jsem to na Uložto: http://uloz.to/xnJkxwzx/sablony-es-4-6-jpg -heslo: sab46 http://uloz.to/xRbULSdf/sablony-es-1-3-jpg -heslo: sab13

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: pát 20.08.2021 21:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2012
Příspěvky: 399
Bydliště: Havířov
Obrázky: 28
Zdravím,
kamarádi modeláři, z jakého materiálu děláte šablony pro rašplovou interpolaci ? Já jsem je dříve dělal z plechu 1,5 mm - to jsem měl přístup k pákovým nůžkám, potom jsem je " pidlal " lupénkovou pilkou z 2 mm duralu. Teď uvažuji o pertinaxu , šlo by to vyřezat rychleji. Máte nějaký jiný tip ? Děkuji za Vaše odpovědi . Mirek


Přílohy:
20210820_094331.jpg
20210820_094331.jpg
[ 47.54 KiB | Zobrazeno 1180 krát ]


_________________
Hrom do vrtule !!
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: pát 20.08.2021 21:48 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.4.2021
Příspěvky: 156
Co si to nechat vypálit z plechu?
Představu o ceně si lze udělat třeba zde https://www.idilna.cz/cz/

_________________
greenhorn, takže zatím pouze bublinolety


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 0:41 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.6.2021
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha 4 - Háje
Dá se nějak jednoduše ručně v textovém editoru udělat soubor DXF nebo DWG pro to vypálení,
pokud mám křivku definovanou jako souřadnice bodů XY v tabulce ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 6:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
To je spíš jednodušší začít s formátem plt; takhle to vypadá:
Příloha:
profil_plt.png
profil_plt.png
[ 40.52 KiB | Zobrazeno 1040 krát ]

Kód:
N;
VS32,1;
VS32,2;
VS32,3;
VS32,4;
VS32,5;
VS32,6;
VS32,7;
VS32,8;
WU0;
PW0.350,1;
PW0.350,2;
PW0.350,3;
PW0.350,4;
PW0.350,5;
PW0.350,6;
PW0.350,7;
PW0.350,8;
LT;
SP1;
PU-1917 -298;
PD-2793 -300;
PD-3285 -295;
PD-3766 -282;
PD-4201 -257;
PD-4555 -217;
PD-4691 -189;
PD-4793 -157;
PD-4858 -118;
PD-4875 -97;
PD-4881 -73;
PD-4873 -43;
PD-4849 -5;
PD-4807 37;
PD-4746 84;
PD-4663 133;
PD-4558 184;
PD-4429 236;
PD-4274 287;
PD-4091 337;
PD-3880 384;
PD-3638 426;
PD-3364 464;
PD-3057 495;
PD-2714 519;
PD-2335 534;
PD-1917 539;
PD-1037 524;
PD-157 485;
PD722 428;
PD1601 360;
PD3360 214;
PD4239 150;
PD5119 101;
PD5119 62;
PD3326 -67;
PD1506 -183;
PD609 -230;
PD-267 -267;
PD-1112 -290;
PD-1917 -298;
SP0;

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 6:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20084
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Kiwira píše:
... z jakého materiálu děláte šablony pro rašplovou interpolaci ...

na málo použití stačí sklotextit

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 10:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7941
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Pokud to dělám jen na jeden model, klidně je vyřežu z trojky letecké překližky. Balsa je měkčí a obrousí se dřív. Navíc, aby nedošlo k případnému probroušení šablony, je po obvodě začerním fixou a když se dostanu na barvu, vím, že musím přestat. Jinak dřív jsem je vyřezával z duralového plechu, byly trvanlivější, ale také pracnější.A samozřejmostí je dodržení kořenové a koncové šablony pro tu kterou polovinu křídla (ale to je určitě jasné).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz